Gå til innhold

Hvordan takle "følelseskaos"?

Nycora

Anbefalte innlegg

Være sterk, mestre alt, hjelpe, sorg, frustrasjoner, andres følelser, andres ambivalens, tårer, paranoia osv, osv.

Jeg skal mestre meg selv, midt i sorg og forskjellige ting. Men det er blåbær i forhold til å hele tiden må forklare, realitetsorientere og trøste mine nærmeste.

Hvis jeg ikke blir skrullete nå, blir jeg det aldri. Har lyst til å løpe til verdens ende, sammen med min mann, og aldri se meg tilbake. Noen som har et godt råd om hvordan la slike ting "bare prelle av"? Dette har liksom vært min rolle helt siden jeg tok mitt første åndedrag. Hvordan slutter jeg i denne "stillingen"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du trenger ikke mestre alt. Du har mulighet til å "gå ned fra tronen" og gi tydelig beskjed om at du er menneskelig du også. Det går lettere etter hvert når du bare har kommet i gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ikke mestre alt. Du har mulighet til å "gå ned fra tronen" og gi tydelig beskjed om at du er menneskelig du også. Det går lettere etter hvert når du bare har kommet i gang.

Takk Frosk ! Skulle ønske at noen sa meg opp i denne rollen med øyeblikkelig virkning. Mye fanatisk religion i dette også som jeg blir sprø av. Jeg tror ikke noe på alle disse "vrangforestillingene", blir provosert og sier min mening. Er nok den store stygge ulven akkurat nå, det tåler jeg. Bare slitsomt å få slike referat flere gangen om dagen. Jeg lo høyt idag og dette var også galt . Er det rart jeg blir sprø?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Frosk ! Skulle ønske at noen sa meg opp i denne rollen med øyeblikkelig virkning. Mye fanatisk religion i dette også som jeg blir sprø av. Jeg tror ikke noe på alle disse "vrangforestillingene", blir provosert og sier min mening. Er nok den store stygge ulven akkurat nå, det tåler jeg. Bare slitsomt å få slike referat flere gangen om dagen. Jeg lo høyt idag og dette var også galt . Er det rart jeg blir sprø?

Det høres ut som om du har det ganske tungt for tiden. Husk å ta pauser i blant Nycora. Kom deg bort en stund, trekk pusten, skaff deg noen egen-tid, det er lov å være litt egoistisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du kanskje trenger å øve på å vise mindre hensyn til enkelte i dine omgivelser. Jeg har stor respekt for din evne til å stille opp når det virkelig gjelder - som f.eks. i forhold til døende mennesker du kjenner - men jeg tror ikke du skal være fullt så villig til å stille opp i forhold til en del andre ting.

Finnes det noen mulighet for at du kan reise på en ferie snart?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En uke til nå, så får jeg litt pause. Blir så ekkelt når du aldri får lov å være deg selv. Alt blir hakket på. Nå, midt oppe i dødsfall og alt, kommer det fram veldig mye fanatisk religion som jeg hater. Uansett når jeg prater, så er det stygt. Dessuten blir livet til avdøde gransket og vurdert om hn er hos Gud eller ikke. Bra nok?

Blir påvirket, selv om jeg ikke vil. Gleder meg til jeg kan omgås normale, gode venner igjen. Blir forskrudd i hodet av dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...