Gå til innhold

Uføretrygd og lån

Anbefalte innlegg

Gjest bekymret

Hei, jeg er litt bekymret for framtia nå.

Det er snakk om å uføretrygde meg, men jeg har ett studielån på 70 000 som jeg lurer på hva skjer med, skal jeg betale på det? Jeg har hørt noen si at lån i lånekassen slettes, stemmer det?

Jeg lurer også på sånn omtrent hvor mye en person på 25 år med kun videregående skole og ikke noe jobberfaring over 2 måneder (har ingen papirer på de jobbene engang) vil ligge på sånn omtrent pr måned?

Jeg går på rehabilitering og får i overkant av 8000 utbetalt pr måned (375,- pr dag) og har ikke så mye igjen etter at husleien er betalt, men på rehabilitering har jeg fått utsatt avbetalingen lånet så jeg har klart meg forholdsvis bra.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/39962-uf%C3%B8retrygd-og-l%C3%A5n/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Irene Grøneng

Du får sånn cirka det samme i uførepensjon som du har i rehab.penger

(vanligvis litt mindre hvis du er gift/samboer, reduksjonen utgjør ca 10 000 pr år)

Uføretrygdede får slettet studiegjelda i lånekassen - etter søknad. Du bør sannsynligvis betale etter planen (evt søke om inntektsavhengig nedsettelse av beløpet inntil uføresaken er avgjort), jeg vet ikke om lån ettergis hvis det er snakk om mislighold.

Se mer her: www.lanekassen.no

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...