Gå til innhold

Truxal ikke godkjent i USA

Anbefalte innlegg

Skrevet

Av ren nysgjerrighet, er det noen som vet hvorfor truxal ikke er godkjent i USA? Har prøvd å google det men finner ikke noe svar..

Skrevet

Utfra hva jeg kan se er Truxal ganske ubrukelig som AP pga dårlig effekt, slik at man må ta veldig høye doser, som innebærer masse bivirkninger, for å få antipsykotisk effekt.

Truxal er, som flere andre "høydosenevroleptika" ganske "skittent" i den forstand at det påvirker et vidt spekter av reseptorer som ikke trengs for effekt. Litt på samme måte som trisykliske AD (hvor SSRI er "renere").

Truxal er sikkert fint mot søvnproblemer og angst i lave doser. Men mot psykose brukes nok mer målrettede midler (tror jeg?)

Skrevet

Utfra hva jeg kan se er Truxal ganske ubrukelig som AP pga dårlig effekt, slik at man må ta veldig høye doser, som innebærer masse bivirkninger, for å få antipsykotisk effekt.

Truxal er, som flere andre "høydosenevroleptika" ganske "skittent" i den forstand at det påvirker et vidt spekter av reseptorer som ikke trengs for effekt. Litt på samme måte som trisykliske AD (hvor SSRI er "renere").

Truxal er sikkert fint mot søvnproblemer og angst i lave doser. Men mot psykose brukes nok mer målrettede midler (tror jeg?)

Hmm, jeg vet om mange (deriblandt meg) som har psykosesymptomer som bruker truxal som behovsmedisin. Trodde dette var ganske vanlig jeg? Derfor jeg synes det var litt rart at det ikke er godkjent i USA. Men jeg er jo ikke ekspert, bare synser..

Skrevet

Hmm, jeg vet om mange (deriblandt meg) som har psykosesymptomer som bruker truxal som behovsmedisin. Trodde dette var ganske vanlig jeg? Derfor jeg synes det var litt rart at det ikke er godkjent i USA. Men jeg er jo ikke ekspert, bare synser..

Tror den kan være vanlig å bruke ved behov og ved uro. Men bruker du ikke andre medisiner i tillegg?

Skrevet

Tror den kan være vanlig å bruke ved behov og ved uro. Men bruker du ikke andre medisiner i tillegg?

Jo, det gjør jeg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...