Gå til innhold

slanking og motivasjon

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har lagt masse på meg av seroquel og må begynne å tenke på vektnedgang. Det kan bli vanskelig av flere grunner; jeg bør redusere dosen med seroquel for å unngå voldsom cravings. Har tatt for høye doser i det siste og lagt på meg. Må derfor ned i normale doser.

Har fått Xenical med legen, selv om jeg vet den har begrenset effekt. Sliter veeeldig med motivasjon og vet ikke hvor begynne. Er vant til å trykke i trynet nesten det jeg vil - når jeg får disse cravings. Sambo er mindre usunn enn meg, men forts litt usunn. Tror ikke han kommer til å endre på det med det første. Og jeg blir jo fristet av han når jeg har cravings.

Jeg sliter mye psykisk men er i en rimelig stabil periode. Planen er å øke Zoloft slik at jeg forhåpentligvis trenger mindre seroquel. På den måten håper jeg å stabilisere meg nok til å klare en vektnedgang.

Må legge til at jeg opprinnelig er slank, før jeg begynte på medisiner.

Trenger MOTIVASJON!

Innspill?

Kan jeg bruke DOL til å skaffe meg motivasjon?

Anonymous poster hash: a572e...099

Bella Dotte
Skrevet (endret)

Du kunne kanskje be din samboer om å ikke spise maten du blir så fristet av, foran deg? Om han elsker deg, vil det være et lite "offer".

Xenical er i grunnen bare noe som får deg til å bæsje på deg om du spiser noe med fett, så da må du spise mindre fett for å unngå det, og da kan du like gjerne droppe tablettene. Dessuten trenger kropp og hjerne en del fett. 

Jeg har gått ned over 17 kilo siden i fjor høst og har nå bare tre kilo igjen som jeg kan ta av, eller la være. Noe av det som har hjulpet meg med cravings og overspising, har vært "skjerming", altså ikke ha snop og snacks, i huset; og handleliste, kjapt inn og kjapt ut av butikken; lage god mat i passe store porsjoner, faste måltider og kalorikontroll, først kalorikalkulatoren til Grete Roede, så gikk jeg over til Myfitnesspal; spiser variert kost laget fra bunnen med mat fra alle matvaregruppene og droppet lettprodukter; jeg bruker både DOL og Kvinneguiden som "moralsk støtte". Smakssansen har forandret seg, og jeg legger vekt på å lage deilig mat, ikke slankemat, så jeg har mer lyst på maten jeg spiser nå, enn noe godteri. Jeg spiser litt godteri innimellom nå, men det er bare små mengder, og bare av og til. 

Må legge til at jeg var deprimert og hadde en del angst, og dette har gitt seg etter at jeg begynte å spise bedre.

Endret av Bella Dotte
stjernestøv
Skrevet (endret)

Jeg har lagt masse på meg av seroquel og må begynne å tenke på vektnedgang. Det kan bli vanskelig av flere grunner; jeg bør redusere dosen med seroquel for å unngå voldsom cravings. Har tatt for høye doser i det siste og lagt på meg. Må derfor ned i normale doser.

Har fått Xenical med legen, selv om jeg vet den har begrenset effekt. Sliter veeeldig med motivasjon og vet ikke hvor begynne. Er vant til å trykke i trynet nesten det jeg vil - når jeg får disse cravings. Sambo er mindre usunn enn meg, men forts litt usunn. Tror ikke han kommer til å endre på det med det første. Og jeg blir jo fristet av han når jeg har cravings.

Jeg sliter mye psykisk men er i en rimelig stabil periode. Planen er å øke Zoloft slik at jeg forhåpentligvis trenger mindre seroquel. På den måten håper jeg å stabilisere meg nok til å klare en vektnedgang.

Må legge til at jeg opprinnelig er slank, før jeg begynte på medisiner.

Trenger MOTIVASJON!

Innspill?

Kan jeg bruke DOL til å skaffe meg motivasjon?

Anonymous poster hash: a572e...099

Er enig med bella dotte ang xenical, jeg fikk det en gang og måtte på do hele tiden. Måtte være inne for det bare rant ekkel olje ut, vil ikke anbefale det.

Heller spise sunt og bevege seg mer, men jeg sliter med det selv. Jeg har en mann som spiser sjokolade hver dag, han burde gjemt det hehe. Men han trimmer og hver dag, utrolig at han ikke legger på seg...mens jeg...blæh! Kunne vært med på trimtur og jeg, men orker ikke timevis med trim som han holder på med.

Endret av stjernestøv

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...