Gå til innhold

Før ferien....

Nils Håvard Dahl, psykiater

Anbefalte innlegg

Skrevet

1. Ta opp med lege/behandler hva du skal gjøre om du trenger kontakt mellom timene og/eller i legens ferie.

2. Sørg for å fornye resepter.

Skrevet

1. Ta opp med lege/behandler hva du skal gjøre om du trenger kontakt mellom timene og/eller i legens ferie.

Er det greit å endre på medisiner i ferien uten å ha avtalt på forhånd?

Skrevet

Er det greit å endre på medisiner i ferien uten å ha avtalt på forhånd?

Hver enkelt må spørre sin lege om det.

AnonymBruker
Skrevet

Hva om man trodde at alt skulle gå bra (evig optimist), og man oppfatter at man holder på å ramle av? Kjennes ut som jeg er full uten å ha drukket en dråpe? Alt går bare fortere og fortere?

Anonymous poster hash: f2d42...317

FjellOgDalar
Skrevet

Gode råd, NHD.

Min erfaring er at det er viktig å ta opp hvordan man kan komme seg igjennom ferien i god tid, og eventuelt ha alternative personer man kan kontakte om noe skulle oppstå. For meg er det i alle fall betryggende at jeg vet at jeg kan kontakte en psykiater ved poliklinikken selv om min faste har ferie. Det samme med psykolog. Om noe skulle bli veldig tøft, får jeg alltid mulighet til å kontakte noen som ikke har ferie.

Skrevet

Hva om man trodde at alt skulle gå bra (evig optimist), og man oppfatter at man holder på å ramle av? Kjennes ut som jeg er full uten å ha drukket en dråpe? Alt går bare fortere og fortere?

Anonymous poster hash: f2d42...317

Jeg vet ikke hva dette er, men husk at du også har en fastlege. Vedkommende kan ha ferie men ofte jobber personen sammen med andre leger som kan stille opp i slike tilfeller. Er det behov for øyeblikkelig hjelp kan legevakten kontaktes.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...