Gå til innhold

Pris- for å få leid malere til utvendig maling hus?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Noen som har ide om hvor mye det koster å engasjere et malerfirma til å male hus utvendig? Er det timesbetaling- eller fastpris? 

 

Hva ville det feks kostet å få malt et 200 kvm hus (over to etg).? 



Anonymous poster hash: a2b21...727
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Proffe malerfirmaer vil vanligvis gi en fastpris for hele huset. Hvor dyrt det blir avhenger blant annet av hvor "ulendt" det er rundt huset, dvs. om de må sette opp stillas eller om de kan velge andre løsninger. Prisen avhenger også av hvorvidt huset må skrapes først eller ikke, samt hvor mye arbeid maling av vinduer innebærer.

 

Jeg betalte den nette sum av kr. 160 000,- (!) for å få malt huset mitt for et par år siden. Det ble først vasket og deretter malt to (eller var det tre?) strøk.  De måtte bruke stillas rundt hele huset. Ved årlig vask, skal malingen holde i ti år.

Endret av frosken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

160.000? Høres ut som et ran :)

Anonymous poster hash: 857d0...455

 

Ikke akkurat ran, men mye penger! Jeg ville ikke ta sjansen på å bruke håndverkere jeg ikke var sikre på at hadde forsikringer ol. i orden.  Det kan bli veldig dyrt om du bruker en ung gutt og han går på trynet i bakken med knekt nakke som resultat...

 

Huset mitt har mange vinduer og det kan ikke males fra stige:-(  Så nå vasker jeg til den store gullmedalje hver vår i håp om at malingen skal holde lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DexterMorgan

Hvordan vasker man hus? Dersom man står å gnikker med klut over alle flater kunne du like godt gnikket med maling :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan vasker man hus? Dersom man står å gnikker med klut over alle flater kunne du like godt gnikket med maling :P

Man sprøyter på såkalt Husvask med en slags pumpekanne, og så spyler man med rent vann. Vanskelig å komme til øverst, men får vasket ca 85 % av flatene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

160.000? Høres ut som et ran :)Anonymous poster hash: 857d0...455

160.000? Høres ut som et ran :)Anonymous poster hash: 857d0...455

Jeg husker mine besteforeldre betalte over 100.000 for skraping og maling av hus for over 20 år siden, etter å ha innhentet priser fra flere, så beløpet er ikke overraskende overhodet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg husker mine besteforeldre betalte over 100.000 for skraping og maling av hus for over 20 år siden, etter å ha innhentet priser fra flere, så beløpet er ikke overraskende overhodet.

Så det at dine besteforeldre betalte over 100.000 for 20 år siden gjør at beløpet ikke er overraskende? Ikke for deg kanskje, men mer generelt?

Anonymous poster hash: 857d0...455

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Så det at dine besteforeldre betalte over 100.000 for 20 år siden gjør at beløpet ikke er overraskende? Ikke for deg kanskje, men mer generelt?

Anonymous poster hash: 857d0...455

Jeg husker ikke detaljene, men det gjalt antakelig skraping av (doble) vinduer i tillegg til skraping og maling av hus. Mye penger, ja, men de innhentet priser fra flere. Ble overrasket da, ja, det er vel derfor jeg husker saken. Husker malerne holdt på i ganske lang tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er heller ikke overrasket. Hvor mye koster det å leie en flislegger, eller snekker, rørlegger? 

 

Heldigvis har jeg alltid hatt helse til å male huset selv, og som 12-13-14-15 åring var det å male husene i nabolaget en ypperlig mulighet for å tjene litt penger, på linje med å klippe litt plener og slikt (men vet ikke hva loven sier om slikt?)



Anonymous poster hash: 1b1f8...750
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi innhentet pris på maling av (Selveier) rekkehus for ca. 10 år siden. Den dyreste prisen var på kr. 130.000,- Den rimeligste på 60.000,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...