Gjest Aina E Skrevet 11. desember 2001 Del Skrevet 11. desember 2001 Vet ikke om jeg treffer rett forum, men har hørt at langvarige eller/og store vannansamlinger kan komme av dårlig hjertefunksjon? Eller var det slik at man kan få dårlig hjerte av å ha ødemer?? Jeg har i 5-6 år vært plaget med diverse betennelser i muskulaturen (fibromyalgi), og hadde svangerskapsforgiftning to ganger med enorme vannansamlinger. Nå er det 3 år siden jeg fødte sist og kroppen min har til tider vært skikkelig hoven. De siste to ukene har det ikke bare vært til og fra, men konstant. Jeg merker kun litt bedring hvis jeg drikker vanndrivende teer. Det "prikker" i fingrene og føttene føles som "sprengte puter". I tillegg føles ansiktet pløsete og hovent. Jeg har forsøkt å ta dette opp med legen min flere ganger, men han avfeier det og sier at "noen har det sånn av og til". Nå som forum for allmennmedisin er stengt, vet jeg ikke hvor jeg kan forhøre meg... Er dette farlig? Jeg puster og peser som en hval hvis jeg skal bevege meg og føler meg ikke bra. Hva bør jeg be om å få sjekket av bl.a. prøver og slikt? Kan det være dårlig nyrefunksjon?? Jeg går på Orfiril 750 mg. daglig og lurer på om det kan være noe av årsaken? Men prøver som tas i forbindelse med medisineringen har alltid vært bra (i flg. legen, da...) Takknemlig for svar så fort som mulig, for i morgen har jeg tenkt å ringe, men vet ikke hva jeg skal spørre om. Er nesten sikker på å bli avfeid igjen, dessuten vil nok vår kjære sentralborddame si at "det er jo ikke noe akutt, så da må du nok vente i et par måneder - når vi har ledig time!" Mvh. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/39957-%C3%B8demer-og-betennelser/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Einar Søyland, spesialist i hjertesykdom Skrevet 12. desember 2001 Del Skrevet 12. desember 2001 Svar til Aina. Store vannansamlinger i kroppen kan være forårsaket av pumpesvikt fra hjertets side, men i din situasjon er dette neppe aktuelt. Det er likeledes lite trolig at noe av det som skjedde under siste graviditet skulle henge igjen. Det du beskriver forøvrig (med prikking, sprengte puter, etc.) kan meget godt være Orfiril-bivirkninger, og det er all grunn til at denne medisineringen blir revurdert hvis disse plagene fortsetter. Det at konsentrasjonen av Orfiril i blodet er i terapeutisk nivå (riktig som behandlings-konsentrasjon) utelukker ikke at du kan ha kraftige bivirkninger. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/39957-%C3%B8demer-og-betennelser/#findComment-150809 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.