Gå til innhold

Besatt psykose?

Anbefalte innlegg

stjernestøv
Skrevet (endret)

Finnes det noen folk som har vært så psykotiske at de har virket besatt, hva gjør dere med slike pasienter?

Kommer de seg når de får medisiner fort eller tar det lang tid?

Vet om to som er med i pinsemenigheten, de var som besatt tror jeg. Hun ene bannet mye og sa stygge ord, og det tok lang tid før medisinene virket. Jeg tenkte hun var besatt.

Det er vel sånn at man får forestillinger om det man frykter?

Fear not! :)

Endret av stjernestøv
DexterMorgan
Skrevet (endret)

Du tenkte at hun var besatt?? Hva legger du i det ordet?

Edit: leste feil, antar du mente at du trodde hun trodde hun var besatt, da gir det mening

Endret av DexterMorgan
stjernestøv
Skrevet

Du tenkte at hun var besatt?? Hva legger du i det ordet? Det er mange folk som tror de er Jesus/Gud/whatever tror du på dem også ? Eller har du selektiv begrunnelse for hvilke sykdommer som er "ekte" og hvilke som er "falske" ? Altså at du tror kommunikasjon med åndeverdenen er ekte mens alle andre som bare er rare uten kommunikasjon bare er syke/falske ?

I det legger jeg at et vesen har inntatt kroppen delvis eller helt, det er alle slags vesener på astralplanet. Jeg tror de som tror de er Jesus eller andre også er besatt, det er et vesen påstår at de er f.eks Jesus som har inntatt kroppen. Selvfølgelig er det ikke Jesus, astralvesener lyger, det har jeg selv opplevd....de lave.

Jeg mener ikke de som ikke kommuniserer med åndeverden er syke/falske, alle gjør det hele tiden uten at de vet det. De kommuniserer via tanker, en sang på radion, en fugl utenfor vinduet f.eks. Man må se etter tegnene.

stjernestøv
Skrevet

Du tenkte at hun var besatt?? Hva legger du i det ordet?

Edit: leste feil, antar du mente at du trodde hun trodde hun var besatt, da gir det mening

Menigheten trodde nok hun var bestatt og det trodde hun sikkert selv også, mens Arnhild Lauveng så ulver og det hun var opptatt av. Noen ser rotter og småkryp, andre tror de er influert v utenomjordiske krefter. Det finnes et helt spekter...

DexterMorgan
Skrevet (endret)

Jeg er ikke helt sikker på hva du mener med et vesen som har inntatt kroppen, men jeg er enig i at "noe" har gjort at de tror ting som ikke er virkelig, er virkelig. Om man kaller et "noe" for et vesen er i og for seg greit nok.

Jeg personlig har ikke noen opplevelser av kontakt med åndeverdenen, men det er kanskje fordi jeg er et udugelig menneske og de ikke ønsker å snakke med meg =(

Endret av DexterMorgan
stjernestøv
Skrevet

Jeg er ikke helt sikker på hva du mener med et vesen som har inntatt kroppen, men jeg er enig i at "noe" har gjort at de tror ting som ikke er virkelig, er virkelig. Om man kaller et "noe" for et vesen er i og for seg greit nok.

Jeg personlig har ikke noen opplevelser av kontakt med åndeverdenen, men det er kanskje fordi jeg er et udugelig menneske og de ikke ønsker å snakke med meg =(

Ja vesenet er jo "noe". Det er min verste frykt, å bli besatt. Tenker jeg kan gjøre ting da jeg ikke husker, ting jeg ikke vil...er jo ikke meg da. Man leser jo om det, folk som dreper de de er glad i og ikke husker det, de var psykotisk står det. Men hva er psykose? Jeg tror ikke på dødsstraff, personen er farligere død enn levende. De burde hjelpe personene til å bli bedre mennesker istedenfor å drepe dem! Men tror jeg har gode hjelpere som passer på meg.

Du har kontakt med dem selv om du ikke er klar over det, og du er elsket av mange :)

AnonymBruker
Skrevet

stjernestøv, on 05 Jul 2014 - 16:42, said:

Finnes det noen folk som har vært så psykotiske at de har virket besatt, hva gjør dere med slike pasienter?

Kommer de seg når de får medisiner fort eller tar det lang tid?

Vet om to som er med i pinsemenigheten, de var som besatt tror jeg. Hun ene bannet mye og sa stygge ord, og det tok lang tid før medisinene virket. Jeg tenkte hun var besatt.

Det er vel sånn at man får forestillinger om det man frykter?

Fear not! :)

Ja jeg følte meg besatt når jeg var psykotisk. Jeg hørte mannestemmer i hodet, som sa de var pedofile og tente på min tynne kropp. Jævligste jeg har opplevd. Har også hatt en annen stemme inni hodet som har prøvd å hjelpe meg, og en annen igjen som gjorde narr av alt det jeg sa og gjorde og tenkte.

Helt forferdelig! Nå har jeg ingen ting av dette lenger og står på en lav dose antipsykotika. Men man blir jo sløv av den medisinen da. Men vil aldri ha det så jævlig igjen som jeg hadde den gangen. Anonymous poster hash: f984f...862

stjernestøv
Skrevet (endret)

Ja jeg følte meg besatt når jeg var psykotisk. Jeg hørte mannestemmer i hodet, som sa de var pedofile og tente på min tynne kropp. Jævligste jeg har opplevd. Har også hatt en annen stemme inni hodet som har prøvd å hjelpe meg, og en annen igjen som gjorde narr av alt det jeg sa og gjorde og tenkte.

Helt forferdelig! Nå har jeg ingen ting av dette lenger og står på en lav dose antipsykotika. Men man blir jo sløv av den medisinen da. Men vil aldri ha det så jævlig igjen som jeg hadde den gangen. Anonymous poster hash: f984f...862

Nei det er ikke noe å trakte etter. Godt det går bedre med deg nå. Det er synd det ikke finnes hjelp for dette, ant enn medisin.

Endret av stjernestøv

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...