Gå til innhold

Utredningsopphold DPS

Fiskemamma

Anbefalte innlegg

Jeg skal trolig i løpet av det neste halve året gjennom et utredningsopphold på DPS. Noen som vet hva slags utredning som gjøres der? Hvor lenge varer en slik innleggelse?

Jeg er diagnostisert med atypisk depresjon, agorafobi med panikklidelse og sosial fobi, men siden jeg har prøvd flere medsiner som ikke fungerer på meg, så vil de ha meg innlagt til et utredningsopphold for å få mer klarhet i nærmere diagnose og utprøving av nye medisiner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

stjernestøv

Jeg skal trolig i løpet av det neste halve året gjennom et utredningsopphold på DPS. Noen som vet hva slags utredning som gjøres der? Hvor lenge varer en slik innleggelse?

Jeg er diagnostisert med atypisk depresjon, agorafobi med panikklidelse og sosial fobi, men siden jeg har prøvd flere medsiner som ikke fungerer på meg, så vil de ha meg innlagt til et utredningsopphold for å få mer klarhet i nærmere diagnose og utprøving av nye medisiner. 

Når jeg var innlagt på dps ble jeg "observert" og fruer som satt og strikket, ingen tester. Kan ta noen uker eller måneder, innimellom snakket jeg med psykiater når jeg ble akutt dårlig f.eks.

Så ikke på dette som et seriøst opplegg, håper ditt dps er mer seriøse. Noen her har skrevet at på noen dps er de flinke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Utredning er i hovedsak diagnostikk. Det baserer seg igjen på strukturerte intervjuer, mindre strukturerte samtaler og observasjoner i miljøet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...