stjernestøv Skrevet 1. juli 2014 Del Skrevet 1. juli 2014 Var hos legen i dag, det verste var å vente over to timer på venterommet Han ville helst jeg skulle ta 80 mg zeldox for dagen, men sa jeg tok 40 mg sist så skulle begynne med det. Han ville og jeg skulle ta 100 mg seroquel om kvelden? Jeg sover jo på 25 mg, går fint det. Han snakket om innleggelse og det sa jeg jeg ikke ville, sa man kunne tvangsinnlegges men jeg satt jo der og snakket med han sa han, ble litt kokt da men forholdt meg rolig og sa "Hm, ja". Han leste det dps hadde skrevet, han syns ikke det var ok at jeg ikke fikk gå der fordi jeg tullet med medisiner. Kunne henvise meg igjen, men da sa jeg at de ikke gjør en god jobb og at jeg ikke liker dem. Han var rolig og tok seg god tid, jeg studerte kontoret hans mens jeg tenkte "Hva gjør jeg her, vil jeg ha medisiner": Han sa uifra det lille jeg hadde sagt at jeg trengte medisiner, så gjør vel det. Men han ville jeg skulle komme igjen på neste tirsdag, sa jeg kunne ringe hvis det var noe jeg. Men han ville høre hvordan det gikk da, hvis det ikke gikk bedre mente han jeg burde innlegges. Men det vil jeg ikke, og han kan ikke lese tankene mine. Men jeg liker ikke å lyge. Så virker disse medisinene til neste tirsdag? Og tror du jeg hadde blitt tvangsinnlagt om han hadde visst alt? Har aldri blitt tvangsinnlagt. Har bare hørt om det og lest om det her, folk har opplevd grusomme ting. Syns det var litt skremmende at han sa noe sånt, jeg klarer jo å kommunisere. Men nå ordner det seg jo 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/399480-tar-det-lang-tid-f%C3%B8r-zeldox-virker-var-hos-lege/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
stjernestøv Skrevet 1. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2014 Har tatt zeldox før men husker ikke hvor lang tid det tok før det virket? Var jeg dum som gikk til lege, din ærlige mening???? Når dps har gitt meg opp burde ikke legen og ha gitt meg opp? Tror det var det dps håpte på. Eller er det rett å gi meg opp? Det kan godt hende det er det, bare lurer på hva dere mener.? Vet jeg tuller med medisiner og at det skaper irritasjon. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/399480-tar-det-lang-tid-f%C3%B8r-zeldox-virker-var-hos-lege/#findComment-3549245 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2014 Del Skrevet 1. juli 2014 Har tatt zeldox før men husker ikke hvor lang tid det tok før det virket? Var jeg dum som gikk til lege, din ærlige mening???? Når dps har gitt meg opp burde ikke legen og ha gitt meg opp? Tror det var det dps håpte på. Eller er det rett å gi meg opp? Det kan godt hende det er det, bare lurer på hva dere mener.? Vet jeg tuller med medisiner og at det skaper irritasjon. Hvis du tuller med medisiner og ikke følger behandlingsopplegget er det ikke så rart DPS "gir deg opp": Anonymous poster hash: ec862...853 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/399480-tar-det-lang-tid-f%C3%B8r-zeldox-virker-var-hos-lege/#findComment-3549247 Del på andre sider Flere delingsvalg…
stjernestøv Skrevet 1. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2014 (endret) Hvis du tuller med medisiner og ikke følger behandlingsopplegget er det ikke så rart DPS "gir deg opp": Anonymous poster hash: ec862...853 Nei jeg forstår dem godt, men jeg ga dem opp først. Er en grunn til at jeg ikke stoler på dem, de har ikke peiling. Er glad jeg ikke har noe med dem å gjøre, kjerringer og sjarmøren..pjuk!!! Endret 1. juli 2014 av stjernestøv 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/399480-tar-det-lang-tid-f%C3%B8r-zeldox-virker-var-hos-lege/#findComment-3549248 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kayia Skrevet 1. juli 2014 Del Skrevet 1. juli 2014 Har DPS gitt deg opp? Du følger jo ikke behandlingsopplegget, så det kan like gjerne være at de mener du motsetter deg behandling, dvs har gitt opp dem? Ellers; Du bør ikke tenke så mye på dette med tvangsinnleggelse nå. Avvent og se om du blir bedre, og gå til legen om en uke som avtalt. Mulig dere justerer dosering, men også mulig du har behov for innleggelse. Hvordan et opphold blir for deg avhenger kun av deg og din situasjon, og hvordan andre her inne har opplevd det har ingen relevans for deg. Ikke tenk på dette nå. Basert på det du har skrevet her inne de siste månedene tenker jeg ellers at det var veldig bra at du gikk til legen i dag. Håper du snart føler deg bedre 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/399480-tar-det-lang-tid-f%C3%B8r-zeldox-virker-var-hos-lege/#findComment-3549250 Del på andre sider Flere delingsvalg…
stjernestøv Skrevet 1. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2014 Har DPS gitt deg opp? Du følger jo ikke behandlingsopplegget, så det kan like gjerne være at de mener du motsetter deg behandling, dvs har gitt opp dem? Ellers; Du bør ikke tenke så mye på dette med tvangsinnleggelse nå. Avvent og se om du blir bedre, og gå til legen om en uke som avtalt. Mulig dere justerer dosering, men også mulig du har behov for innleggelse. Hvordan et opphold blir for deg avhenger kun av deg og din situasjon, og hvordan andre her inne har opplevd det har ingen relevans for deg. Ikke tenk på dette nå. Basert på det du har skrevet her inne de siste månedene tenker jeg ellers at det var veldig bra at du gikk til legen i dag. Håper du snart føler deg bedre Jeg mener behandling må bestå av annet enn bare medisiner, så jeg ga dem opp lenge før de ga meg opp. Det er ikke bare meg som klager. Jeg blir bedre og skal ikke innlegges, kunne ikke tenkt meg det og har vært dårligere enn dette. Det sa jeg foressten til legen, er nok bare jeg som er paranoid. Innleggelse blir det ikke, nei må ikke tenke på det. Kunne aldri tenke meg et opphold der, aldri mer. Jo takk for det, føler meg nok bedre snart 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/399480-tar-det-lang-tid-f%C3%B8r-zeldox-virker-var-hos-lege/#findComment-3549267 Del på andre sider Flere delingsvalg…
stjernestøv Skrevet 1. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2014 Har DPS gitt deg opp? Du følger jo ikke behandlingsopplegget, så det kan like gjerne være at de mener du motsetter deg behandling, dvs har gitt opp dem? Ellers; Du bør ikke tenke så mye på dette med tvangsinnleggelse nå. Avvent og se om du blir bedre, og gå til legen om en uke som avtalt. Mulig dere justerer dosering, men også mulig du har behov for innleggelse. Hvordan et opphold blir for deg avhenger kun av deg og din situasjon, og hvordan andre her inne har opplevd det har ingen relevans for deg. Ikke tenk på dette nå. Basert på det du har skrevet her inne de siste månedene tenker jeg ellers at det var veldig bra at du gikk til legen i dag. Håper du snart føler deg bedre De siste månedene? xbellax skrev i går at det var de siste ukene, det sa jeg til legen og. Det er ikke alt som er sykt 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/399480-tar-det-lang-tid-f%C3%B8r-zeldox-virker-var-hos-lege/#findComment-3549335 Del på andre sider Flere delingsvalg…
XbellaX Skrevet 1. juli 2014 Del Skrevet 1. juli 2014 Jeg var litt spent på om du fikk rotet deg avsted i dag :-) Flott jobbet stjernestøv. Jeg liker legen din merker jeg. Jeg synes du skal ta dosene slik han ønsker, du har ingenting å tape på det akkurat nå. Følger du opp samtalene med ham har han også mindre grunn til å tvangsinnlegge deg, -men- det krever at du tar ansvar og gjør det du skal. Dette fikser du. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/399480-tar-det-lang-tid-f%C3%B8r-zeldox-virker-var-hos-lege/#findComment-3549341 Del på andre sider Flere delingsvalg…
stjernestøv Skrevet 1. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2014 Jeg var litt spent på om du fikk rotet deg avsted i dag :-) Flott jobbet stjernestøv. Jeg liker legen din merker jeg. Jeg synes du skal ta dosene slik han ønsker, du har ingenting å tape på det akkurat nå. Følger du opp samtalene med ham har han også mindre grunn til å tvangsinnlegge deg, -men- det krever at du tar ansvar og gjør det du skal. Dette fikser du. Takk Ja han er rolig og grei så jeg tror nok ikke han hadde tvangsinnlagt meg, kanskje det er noe de må nevne når det gjelder psykoseting? Men han så jo selv at jeg ikke var psykotisk Har tatt en zeldox nå, han sa jeg skulle begynne med 20 mg to ganger dagen, og hvis jeg ikke merket bedring skulle jeg øke til 40 mg to ganger. Men tar vel litt tid før det virker, 100 mg seroquel er jeg skeptisk til, har jo klart å komme ned i 25 mg, men han sa 100 mg kunne hjelpe på symptomer. Bare tenker på forstoppelse, når jeg tar linfrø får jeg ut litt hver dag. Med høyere doser blir det faste dodager Jeg gjør det jeg skal nå. Tenkte tidligere at jeg bare ringer tirsdag og sier jeg er bedre, men han ville jo jeg skulle komme. Får gjøre det da, og det viser vel at han bryr seg litt? Han er snill 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/399480-tar-det-lang-tid-f%C3%B8r-zeldox-virker-var-hos-lege/#findComment-3549349 Del på andre sider Flere delingsvalg…
XbellaX Skrevet 1. juli 2014 Del Skrevet 1. juli 2014 Takk Ja han er rolig og grei så jeg tror nok ikke han hadde tvangsinnlagt meg, kanskje det er noe de må nevne når det gjelder psykoseting? Men han så jo selv at jeg ikke var psykotisk Har tatt en zeldox nå, han sa jeg skulle begynne med 20 mg to ganger dagen, og hvis jeg ikke merket bedring skulle jeg øke til 40 mg to ganger. Men tar vel litt tid før det virker, 100 mg seroquel er jeg skeptisk til, har jo klart å komme ned i 25 mg, men han sa 100 mg kunne hjelpe på symptomer. Bare tenker på forstoppelse, når jeg tar linfrø får jeg ut litt hver dag. Med høyere doser blir det faste dodager Jeg gjør det jeg skal nå. Tenkte tidligere at jeg bare ringer tirsdag og sier jeg er bedre, men han ville jo jeg skulle komme. Får gjøre det da, og det viser vel at han bryr seg litt? Han er snill Synes det viser at han er en god og klok sjel den legen din :-) Følg dosen akkurat slik han sier og dra til ham på tirsdag. Vis ham at du klarer dette og at du ikke er intr i å bli dårlig. Vær ærlig og ta ansvar. Jeg ble faktisk overrasket at du ba om medisiner, men veldig glad. Hva skjedde med depot medisinen du gikk på for lenge siden? Prøvde ikke du ut det en stund? Ang linfrøene, du husker på å drikke rikelig med vann? Jeg har vondt av deg med den magen din. Har du prøvd frukt og fiber? (eller var det du som ikke likte dem?) Hva med sviskesuppe /- eller bløtlagte svisker? Blåbær? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/399480-tar-det-lang-tid-f%C3%B8r-zeldox-virker-var-hos-lege/#findComment-3549351 Del på andre sider Flere delingsvalg…
stjernestøv Skrevet 1. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2014 (endret) Synes det viser at han er en god og klok sjel den legen din :-) Følg dosen akkurat slik han sier og dra til ham på tirsdag. Vis ham at du klarer dette og at du ikke er intr i å bli dårlig. Vær ærlig og ta ansvar. Jeg ble faktisk overrasket at du ba om medisiner, men veldig glad. Hva skjedde med depot medisinen du gikk på for lenge siden? Prøvde ikke du ut det en stund? Ang linfrøene, du husker på å drikke rikelig med vann? Jeg har vondt av deg med den magen din. Har du prøvd frukt og fiber? (eller var det du som ikke likte dem?) Hva med sviskesuppe /- eller bløtlagte svisker? Blåbær? Jeg merker jo selv at jeg ikke er bra, men hvor lenge det varer vet jeg ikke. Det er som jeg forandrer personlighet, klarer ikke styre det...tro det eller ei. Plutselig vil jeg ikke ta medisiner mer, har vært sånn siden jeg var 16 år så forstår at de blir lei Prøvd depot to ganger i perioder men sluttet med det og, sjefspsykologen på dps hadde skrevet om meg og dette medisintullet mitt. Sist var det cisordinol, når jeg var oppe om natta var jeg så rar...det må ha vært medisinen. Første gang var det trilafon, men de ga meg altfor høy dose og ofte, det var da systemet rundt barna eksploderte. De trodde det var sykdommen men det var medisinen. Drikker mye vann og har prøvd det meste, det er så plagsomt. Ber hver kveld til Gud om at jeg må få gå på do. Legen er ikke en ung spirrevipp, han har erfaring Endret 1. juli 2014 av stjernestøv 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/399480-tar-det-lang-tid-f%C3%B8r-zeldox-virker-var-hos-lege/#findComment-3549353 Del på andre sider Flere delingsvalg…
XbellaX Skrevet 1. juli 2014 Del Skrevet 1. juli 2014 Jeg merker jo selv at jeg ikke er bra, men hvor lenge det varer vet jeg ikke. Det er som jeg forandrer personlighet, klarer ikke styre det...tro det eller ei. Plutselig vil jeg ikke ta medisiner mer, har vært sånn siden jeg var 16 år så forstår at de blir lei Prøvd depot to ganger i perioder men sluttet med det og, sjefspsykologen på dps hadde skrevet om meg og dette medisintullet mitt. Sist var det cisordinol, når jeg var oppe om natta var jeg så rar...det må ha vært medisinen. Første gang var det trilafon, men de ga meg altfor høy dose og ofte, det var da systemet rundt barna eksploderte. De trodde det var sykdommen men det var medisinen. Drikker mye vann og har prøvd det meste, det er så plagsomt. Ber hver kveld til Gud om at jeg må få gå på do. Legen er ikke en ung spirrevipp, han har erfaring Det var trist å høre. Om bare dette systemet rundt deg kunne fungere både dengang og nå, så kunne du fått litt hjelp derfra, men det virker ikke til å være det beste stedet å henvende seg. Det er godt du har denne hyggelige sjelen som ikke bare rusher deg videre, men som tar seg til til å snakke med deg og som setter krav til deg. Jeg er mektig imponert at du gikk i dag, jeg synes du skal være stolt av deg selv. Magen din er et eget kapittel. Det er fryktelig synd det skal følge med så mye bivirkninger på helt nødvendige medisiner. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/399480-tar-det-lang-tid-f%C3%B8r-zeldox-virker-var-hos-lege/#findComment-3549356 Del på andre sider Flere delingsvalg…
stjernestøv Skrevet 1. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2014 Det var trist å høre. Om bare dette systemet rundt deg kunne fungere både dengang og nå, så kunne du fått litt hjelp derfra, men det virker ikke til å være det beste stedet å henvende seg. Det er godt du har denne hyggelige sjelen som ikke bare rusher deg videre, men som tar seg til til å snakke med deg og som setter krav til deg. Jeg er mektig imponert at du gikk i dag, jeg synes du skal være stolt av deg selv. Magen din er et eget kapittel. Det er fryktelig synd det skal følge med så mye bivirkninger på helt nødvendige medisiner. Takk for det Angret litt etterpå, men ikke nå lenger. Jeg har vært inn og ut av psykiatrien, var jeg som valgte dem vekk da jeg traff min mann. Ville være ung og frisk, men langtderifra...det var rart ikke noen reagerte, var jo psykotisk da jeg var gravid, begge gangene. Jeg tror man kan venne seg til å leve med psykose, men hukommelsen min er helt ødelagt. Har aldri stolt på psykiatrien her, syns ikke de har hjulpet men mulig det er min egen feil. Legen hadde jeg da jeg var gravid og, men snakket aldri om ufoer til han for å si det sånn. Man lærer hva man skal si og ikke, de hadde ikke latt en psykotisk mor beholde sine barn sikkert. Men hadde jo en mann som tok seg av dem Jeg tok meg av dem jeg og men ikke i mine verste perioder. Men den første psykiateren jeg traff da jeg var ung var dyktig, traff han igjen senere for han drev en plass som jeg var innlagt på. Han hadde jobbet på modum, og tok mye derfra i sitt arbeid. Synd han er pensjonist. Skal ikke svartmale alt 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/399480-tar-det-lang-tid-f%C3%B8r-zeldox-virker-var-hos-lege/#findComment-3549361 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kayia Skrevet 1. juli 2014 Del Skrevet 1. juli 2014 De siste månedene? xbellax skrev i går at det var de siste ukene, det sa jeg til legen og. Det er ikke alt som er sykt Neida, og det tenker ikke jeg heller. Vi er alle forskjellige og jeg er en av dem som både verdsetter og er glad i mangfold Jeg syns imidlertid å ha lagt merke til at du har svingt og vært mer ustabil lenger enn det xbellax synes, selv om også jeg har sett en eskalering de siste ukene. Jeg har flere ganger tenkt å spørre deg om du ikke burde vurdert medisiner igjen, men har latt være siden du selv har vært så bestemt.. Håper uansett du finner mer ro og trygghet snart 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/399480-tar-det-lang-tid-f%C3%B8r-zeldox-virker-var-hos-lege/#findComment-3549365 Del på andre sider Flere delingsvalg…
stjernestøv Skrevet 1. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2014 Neida, og det tenker ikke jeg heller. Vi er alle forskjellige og jeg er en av dem som både verdsetter og er glad i mangfold Jeg syns imidlertid å ha lagt merke til at du har svingt og vært mer ustabil lenger enn det xbellax synes, selv om også jeg har sett en eskalering de siste ukene. Jeg har flere ganger tenkt å spørre deg om du ikke burde vurdert medisiner igjen, men har latt være siden du selv har vært så bestemt.. Håper uansett du finner mer ro og trygghet snart Tusen takk Er innstillt på å ta medisiner nå, håper det varer. Det er ikke alt jeg legger merke til jeg heller, men har jo alltid hatt et åndelig syn og alt av det er ikke sykt. Og så er det det at jeg har vært verre før og da lå jeg med kniv i sengen, hadde også hårspray jeg skulle sprøyte i øynene på dem som kom og skulle ta meg. Var redd hele tiden, jeg er ikke det hele tiden nå. Så på en måte har jeg blitt bedre, og lurer på om det er fordi jeg er eldre. Men forstår jo at når jeg tror vann og mat er forgiftet, da blir jeg redd. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/399480-tar-det-lang-tid-f%C3%B8r-zeldox-virker-var-hos-lege/#findComment-3549368 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 1. juli 2014 Del Skrevet 1. juli 2014 Hvis du hadde fulgt legens råd, kunne det ha virket i løpet av en uke. Så lenge du ikke følger legens råd, men stadig driver din egen sjonglering med medisiner, er det tvilsomt om du vil bli noe bedre. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/399480-tar-det-lang-tid-f%C3%B8r-zeldox-virker-var-hos-lege/#findComment-3549392 Del på andre sider Flere delingsvalg…
stjernestøv Skrevet 1. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2014 Hvis du hadde fulgt legens råd, kunne det ha virket i løpet av en uke. Så lenge du ikke følger legens råd, men stadig driver din egen sjonglering med medisiner, er det tvilsomt om du vil bli noe bedre. Følger jo legens råd, han sa jeg skulle begynne med 20 mg zeldox morgen og kveld. Tenker du på seroquel? Kan ta 100 mg av det om kvelden, jeg skal bli bedre. Men det er ikke kjekt å gå med konstandt forstoppelse, det er plagsomt det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/399480-tar-det-lang-tid-f%C3%B8r-zeldox-virker-var-hos-lege/#findComment-3549398 Del på andre sider Flere delingsvalg…
stjernestøv Skrevet 1. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2014 Men fordøyelse har jo ikke noe med psykiatri å gjøre? Så det skal vi ikke snakke om...... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/399480-tar-det-lang-tid-f%C3%B8r-zeldox-virker-var-hos-lege/#findComment-3549406 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 2. juli 2014 Del Skrevet 2. juli 2014 Han ville helst jeg skulle ta 80 mg zeldox for dagen, men sa jeg tok 40 mg sist så skulle begynne med det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/399480-tar-det-lang-tid-f%C3%B8r-zeldox-virker-var-hos-lege/#findComment-3549408 Del på andre sider Flere delingsvalg…
stjernestøv Skrevet 2. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2014 Han ville helst jeg skulle ta 80 mg zeldox for dagen, men sa jeg tok 40 mg sist så skulle begynne med det. Han var jo enig i det da, han insisterte ikke på 80 mg. Hadde han gjort det hadde jeg hørt på det, er så forbanna lei av å styre dette selv. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/399480-tar-det-lang-tid-f%C3%B8r-zeldox-virker-var-hos-lege/#findComment-3549445 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.