larimar Skrevet 25. juni 2014 Skrevet 25. juni 2014 Av ren nysgjerrighet, er det noen som vet hvorfor truxal ikke er godkjent i USA? Har prøvd å google det men finner ikke noe svar.. 0 Siter
ISW Skrevet 25. juni 2014 Skrevet 25. juni 2014 Utfra hva jeg kan se er Truxal ganske ubrukelig som AP pga dårlig effekt, slik at man må ta veldig høye doser, som innebærer masse bivirkninger, for å få antipsykotisk effekt. Truxal er, som flere andre "høydosenevroleptika" ganske "skittent" i den forstand at det påvirker et vidt spekter av reseptorer som ikke trengs for effekt. Litt på samme måte som trisykliske AD (hvor SSRI er "renere"). Truxal er sikkert fint mot søvnproblemer og angst i lave doser. Men mot psykose brukes nok mer målrettede midler (tror jeg?) 0 Siter
larimar Skrevet 25. juni 2014 Forfatter Skrevet 25. juni 2014 Utfra hva jeg kan se er Truxal ganske ubrukelig som AP pga dårlig effekt, slik at man må ta veldig høye doser, som innebærer masse bivirkninger, for å få antipsykotisk effekt. Truxal er, som flere andre "høydosenevroleptika" ganske "skittent" i den forstand at det påvirker et vidt spekter av reseptorer som ikke trengs for effekt. Litt på samme måte som trisykliske AD (hvor SSRI er "renere"). Truxal er sikkert fint mot søvnproblemer og angst i lave doser. Men mot psykose brukes nok mer målrettede midler (tror jeg?) Hmm, jeg vet om mange (deriblandt meg) som har psykosesymptomer som bruker truxal som behovsmedisin. Trodde dette var ganske vanlig jeg? Derfor jeg synes det var litt rart at det ikke er godkjent i USA. Men jeg er jo ikke ekspert, bare synser.. 0 Siter
ISW Skrevet 25. juni 2014 Skrevet 25. juni 2014 Hmm, jeg vet om mange (deriblandt meg) som har psykosesymptomer som bruker truxal som behovsmedisin. Trodde dette var ganske vanlig jeg? Derfor jeg synes det var litt rart at det ikke er godkjent i USA. Men jeg er jo ikke ekspert, bare synser.. Tror den kan være vanlig å bruke ved behov og ved uro. Men bruker du ikke andre medisiner i tillegg? 0 Siter
larimar Skrevet 26. juni 2014 Forfatter Skrevet 26. juni 2014 Tror den kan være vanlig å bruke ved behov og ved uro. Men bruker du ikke andre medisiner i tillegg? Jo, det gjør jeg. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.