Gå til innhold

Sosial angst eller bare kjedelig?


DoleMari

Anbefalte innlegg

Bella Dotte

Jeg var på fest med min samboer da forholdet var ganske nytt og møtt noen av vennene hans. Han ene kom bort og sa: Hvem er du- fortelle om deg selv ( noe i den dur). Da ble jeg helt satt ut, og sa: " Hva vil du vite"?.. følte meg sååå dum, og det gjorde tydeligvis han også. Han ble helt rar.

 

Sånne åpne spørsmål fra noen du ikke kjenner blir ganske vanskelig for meg, ja:)

 

Hååh... noe av det verste jeg vet også, aner ikke hva folk vil vite eller hvorfor de spør, jeg trodde det var fordi jeg har Asperger.

 

Folks "verdier og ting de bryr seg om" kan vel gå på tvers av utdannelsesnivåene?  Det er forskjell på verdier og interesser.

 

Jeg tror ikke høyt utdannede har monopol på bestemte verdier.  Jeg har i hvert fall møtt massevis av andre universitetsutdannede som har "andre verdier og ting de bryr seg om", enn jeg selv har.

 

Når det er sagt, forbinder jeg ikke den typen småprat som denne tråden handler om, med verdidebatt og samtaler om dypere ting. 

 

Det er irriterende når utdannelsesnivå, lynne, verdier og interesser går på tvers! Det burde være samsvar, så man kan vite hvem som kan være potensielle venner, så kan man like noen og ignorere andre. Ofte blir det bare tull og forvirring.

 

Men ellers så er småprat hyggelig hvis man er innstilt på det og snakker om ting man er interessert i med folk man liker. Hvis noe av dette ikke er plass, er småprat tortur, kjedelig, banalt og unødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Madelenemie

Hååh... noe av det verste jeg vet også, aner ikke hva folk vil vite eller hvorfor de spør, jeg trodde det var fordi jeg har Asperger.

 

 

Det er irriterende når utdannelsesnivå, lynne, verdier og interesser går på tvers! Det burde være samsvar, så man kan vite hvem som kan være potensielle venner, så kan man like noen og ignorere andre. Ofte blir det bare tull og forvirring.

 

Men ellers så er småprat hyggelig hvis man er innstilt på det og snakker om ting man er interessert i med folk man liker. Hvis noe av dette ikke er plass, er småprat tortur, kjedelig, banalt og unødvendig.

hei!

 

Men du var min reddende engel i småprat hos frisøren:-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bella Dotte

hei!

 

Men du var min reddende engel i småprat hos frisøren:-D

 

Men så var den frisøren noe for seg selv også! Han var veldig hyggelig og morsom, og interessant og lærerik å snakke med. Husker det så godt, og så forbløffet jeg ble - jeg er full av fordommer jeg som flere andre på diverse nettfora!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...