Gå til innhold

Påvirkes du av terrortrusselen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva tenker du om informasjonen som nylig ble gitt om terrortrusselen? Tror du at du kommer til å ta "forholdsregler" for å redusere risikoen for deg og dine nærmeste?

stjernestøv
Skrevet

Hva tenker du om informasjonen som nylig ble gitt om terrortrusselen? Tror du at du kommer til å ta "forholdsregler" for å redusere risikoen for deg og dine nærmeste?

Hørte det nettopp og må si det er skremmende, lurer på hvor terrorangrepet blir...kan være hvor som helst. Men håper det ikke blir noe av, men man blir jo skremt!

Skrevet

Det er vanskelig å gjøre noen spesielle tiltak, med såpass vag informasjon.

DexterMorgan
Skrevet

Nei, dersom de hadde sagt vi skal gjøre en terrorhandling mot by X i område Y i noen dagers tidsrom, så hadde jeg nok vurdert å holde meg borte fra det området, men når alt og alle kan være mål så får det gå som det går

Skrevet

Min første tanke var at jeg håper de holder seg unna Norway Cup, og at ikke cupen må gjøres om til en sikkerhetsmanøver.  Ikke at jeg tror noen er ute etter NC, men det er lite hyggelig hvis sikkerheten må økes så mye at dette går ut over stemningen.       

Det er jo også fint om det ikke kommer noe angrep mot det departementet jeg passerer hver arbeidsdag, men der er det nok mer sannsynlig at jeg blir påtvunget en omvei av sikkerhetshensyn...

AnonymBruker
Skrevet

Dette var skremmende. Jeg har barn som bor på utsatte steder, og jeg har barn som jobber i utsatt bedrift. Men hva kan vi gjøre av forhåndsregler når vi ikke vet mer. Får bare håpe de kan finne ut hva som er

målet så de kan forhindre en stor katastrofe. Men det er mange steder jeg ikke er så fristet til å oppsøke akkurat nå.

Anonymous poster hash: d5d8d...5e9

Skrevet

Min første tanke var at jeg håper de holder seg unna Norway Cup, og at ikke cupen må gjøres om til en sikkerhetsmanøver.  Ikke at jeg tror noen er ute etter NC, men det er lite hyggelig hvis sikkerheten må økes så mye at dette går ut over stemningen.       

Det er jo også fint om det ikke kommer noe angrep mot det departementet jeg passerer hver arbeidsdag, men der er det nok mer sannsynlig at jeg blir påtvunget en omvei av sikkerhetshensyn...

Jeg tenkte også umiddelbart på Norway cup. 

Prinsipielt så skal man jo helst ikke la terrorister få påvirke hverdagslivet, men for meg som kan velge om jeg skal oppholde meg i Oslo sentrum eller ikke hver dag, så tror jeg nok at jeg kommer til å være mindre i sentrum i de nærmeste dagene.

AnonymBruker
Skrevet

Det vil ihvertfall ikke skje før etter solnedgang førstkommende mandag. Siden det da er id og slutten på ramadan...

Anonymous poster hash: 6ddb8...f58
Skrevet

Jeg er ikke redd for meg selv, jeg befinner meg ute på landet og her er det ingenting av interesse å bombe. Jeg er jo litt bekymret og ser de har bl.a. økt sikkerhet rundt Nidarosdomen, der har jeg en nær bekjent som skal delta på arrangementer i helgen, ikke så trivelig å tenke på når jeg kjenner etter.

Men jeg lurer jo på hva disse truslene konkret går ut på, er de såpass vage som jeg har fått inntrykk av "en terroraksjon mot Norge i løpet av de kommende dagene" eller er det mer konkret enn som så?

Skrevet

Det er ikke nødvendig å ta turen til Aker brygge og Karl Johan, men hadde jeg skulle på ferie fra Gardemoen så hadde jeg nok dratt uansett.

mariaflyfly
Skrevet

Jeg er ikke egentlig lettskremt for slike ting, men dette liker jeg ikke i det hele tatt. Er på vei hjem fra ferie, skal lande på Gardermoen i dag. Æsj. :(

AnonymBruker
Skrevet

Jeg må innrømme at jeg er blitt ekstra engstelig for ungdommen min som har tenkt å overvære noen festivaler i de neste ukene.

Men jeg vil ikke prøve å overtale henne til å bli hjemme.

Anonymous poster hash: d9e51...cfd
Skrevet

Jeg skal fly til "Syden" fra Gardermoen førskommende helg, og kjenner at jeg er litt ekstra urolig.  Vurderer imidlertid ikke å avlyse, om det ikke skulle komme konkrete råd om det.

Ellers bor jeg i en liten by langt fra hovedstaden, og føler meg ganske trygg både hjemme og på jobb.

Skrevet

Jeg tenkte umiddelbart som de fleste andre på Norway Cup og diverse festivaler, tror faktisk jeg hadde vært vegrende med å sende barn til NC dersom jeg var pårørende. Jeg bor ikke i hovedstaden men hadde unngått sentrumsgryta de nærmeste dagene dersom jeg hadde mulighet.  

"PST-sjef Benedicte Bjørndal opplyser at trusselen er tidsbegrenset, og at et informasjonen de sitter på tilsier at en anslag kan komme i løpet av kort tid.

Skrevet

Dette påvirker meg ikke overhodet. Jeg regner med at trusselen har vært mer eller mindre konstant over en tid, den eneste forskjellen er at PST og regjeringen går ut med disse opplysningene denne gangen. Det regner jeg også med er en "ny" strategi av den nye regjeringen, altså at de ønsker større åpenhet om eventuell terrorfare. Dessuten tror jeg nå at terrorfaren ble betydelig svekket, iom informasjonen ble gitt som den ble i dag.

Skrevet

Jeg var overveide om jeg skulle ta bane eller buss til jobb i dag. Tenkte at det er litt mer utsatt å ta bane enn en lokalbuss uti "hyttiheita". Men konklusjonen min ble at jeg stoler på myndighetene og skjer det så skjer det. Orket ikke sitte på en varm buss, selv om det var en som kunne se ut som en selvmordsbomber på banen! ( les: heldekkende burka, skummelt)....

Men det gikk bra:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...