Gjest Oma Skrevet 12. desember 2001 Del Skrevet 12. desember 2001 Hei! Jeg er 23 år og går på yrkesrettet attføring. Har vært på det i 1 1/2 år nå. Jeg valgte desverre et nokså tungt Universitetstudium, som jeg etterhvert har innsett at jeg greier. Jeg har en eksamen nå før jul, og er rimelig sikker på å stryke. Jeg har også strøket på en annen eksamen tidligere i attføringen. Så jeg har rett og slett funnet ut at det er et for tøft studium. Jeg har funnet ut at jeg i stedet vil ta et 1 års studium på en privat skole (innen data). Jeg skal ringe Aetat i morgen og be om et møte for å forklare situasjon. Det kan nok hende jeg må vente en stund før jeg får møte. Hvor lang tid vil det ta før de evt. vil godkjenne en ny handlingsplan? Den skolen jeg ønsker å gå på har studiestart 2 ganger i året. Jeg synes at det hadde vært kjekt å kunne begynt i februar, slik at jeg slipper å rote bort masse tid. Men jeg kan vel ikke søke på skolen uten å ha fått godkjenning av Aetat først? Hva skal jeg gjøre dersom jeg må vente til neste gang skolen starter (august) før jeg kan begynne? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/40002-ny-handlingsplan-for-attf%C3%B8ringen/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irene Grøneng Skrevet 12. desember 2001 Del Skrevet 12. desember 2001 Privatskoler har ofte høye skolepenger, noe som kan komplisere saken. Det _kan_ tenkes at skole med dyre skolepenger ikke anses nødvendig. I et slikt tilfelle kan det gjøres avtale om delfinansiering slik at du likevel "får det som du vil" mot å betale deler av gildet selv. Det er ingenting i veien for at du _søker_ om skoleplassen nå, men om aetat får avgjort saken innen februar er et svært åpent spørsmål... Det kan tenkes at du kan få attf.penger i ventetid på tiltak dersom studiet må utsettes til høsten, men det hele kommer an på hvilke vurderinger aetat gjør. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/40002-ny-handlingsplan-for-attf%C3%B8ringen/#findComment-150733 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.