Gå til innhold

NHD eller andre. OCD og sobril


helseangst

Anbefalte innlegg

Ifølge Wilhelmsen så aktiveres jo hjernen/hjernesignalene spesifikt til det området man er redd for. F.eks. hjertet: Da går all fokus mot hjertet og man får hjertebank osv. SÅ, hvis man er redd for å bli psykotisk, så konsenterer vel hjernen seg om å rette all fokus mot det da. Slik at man grubler mer og mer på katastrofetanker.

Ja, det hørtes jo igrunn fornuftig ut. Kanskje jeg skal se den videoen en gang til. Det er en stund siden jeg så den nå.. Så nå når jeg går og er redd for at det er noe galt med hodet mitt, og at jeg overanalyserer alle mine tanker og følelser så rettes alt mitt fokus mot det, og det er derfor jeg ikke klarer å la være å tenke på det. det skjer automatisk? Skulle virkelig ønske jeg kunne bli redd for somatisk sykdom igjen, for selv om det til tider var veldig kjipt, så fikk jeg ihvertfall pauser. Denne angsten som jeg har nå om dagen får jeg virkelig ingen pauser fra, og det føles rett og slett  som et fengsel. Sorry at jeg syter og klager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 53
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • helseangst

    20

  • DoleMari

    13

  • AnonymBruker

    12

  • ISW

    9

Mest aktive i denne tråden

Og jeg skulle ønske jeg hadde mer angst, for var da jeg ikke redd jeg er deprimert, siden jeg ikke bryr meg så mye lenger.. ( hehe:)

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe har du det sånn du også?

Jeg irriterer meg ofte når tvangstankene ikke skaper angst. For da blir jeg redd for at jeg ikke tar avstand fra de lengre..

Egentlig er det ganske morsomt.. Jeg flirer jeg nå:) :) Ikke ta det personlig, men kjenner meg jo så godt igjen ...haha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det kommer av tankekjør når man er sliten:) Jeg har hatt det og har det ofte. Dessverre husker jeg alltid drømmene mine. Men analyserer dem ikke lenger.

Åh, ok, interessant. Da håper jeg det ikke er et varselteng. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det hørtes jo igrunn fornuftig ut. Kanskje jeg skal se den videoen en gang til. Det er en stund siden jeg så den nå.. Så nå når jeg går og er redd for at det er noe galt med hodet mitt, og at jeg overanalyserer alle mine tanker og følelser så rettes alt mitt fokus mot det, og det er derfor jeg ikke klarer å la være å tenke på det. det skjer automatisk? Skulle virkelig ønske jeg kunne bli redd for somatisk sykdom igjen, for selv om det til tider var veldig kjipt, så fikk jeg ihvertfall pauser. Denne angsten som jeg har nå om dagen får jeg virkelig ingen pauser fra, og det føles rett og slett  som et fengsel. Sorry at jeg syter og klager.

Ja, se den igjen. Og prøv å ikke dra tankene videre. Får du en skikkelig katastrofetanke så ikke gå videre i den. Javel, så kom den tanken da, so what.. det er bare tanker og vi har tusenvis av dem hver dag. Se videoen du!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sendt den nå :)

Supert, tusen takk :) skal lese den i morgen. Nå må jeg legge meg og kose med med bisarre drømmer.  Ble i litt bedre humør nå. En liten trøst at det er andre "raringer" der ute i samme båt. Selv om jeg såklart unner dere å ha det bra. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

En siste ting som jeg er redd er et  varseltegn er de helt syke drømmene jeg har om dagen. Veldig virkelige og smått bisarre drømmer. Det kan jo ikke være et godt tegn. Når jeg er "normal" husker jeg nesten aldri drømmene mine, men nå husker jeg så utrolig mye av det jeg drømmer, og de er så utrolig merkelige. Ekkelt!

Har du lagt merke til om disse syke drømmene har noe med bruk av Sobril å gjøre? Jeg fikk alltid  helt crazy drømmer den perioden jeg brukte litt benzo av og til.

Anonymous poster hash: ef65d...942

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, ok, interessant. Da håper jeg det ikke er et varselteng. ;)

Ikke annet enn at hjernen trenger litt søvn, kanskje. Det trenger min nå:)

God natt fra en annen raring ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Har du lagt merke til om disse syke drømmene har noe med bruk av Sobril å gjøre? Jeg fikk alltid  helt crazy drømmer den perioden jeg brukte litt benzo av og til.

Anonymous poster hash: ef65d...942

 

Hmm, nei, det har jeg egentlig ikke tenkt over. Men jeg har det hver natt og har vanligvis ikke tatt sobril mer enn ca to ganger i uka, med unntak av de tre siste dagene. Skal se hvordan det blir inatt, for ikveld har jeg tatt sobril, men det er jo en del timer siden. Jeg fikk helt vanvittige drømmer da jeg gikk på remeron, men de var enda verre enn de jeg har nå. Takk for tipset :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Natta "raringer". Det var hyggelig med en prat i natten :)

Anonymous poster hash: ef65d...942

 

I ligemåde :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 år senere...
AnonymBruker

Fant denne gamle tråden, trådstarter er sikkert ikke her lenger?

Men tråden traff meg veldig! Kjenner meg ekstremt igjen!

Lurer på om det er håp å komme seg ut av en sånn tilstand, og hvordan?

Anonymkode: 4efc3...c55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
AnonymBruker

Fant denne gamle tråden. Spørs vel om ts fortsatt er her

men kjente meg ekstremt igjen i hovedinnlegget og det var så bra forklart slik jeg har det

Jeg kan ikke bruke ssri- hva kan brukes mot slikt da?

Anonymkode: 4efc3...c55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Feks sndre antidepressiva som brintellix welbutrin cymbalta aurorix eller andre?

Hva med ap som seroquel?

Anonymkode: 4efc3...c55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...