Gå til innhold

Overvekt og diskriminering


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Bella Dotte

Om jeg legger på meg 25 kg (er normalvektig i dag) kommer jeg opp i en bmi på 35 og kommer innunder fedme klasse II, ganske alvorlig overvekt med andre ord.

 

Tror det er bedre å ta utgangspunkt i hvor man er på BMI-skalaen, og så regne prosent. Det er forskjell på en liten dame og en stor mann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Om jeg legger på meg 25 kg (er normalvektig i dag) kommer jeg opp i en bmi på 35 og kommer innunder fedme klasse II, ganske alvorlig overvekt med andre ord.

 

Nå er du veldig liten da? Går jeg opp 25kg vil jeg bare være "overvektig" (normalvektig i dag).

Anonymous poster hash: 3e115...4f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Nå er du veldig liten da? Går jeg opp 25kg vil jeg bare være "overvektig" (normalvektig i dag).

Anonymous poster hash: 3e115...4f4

 

Ja og det viser at du ikke kan si at "25 kg overvekt ikke er alvorlig", for meg (og andre på min høyde) vil det gi alvorlig og antagelig helseskadelig overvekt på litt sikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Enkelte vil nok se på deg som en bedre person nå når du har skjerpet deg, lagt om kostholdet og tar bedre vare på deg selv. Vekten kan si noe om både fertilitet, helse, viljestyrke og evne til/ønske om å tilpasse deg flokkens krav:)

 

Eller det kan si noe om genene dine:

 

- Vi antar at omtrent en tredjedel av befolkningen ikke er disponert for å legge på seg, og holder seg slanke nærmest uansett livsstil, sier Karlsen fra Universitetet i Agder.

Andre er derimot svært disponert for overvekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Eller det kan si noe om genene dine:

 

Da må man være ekstra påpasselig da.

Anonymous poster hash: 3e115...4f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Da må man være ekstra påpasselig da.

Anonymous poster hash: 3e115...4f4

 

Poenget er vel at de 1/3 av befolkningen som lever usunt, men det ikke vises utenpå. Burde kanskje innse at en del av de som er overvektig kanskje lever sunnere og er mer påpasselig allerede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Poenget er vel at de 1/3 av befolkningen som lever usunt, men det ikke vises utenpå. Burde kanskje innse at en del av de som er overvektig kanskje lever sunnere og er mer påpasselig allerede.

 

Men ikke suunt/påpasselig nok.

Anonymous poster hash: 3e115...4f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...