Gå til innhold

Nede for telling

Gjest

Anbefalte innlegg

Ville ta hensyn til fam og sa ja til å være sammen m andre på ferie... Ikke lurt..:((( så nedtrykt og orker ikke gi av meg selv, har ingen ting å gi! skygger unna når jeg kan... Klarer ikke kose meg m barna en gang:((( lurer på hvordan dette skal enda, så blytungt . Trøstet meg med at den rungende latteren jeg hører fra mitt åpne soveromsvindu er barns mine som nyter slekt :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 149
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• frosken

19

• XbellaX

13

• AnonymBruker

11

• stjernestøv

9

stjernestøv

Ville ta hensyn til fam og sa ja til å være sammen m andre på ferie... Ikke lurt.. :((( så nedtrykt og orker ikke gi av meg selv, har ingen ting å gi! skygger unna når jeg kan... Klarer ikke kose meg m barna en gang:((( lurer på hvordan dette skal enda, så blytungt . Trøstet meg med at den rungende latteren jeg hører fra mitt åpne soveromsvindu er barns mine som nyter slekt :))

Så dårlig var jeg en gang og klarte ingenting, bare ligge og høre lydene utenfra. Ble missunnelig på de som klarte å le og gå tur, håper du kommer deg snart. Det må være helt grusomt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å ikke forvent så mye av deg selv der du er nå. Det gjør deg bare verre. Du har lite å gi. Det er OK. Sånn er det nå. Nyt at barna har andre rundt seg, som er glad i dem, og som kan bidra til liv og latter. Slapp av når du kan og prøv å vær god mot deg selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt råd;) dårlig samvittighet for at jeg melder meg ut..!!! At andre er så glad i barna mine gjør godt - dessverre sårt og fordi jeg gjerne vil være noe for andre også.. Men klarer ik nå:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Ville ta hensyn til fam og sa ja til å være sammen m andre på ferie... Ikke lurt.. :((( så nedtrykt og orker ikke gi av meg selv, har ingen ting å gi! skygger unna når jeg kan... Klarer ikke kose meg m barna en gang:((( lurer på hvordan dette skal enda, så blytungt . Trøstet meg med at den rungende latteren jeg hører fra mitt åpne soveromsvindu er barns mine som nyter slekt :))

...og fortsatt mener du at du ikke har psykisk sykdom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så sky ,føler det blir verre og verre:((( hadde bare fam vært her hadde jeg ikke strukket til da heller .. Så da er det bra de andre har noen å spille på. Vet ikke hva jeg skal gjøre med meg selv og min Evt psykelighet ., er så flau Av meg selv..angst ja dep ja paranoid beredskap ; skiftende - i blant..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er så sky ,føler det blir verre og verre:((( hadde bare fam vært her hadde jeg ikke strukket til da heller .. Så da er det bra de andre har noen å spille på. Vet ikke hva jeg skal gjøre med meg selv og min Evt psykelighet ., er så flau Av meg selv..angst ja dep ja paranoid beredskap ; skiftende - i blant..

Jeg har lyst til å minne deg på rådet du har fått om å be om Seroquel.  Seroquel i tilstrekkelig dose vil både virke antidepressivt, motvirke paranoid beredskap, virke angstdempende og gi søvn. Hva i all verden har du å tape på å ta initiativ til dette? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

Ville ta hensyn til fam og sa ja til å være sammen m andre på ferie... Ikke lurt..:((( så nedtrykt og orker ikke gi av meg selv, har ingen ting å gi! skygger unna når jeg kan... Klarer ikke kose meg m barna en gang:((( lurer på hvordan dette skal enda, så blytungt . Trøstet meg med at den rungende latteren jeg hører fra mitt åpne soveromsvindu er barns mine som nyter slekt :))

Hei!

På den måten er det ofte lurt å si ja til noe man selv ikke orker.

Du har gjort et riktig valg for dine barn.

Håper du kan se det og tenke på dette som en styrke.

Kanskje bør du få samtaler slik at du får endret ditt tenke/ fortvilelesesmønster, det fikk jeg selv, over lang tid, og jeg trengte ikke medisiner, bare svar, så ble det orden på alt det problematiske.

Endret av Madelenemie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm- nettråd blir nok ikke tatt så " seriøst" av helsepersonell ... Virket som de ik tok m på alvor da jeg sa jeg lurte på om jeg trengte " sterkere lut"... Eh .. Legebror blander seg helst ik ( bortsett fra i sovemedisin han mener jeg ikke skal ta..) lurer på om den amputerte nattesøvnen og tar mot og krefter fra meg..men bør jo ik ha slikt liggende..., kan jo få lyst til å Spise dem opp ( selv om jeg tror jeg ikke gjør det !!!! Vil jo ikke det)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm- nettråd blir nok ikke tatt så " seriøst" av helsepersonell ... Virket som de ik tok m på alvor da jeg sa jeg lurte på om jeg trengte " sterkere lut"... Eh .. Legebror blander seg helst ik ( bortsett fra i sovemedisin han mener jeg ikke skal ta..) lurer på om den amputerte nattesøvnen og tar mot og krefter fra meg..men bør jo ik ha slikt liggende..., kan jo få lyst til å Spise dem opp ( selv om jeg tror jeg ikke gjør det !!!! Vil jo ikke det)

Jeg tror ikke alltid de som står et menneske aller nærmest er de beste til å avgjøre hvorvidt det ene eller det andre er nødvendig. Når man sliter psykisk er søvn helt essensielt. Opplever du at søvnen blir gradvis dårligere og du strever/har strevd med dette over tid synes jeg du skal be om sovemedisin når du er tilbake fra ferien. Gjerne kombinert med noe annet for dine andre symptomer. Istedet for  å evt  hinte om noe bør du forhøre deg om hva behandler kan foreslå av medisinsk behandling kombinert med terapi.

Jeg håper du gir deg selv noen pauser og får litt fritid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

XBellax: takk , skal se hva jeg får til .. Så himla skummelt , redd for å bli apatisk og at min vitalitet ( hm hvor et den?) skal bli borte m f eks antipsykotisk med.. Og at jeg skal bli oppsvulmet i fjeset :( osv ( ja disse bivirkningene.. )men vet ik hva som er verst..,! Fastlege sa jeg heller skulle høre på han og " unne" m sovemedisin for en periode.. Men åt tre fire stk en dag jeg var så lei meg .. Sa det til psykolog som noterte , så nå er det vel ik vits å spørre :(( redd for hva fastlehe skal tro om meg når jeg har vært så " olm" på dps... Satt på stranda i dag og nøt barn;) drakk en cider og åpnet m såvidt litt til min " vellykkede" slektning .. Alkohol hjelper ! Ikke bra!Men så lukket jeg meg igjen og lengtet etter senga.,, følet meg syk faktisk :(( Stjernestøv: takk for Bjørn eidsvåg låt :)) skal høre på den når jeg " kan":))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

XBellax: takk , skal se hva jeg får til .. Så himla skummelt , redd for å bli apatisk og at min vitalitet ( hm hvor et den?) skal bli borte m f eks antipsykotisk med.. Og at jeg skal bli oppsvulmet i fjeset :( osv ( ja disse bivirkningene.. )men vet ik hva som er verst..,! Fastlege sa jeg heller skulle høre på han og " unne" m sovemedisin for en periode.. Men åt tre fire stk en dag jeg var så lei meg .. Sa det til psykolog som noterte , så nå er det vel ik vits å spørre :(( redd for hva fastlehe skal tro om meg når jeg har vært så " olm" på dps... Satt på stranda i dag og nøt barn;) drakk en cider og åpnet m såvidt litt til min " vellykkede" slektning .. Alkohol hjelper ! Ikke bra!Men så lukket jeg meg igjen og lengtet etter senga.,, følet meg syk faktisk :(( Stjernestøv: takk for Bjørn eidsvåg låt :)) skal høre på den når jeg " kan":))

Det finnes ulike typer sovemedisin. Dersom faren er tilstede for at du misbruker dem kan du heller spørre om noe mer ufarlig, men som du fortsatt får sove av. Søvn er kjempe viktig når du har det tungt. 

At du har vært en furie på dps er du garantert ikke alene om, slikt hender, jeg tar ikke for hardt i når jeg sier at det har alle fastleger hørt om, det er ingen stor sak.

Flott at du fikk noen minutters ro i dag, jeg håper du får noen i morgen og. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hjelper ik at jeg ik er " alene" om det - føler m ik helt "der "og blir forpint v tanken på at de loggfører sinne mitt og Evt bringer det inn i sine gruvekkende diagnostiske vurderinger:((( vil gj ha farlig sovemedisin jeg - ga m block out , godt for et slitent hode!! Ah - men fastlege får sikkert rapport.. Vet ik om jeg tør se han mer... Kanskje det samme, følte han ikke likte m lenger da jeg så vedk sist. Tidl ga vedk m håp og gjorde meg bittelitt " vel" .. Sa bl a at han syntes jeg virkelig hadde prøvd og ikke skulle ha så dårlig samvittighet , ikke skamme meg osv.. Kjentes litt godt når jeg kjente m så fæl!!! Sa jeg ik sku bry meg om alle som sa jeg sku ta m sammen ( nok av dem i min vei,, virker som alle tar så lett på meg og min psykelighet .. Den er ik troverdig kanskje. Syns ikke utenpå mine de tankene som setter m ut.. Prøver å holde fasade , blir etterpå heeeelt ferdig...sukk - :( og unnskyld min konstante syting og negativitet , burde kanskje gravd m en grøft ...:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Bra, han er topp :) God bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sa jeg ik sku bry meg om alle som sa jeg sku ta m sammen - nok av dem i min vei,, virker som alle tar så lett på meg og min psykelighet .. Den er ik troverdig kanskje. Syns ikke utenpå mine de tankene som setter m ut.. Prøver å holde fasade , blir etterpå heeeelt ferdig...sukk - :( og unnskyld min konstante syting og negativitet , burde kanskje gravd m en grøft ...

Du vil helst ikke ha diagnose eller medisiner og bruker mye krefter på å holde fasaden, samtidig synes du mange tar for lett på problemene dine og tror det bare er å ta seg sammen - hvordan skulle omgivelsene forholdt seg for at du hadde følt at de gjorde "det riktige", egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vil helst ikke ha diagnose eller medisiner og bruker mye krefter på å holde fasaden, samtidig synes du mange tar for lett på problemene dine og tror det bare er å ta seg sammen - hvordan skulle omgivelsene forholdt seg for at du hadde følt at de gjorde "det riktige", egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laban: si det ...nå vet ikke jeg om du har fulgt m her på dr online.. Spiser medisin ( cipralex ) og er åpen for diagnostikk ( angst / dep.. Bare ikke pf!! Føler ikke at det stemmer!!!) vil gjerne være usynlig for folk, vedr helsevesen så ønsker jeg meg en samtalepartner jeg kan kommunisere m uten at vedk tar det jeg sier til inntekt for diagnose jeg er uenig i !!! Burde kanskje heller snakket m en prest?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest denvakreblomsten

Laban: si det ...nå vet ikke jeg om du har fulgt m her på dr online.. Spiser medisin ( cipralex ) og er åpen for diagnostikk ( angst / dep.. Bare ikke pf!! Føler ikke at det stemmer!!!) vil gjerne være usynlig for folk, vedr helsevesen så ønsker jeg meg en samtalepartner jeg kan kommunisere m uten at vedk tar det jeg sier til inntekt for diagnose jeg er uenig i !!! Burde kanskje heller snakket m en prest?!

Ja, snakk med en prest. Jeg har bare god erfaring med prester. De jeg har snakket med lytter, forstår og har mye innsikt. Verdt å prøve :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...