Gå til innhold

En annerledes og grensesprengend ferie:-)


frosken

Anbefalte innlegg

Wow, jeg er imponert! :)

Jeg føler meg litt flau for at jeg tenkte at jeg skulle droppe dagens joggetur, jeg tar nok på meg joggeskoene nå ja!

Anonymous poster hash: 3f11f...235

God joggetur :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ladytron

Så kjekt at du hadde en spennende og annerledes ferie. :)

 

Liker å trene og være aktiv, men tror nok ikke helt dette hadde vært "drømmeferien" min. Likevel, veldig interessant å lese om opplegget. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

Jeg har brukt to av mine ferieuker på en intensiv treningscamp (bootcamp) i England. I løpet av de seks første dagene ble 36 timer med intensiv trening gjennomført, så var det en dags hvile og deretter nye 6 dager med 36 timer trening.

 

Første treningsøkt startet 6.30 hver dag (en time aerobic før frokost) og den siste var 18.30 (en time styrketrening etter middag). Den første dagen trente vi 8 timer.. Vi gjorde mange ulike former  for trening , og var utrolig slitne (og støle!!!) mesteparten av tiden. Gang på gang kjentes det ut som om at NÅ var grensen nådd, men så sant man kom seg helskinnet gjennom oppvarmingen, så var det mulig å få kroppen til å yte litt mer nok en gang. Deltagerne hadde ulik alder og ulike forutsetninger. Noen hadde kommet primært for å gå ned i vekt, andre hadde som meg kommet for å få til et formløft. Målsettingen for campen var å gi deltagerne mulighet til å kicksstarte en forbedret livsstil.

 

Jeg synes dette har vært en utrolig intens - og meningsfull - opplevelse. Føler meg superfit akkurat nå, svever nesten litt over bakken som følge av all energien som kommer med det å være i god form.  Hadde ikke trodd det var mulig å oppnå såpass mye på to uker, men alle testene viste vesentlig fremgang.

 

Det eneste som ikke var fullt så festlig, var at jeg delte rom med en ganske geskjeftig, godt voksen kvinne - som til stadig ville at jeg skulle finne frem skittentøy slik at hun kunne vaske det, som lurte på om jeg hadde husket å ta tabletten min før jeg la meg om kvelden, som snorket som et uvær og som sa de samme tingene om og om og om igjen;-)

Hei!

Å det virker som er super ferie :-)

Jeg er oppvasker, vedbærer, kakebaker, rydder, kortspiller, kokk, søppelkjører, rengjøringshjelp, handler ov planlegger, og som pause smøg jeg meg nå til en rolig stund, nå er middagen nesten klar og sjokoladekaken i ovnen.

Å være alene med en hær av barn på fjellet gir meg ikke 60 min til trening...:-(

Det er hyggelig, men det du har gjort virker superfristende.:-)

Kan du legge ut link:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kun gode sko og treningstøy:) Forøvrig ingen som brukte noe annet enn treningstøy og nattøy i løpet av oppholdet, og det var ikke mulig å bruke noe som helst penger - vi var langt ute på landsbygda og alltid opptatt ;-) De første kveldene var de fleste av oss i seng før klokka ni - etterhvert ble det mulig å holde seg våken til klokka ti.

Litt rart å se folk med vanlige klær på avreisedagen.

 

Åh den engelske landsbygda er nå et fint sted å være stuck på. Jeg er litt misunnelig (om vi ser bort i fra blodslitet) :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh den engelske landsbygda er nå et fint sted å være stuck på. Jeg er litt misunnelig (om vi ser bort i fra blodslitet) :-) 

 

Blodslitet er fort glemt når endorfinene kommer en tur på besøk:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt at du hadde en spennende og annerledes ferie. :)

 

Liker å trene og være aktiv, men tror nok ikke helt dette hadde vært "drømmeferien" min. Likevel, veldig interessant å lese om opplegget. :)

Jeg også liker å trene, men har en tendens til å velge treningsformer jeg vet jeg mestrer godt. Det blir mange timer spinning i året - og knapt nok en time hvor man trenger å koordinere armer og ben samtidig;-) Tilsvarende er jeg god på å trene styrke i beina (for der er jeg jo ganske sterk fra før), men slurver med styrketrening for overkroppen.  Dette opplegget vippet meg langt utenfor komfortsonen min, så nå har jeg til og med deltatt i et par timer med streetdance;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

christensen1365381166

Men vi spiste jordbær på bootcampen også, vi fikk et STORT jordbær hver en kveld pr uke;-)

 

Uten fløte og sukker da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

:rolleyes:

Jeg har brukt to av mine ferieuker på en intensiv treningscamp (bootcamp) i England. I løpet av de seks første dagene ble 36 timer med intensiv trening gjennomført, så var det en dags hvile og deretter nye 6 dager med 36 timer trening.

 

Første treningsøkt startet 6.30 hver dag (en time aerobic før frokost) og den siste var 18.30 (en time styrketrening etter middag). Den første dagen trente vi 8 timer.. Vi gjorde mange ulike former  for trening , og var utrolig slitne (og støle!!!) mesteparten av tiden. Gang på gang kjentes det ut som om at NÅ var grensen nådd, men så sant man kom seg helskinnet gjennom oppvarmingen, så var det mulig å få kroppen til å yte litt mer nok en gang. Deltagerne hadde ulik alder og ulike forutsetninger. Noen hadde kommet primært for å gå ned i vekt, andre hadde som meg kommet for å få til et formløft. Målsettingen for campen var å gi deltagerne mulighet til å kicksstarte en forbedret livsstil.

 

Jeg synes dette har vært en utrolig intens - og meningsfull - opplevelse. Føler meg superfit akkurat nå, svever nesten litt over bakken som følge av all energien som kommer med det å være i god form.  Hadde ikke trodd det var mulig å oppnå såpass mye på to uker, men alle testene viste vesentlig fremgang.

 

Det eneste som ikke var fullt så festlig, var at jeg delte rom med en ganske geskjeftig, godt voksen kvinne - som til stadig ville at jeg skulle finne frem skittentøy slik at hun kunne vaske det, som lurte på om jeg hadde husket å ta tabletten min før jeg la meg om kvelden, som snorket som et uvær og som sa de samme tingene om og om og om igjen;-)

Jeg synes dette høres helt topp ut med unntak av døgnrytmen og den masete kjerringa du hadde på rommet ;-) Jeg kunne aldri ha stått opp så tidlig når jeg har ferie og i hvert fall ikke lagt meg tidlig. :rolleyes:  Det er jo da jeg står opp midt i uka jo :-)

 

 Selv er jeg fornøyd med å kjenne at jeg var i mye bedre form på fjellturen min i år enn jeg var i fjor. Det var litt overraskende for i fjor brukte jeg personlig trener, mens jeg i år har trent bare på egen hånd. Det kommer muligens av at jeg nå har holdt på lenger og at jeg var ganske nedkjørt etter seperasjonen og ufrivillig rask vektnedgang,  før jeg startet å trene i fjor. Det er deilig å kjenne at kroppen spiller lag, så jeg skjønner godt din glede og opplevelse av at det har vært en fin ferie :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:rolleyes:

Jeg synes dette høres helt topp ut med unntak av døgnrytmen og den masete kjerringa du hadde på rommet ;-) Jeg kunne aldri ha stått opp så tidlig når jeg har ferie og i hvert fall ikke lagt meg tidlig. :rolleyes:  Det er jo da jeg står opp midt i uka jo :-)

 

 Selv er jeg fornøyd med å kjenne at jeg var i mye bedre form på fjellturen min i år enn jeg var i fjor. Det var litt overraskende for i fjor brukte jeg personlig trener, mens jeg i år har trent bare på egen hånd. Det kommer muligens av at jeg nå har holdt på lenger og at jeg var ganske nedkjørt etter seperasjonen og ufrivillig rask vektnedgang,  før jeg startet å trene i fjor. Det er deilig å kjenne at kroppen spiller lag, så jeg skjønner godt din glede og opplevelse av at det har vært en fin ferie :)

Jeg gleder meg også til årets fjelltur - første uka i august:-)  Håper jeg vil føle meg i god form da. I fjor varte fjellturen min i ca en time, før jeg gikk rett på hodet (bokstavelig talt) i en stein...

 

Du har vel jevnt over hatt et bedre år det siste året, så dermed spiller kroppen mer på lag også:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som noe jeg burde gjort! Men jeg hadde aldri delt rom...

Sporty gjort :)

Rommene var heldigvis store:-) Det var en vesentlig prisforskjell på enerom og delerom, så jeg hadde ikke hatt råd til to uker uten å dele. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rommene var heldigvis store:-) Det var en vesentlig prisforskjell på enerom og delerom, så jeg hadde ikke hatt råd til to uker uten å dele. 

Skjønner det! Veldig tøft gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

Jeg gleder meg også til årets fjelltur - første uka i august:-)  Håper jeg vil føle meg i god form da. I fjor varte fjellturen min i ca en time, før jeg gikk rett på hodet (bokstavelig talt) i en stein...

 

Du har vel jevnt over hatt et bedre år det siste året, så dermed spiller kroppen mer på lag også:-)

Det er sant. Er nok flere ting som spiller inn her og det har vært et helt annerledes dette året :-) Ha en fin fjelltur !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...