Gå til innhold

Fibromyalgi/dårlig konsentrasjon


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

 

Jeg blir like provosert over folk som sier "det er bare angst" og "angst er ikke farlig". Bare gå ut i haven og grav grøfter så blir du kvitt angsten. Tullinger!

Anonymous poster hash: 579cf...906

 

Helt enig. Jeg blir alltid provosert over folk som bagatelliserer andres plager og sykdommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

 

Jeg blir like provosert over folk som sier "det er bare angst" og "angst er ikke farlig". Bare gå ut i haven og grav grøfter så blir du kvitt angsten. Tullinger!

Anonymous poster hash: 579cf...906

 

Ja, hadde det bare vært så enkelt:( Enkelte vet ikke hva de snakker om dessverre.

Anonymous poster hash: aa965...339

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hei! Har fibromyalgi som bl.a inkluderer fryktelig dårlig konsentrasjon. Føler meg nesten lett senil, snakker feil m.m. Vet ikke hvor lenge jeg kan greie jobben pga dette og de rundt meg blir irriterte på meg. Dessuten utsetter jeg meg selv for farlige episoder, glemmer f.eks å slå av kokeplatene, kjører på rødt lys osv, osv.

 

Noen i sammesituasjon? Noe som kan hjelpe? Opptrening av hukommelsen, medisiner eller lignende?

Anonymous poster hash: aa965...339

 

Hei!

 

Antibiotika hjelper mange med fibromyalgi.

 

google artikler fra dagens medisin m.fl.

 

Mange har bakterien mycoplasma i blodet, og det fins liten kunnskap om dette i Norge.

Norge er et lite land, det blir en klar begrensing i mange sammenhenger.

 

Skaff deg 14 dagers kur på antibiotika, er du interessert kan jeg gi deg navn, blir du gradvis smertefri, er dette sannsynligvis en behandling som kan gjøre deg frisk fra smertehelvete.

 

Jeg har nær erfaring, jeg har fremskaffet kompetansen selv og lest meg opp, det fins dog flere utenlandske leger som kan hjelpe, men billgst er det, prøv!

 

Mitt barn kunne ikke gå!, fikk livet tilbake, og la 1/2 års smertehelvete bak seg pga av at jeg googlet dag og natt. og kjempet til vi fant et svar og en løsning, dessverre må man vite mye selv.

Endret av Madelenemie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor provoserer det deg? Forventer du at alle skal greie det samme som deg? Tro meg, det hjelper ikke "å ha fri", mange kommer seg ikke til hektene igjen likevel. Det tok meg 12 år å akseptere hvilken vei det gikk, tror ikke det er mange som egentlig ønsker å gå hjemme for å prøve komme til hektene. Det er ikke så enkelt som du later til å tro for alle.

 

Når det gjelder klaging på hvor vondt man har ... Tror ikke noen jeg kjenner vet hvor ille jeg har det. Jeg liker ikke å snakke om det, rett og slett. Kjenner mange kronikere, og det som kjennetegner de jeg fleste er at de klager mye mindre enn hvilken som helst person jeg kjenner som blir syke eller får vondt en og annen gang.

Hei!

 

Ja tror det er slik.

 

Jeg har sjelden vondt i kroppen, får jeg det, da klager jeg/oier meg, og sitter med varmepute, fotbad, varm te og smertestillende, dette er den rake motsetning barnet mitt som et halvt år levde i et smertehelvete, hun klagde sjelden?! Da forstod jeg forskjellen på litt vondt nå og da og kronisk smertehelvete som hun og andre opplever.

 

Nå ble hun frisk, fordi jeg fant en kur, men jeg har sett mye tankevekkende, fortvilende og opprørende disse siste 6 mnd:-( barn med enorme smerter som ikke får annet hjelp en en psykisk diagnose, de skrek og kunne ikke gå:-( og jeg hadde ikke makt og mulighet til å hjelpe en eneste av alle disse, kun mitt eget barn:-(

 

Men jeg håper muligheten og kanalen ut åpner seg snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hei!

 

Antibiotika hjelper mange med fibromyalgi.

 

google artikler fra dagens medisin m.fl.

 

Mange har bakterien mycoplasma i blodet, og det fins liten kunnskap om dette i Norge.

Norge er et lite land, det blir en klar begrensing i mange sammenhenger.

 

Skaff deg 14 dagers kur på antibiotika, er du interessert kan jeg gi deg navn, blir du gradvis smertefri, er dette sannsynligvis en behandling som kan gjøre deg frisk fra smertehelvete.

 

Jeg har nær erfaring, jeg har fremskaffet kompetansen selv og lest meg opp, det fins dog flere utenlandske leger som kan hjelpe, men billgst er det, prøv!

 

Mitt barn kunne ikke gå!, fikk livet tilbake, og la 1/2 års smertehelvete bak seg pga av at jeg googlet dag og natt. og kjempet til vi fant et svar og en løsning, dessverre må man vite mye selv.

Å ja, jeg vil veldig gjerne ha navn/navn på antibiotikaen som har vert til hjelp for din datter! Så flott at hun har blitt så bra:)

Anonymous poster hash: aa965...339

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Å ja, jeg vil veldig gjerne ha navn/navn på antibiotikaen som har vert til hjelp for din datter! Så flott at hun har blitt så bra:)

Anonymous poster hash: aa965...339

 

Hei!

 

Ok virkestoff er doxycycline.

 

Ved vegring mot å skrive ut, "sær" fastlege, kan dette lett skaffes andre veier.

En vanlig bredspektret AB kan lett vise effektiv forbedring, det startet det med hos vårt barn.

Men fastleger er truet med å miste lissensen om de skriver ut mer en 14 dgr bruk, derfor må man ta saken i egne hender.

 

Jeg får tatt prøver av mitt barn hver 3 uke, pga av langtidsbehandling, hos fastlegen, han tør ikke skrive dette ut mer, det startet med en vanlig bredspektert AB, men så fant jeg ut at aller best for systemisk mycoplasma er doxycline. Prøvene vi tar har jeg googlet meg frem til om du blir bedre/bra, kan du spørre meg på pm hvilke blodprøver du bør ta, ikke alle fastleger vet dette helt, men sier man det vet de og er de enige. jeg kan hvis ønskelig legge ved linker på systemisk mycoplasma, lite kjent blant norske leger, men flere studier er gjort.

 

Imidlertid må man ikke være i solen, og ikke innta melkeprodukter 2-3 timer etter tatt disse.

 

Det er mange mennesker som har sett rullestol hos oss, krykker og kjenner til innleggelser, tap av alt hår, som nå stiller spørsmål ved at vårt barn er helt helt frisk aktiv og normal, de får høre historien.

 

Dessverre, ble hun frisk pga av en sta mor, ikke pga av en eneste lege i det norske helsevesen, nå har jeg funnet flere klinikker i utlandet som kan tilstanden, men nå er hun frisk og vi har spart kanskje 200 000 kr.

 

Det er mulig ut over høsten at dette vil bli kjent i pressen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Hei!

 

Ok virkestoff er doxycycline.

 

Ved vegring mot å skrive ut, "sær" fastlege, kan dette lett skaffes andre veier.

En vanlig bredspektret AB kan lett vise effektiv forbedring, det startet det med hos vårt barn.

Men fastleger er truet med å miste lissensen om de skriver ut mer en 14 dgr bruk, derfor må man ta saken i egne hender.

 

Jeg får tatt prøver av mitt barn hver 3 uke, pga av langtidsbehandling, hos fastlegen, han tør ikke skrive dette ut mer, det startet med en vanlig bredspektert AB, men så fant jeg ut at aller best for systemisk mycoplasma er doxycline. Prøvene vi tar har jeg googlet meg frem til om du blir bedre/bra, kan du spørre meg på pm hvilke blodprøver du bør ta, ikke alle fastleger vet dette helt, men sier man det vet de og er de enige. jeg kan hvis ønskelig legge ved linker på systemisk mycoplasma, lite kjent blant norske leger, men flere studier er gjort.

 

Imidlertid må man ikke være i solen, og ikke innta melkeprodukter 2-3 timer etter tatt disse.

 

Det er mange mennesker som har sett rullestol hos oss, krykker og kjenner til innleggelser, tap av alt hår, som nå stiller spørsmål ved at vårt barn er helt helt frisk aktiv og normal, de får høre historien.

 

Dessverre, ble hun frisk pga av en sta mor, ikke pga av en eneste lege i det norske helsevesen, nå har jeg funnet flere klinikker i utlandet som kan tilstanden, men nå er hun frisk og vi har spart kanskje 200 000 kr.

 

Det er mulig ut over høsten at dette vil bli kjent i pressen:-)

Hei igjen. Nå har jeg googlet å lest:) Tuuuusen takk for nyttig info! Veldig spennende dette. Skal ha time hos ny fastlege om noen uker. Håper han er av den positive sorten, er fransk tror jeg:) Ha en fin kveld!

Anonymous poster hash: aa965...339

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...