Gå til innhold

Gis det AAP til late folk, uten at det stilles krav?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

En slektning går nå på AAP, og hun sier hun har "for skjør psyke" til å kunne jobbe. Jeg er den hun betror seg til, og legger merke til følgende: 

- Hun "gidder ikke" trene. Hun har heller ingen grenser for hva hun putter i munnen. Som en konsekvens er hun overvektig. 

- Hun har vært foreldrenes lille engel, har fått alt hun har pekt på og aldri blitt stilt krav til. 

- Skjør psyke? Hun drikker seg ukritisk full minst en gang i uka, og blir brautende og uforskammet. Hun ser splætter-filmer flere ganger i uka. 

- Hun har i perioder gått i terapi, men likte ikke PF-diagnosen hun fikk. Derfor insisterte hun på second opinion til hun fikk angst-diagnosen hun selv mener stemmer. Jeg kjenner folk med angst, og det er det siste jeg forbinder henne med, men hun liker å snakke om diagnosen sin, analysere seg selv og få oppmerksomhet.

- Hun har utdanning, men gjør ingenting for å kunne bygge seg opp til å få "sterk nok psyke" til å jobbe. 

- Hun tar antidepressiver periodevis, men slutter med en gang hun blir bedre, enda legen har sagt hun må ta de i minst et halvt år. 

Dette kommer hun altså unna med, og vi skattebetalerne finansierer det. Jeg har aldri vært i NAV-systemet, og vet lite om hvordan det fungerer i praksis, men stilles det ikke krav til de late bortskjemte barna som ikke takler voksenlivet? Hun der hadde trengt noen som hadde pisket henne rundt på fjellet og lært henne å gidde uten å sutre og synes synd på seg selv. Jeg fatter ikke at de sender henne på kurs hvor hun lærer å danse og snakke om problemene sine, det kan da umulig gjøre henne bedre?

Anonymous poster hash: c02cb...947
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

En slektning går nå på AAP, og hun sier hun har "for skjør psyke" til å kunne jobbe. Jeg er den hun betror seg til, og legger merke til følgende: 

- Hun "gidder ikke" trene. Hun har heller ingen grenser for hva hun putter i munnen. Som en konsekvens er hun overvektig. 

- Hun har vært foreldrenes lille engel, har fått alt hun har pekt på og aldri blitt stilt krav til. 

- Skjør psyke? Hun drikker seg ukritisk full minst en gang i uka, og blir brautende og uforskammet. Hun ser splætter-filmer flere ganger i uka. 

- Hun har i perioder gått i terapi, men likte ikke PF-diagnosen hun fikk. Derfor insisterte hun på second opinion til hun fikk angst-diagnosen hun selv mener stemmer. Jeg kjenner folk med angst, og det er det siste jeg forbinder henne med, men hun liker å snakke om diagnosen sin, analysere seg selv og få oppmerksomhet.

- Hun har utdanning, men gjør ingenting for å kunne bygge seg opp til å få "sterk nok psyke" til å jobbe. 

- Hun tar antidepressiver periodevis, men slutter med en gang hun blir bedre, enda legen har sagt hun må ta de i minst et halvt år. 

Dette kommer hun altså unna med, og vi skattebetalerne finansierer det. Jeg har aldri vært i NAV-systemet, og vet lite om hvordan det fungerer i praksis, men stilles det ikke krav til de late bortskjemte barna som ikke takler voksenlivet? Hun der hadde trengt noen som hadde pisket henne rundt på fjellet og lært henne å gidde uten å sutre og synes synd på seg selv. Jeg fatter ikke at de sender henne på kurs hvor hun lærer å danse og snakke om problemene sine, det kan da umulig gjøre henne bedre?

Det kan være ting du ikke vet.

Anonymous poster hash: 2cf03...42e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Hvordan skal man skille mellom de syke og de late?

Lurer jeg og på, hvordan vite hvem som er late? Ble ikke gjort stort av meg da jeg gikk på rehabilitering, men lat var jeg ikke, jeg prøvde det lille de utfordret meg til. Men andre kunne jo tro jeg var lat?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Det kan være ting du ikke vet.

Neppe. Altså, hun har jo noen offer-historier hun spinner på, som om hun glemmer at jeg var der og så hva som skjedde, men det utgjør ingen forskjell. Voks opp med mange bortskjemte barn som ikke lærer seg å takle motgang, og du lærer deg å skille dem fra de som oppriktig sliter med psyken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvordan skal man skille mellom de syke og de late?

Hva med å begynne å spørre: Hvorfor trener du ikke? 

Hvorfor (....) du ikke? 

Og hør på forklaringene du får. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvor gammel er hun forøvrig?

Hun er rundt 30, og det der har pågått i flere år nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er rundt 30, og det der har pågått i flere år nå.

Hun kan jo bare gå på AAP i 4 år. Hva har hun tenkt å gjøre da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hun kan jo bare gå på AAP i 4 år. Hva har hun tenkt å gjøre da?

Hvem vet. Hun har vel tenkt å bli ufør, hvis ikke barbieslott-drømmejobben faller ned i fanget på henne helt av seg selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem vet. Hun har vel tenkt å bli ufør, hvis ikke barbieslott-drømmejobben faller ned i fanget på henne helt av seg selv. 

Det er ikke så lett å tuske til seg en uføretrygd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er ikke så lett å tuske til seg en uføretrygd.

Det håper ikke jeg heller! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv

Hva med å begynne å spørre: Hvorfor trener du ikke? 

Hvorfor (....) du ikke? 

Og hør på forklaringene du får. 

Kanskje fordi hun er syk og føler seg ikke bra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke folk flest vet hvor dårlig man kan føle seg fysisk av alvorlig angst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hun sier hun "ikke gidder". 

Takk for meg i denne diskusjonen. Synd det er så mange her inne som ikke leser hva som skrives. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Tror ikke folk flest vet hvor dårlig man kan føle seg fysisk av alvorlig angst.

Nei virker jo ikke sånn :( Det er jo helt for jævlig....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Hun sier hun "ikke gidder". 

Takk for meg i denne diskusjonen. Synd det er så mange her inne som ikke leser hva som skrives. 

Det er mye jeg ikke orker, vil det si at jeg er lat?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ganske typisk historie fra trygdenorge.

Men det er jo 2 fagfolk som gir henne diagnosen pf og angst?

Hva mener du er "kuren" her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Synes trådstarter utviser regelrett forakt for sin bekjente. Så hvis det er så irriterende dette mennesket, hvorfor holder du deg da ikke unna?

Anonymous poster hash: ab3f5...eee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...