Gå til innhold

NHD. Kan det svinge slik ved bipolar lidelse?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har bipolar 2 lidelse. Ofte er jeg litt oppstemt om sommeren. Bruker Lamictal. Opplever at en periode er jeg oppstemt så nedstemt.. Oppstemt igjen og så nedstemt.. Slik går det. Kan ofte vare fra noen dager til et par uker hver periode..

Kan jeg svinge slik når jeg har en bipolar lidelse eller er dette mest sannsynlig "noe annet"?

Anonymous poster hash: f616f...2ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det du beskriver er jo nettopp bipolar lidelse?

Trodde bipolar lidelse artet seg slik at man hadde depressive/aktive perioder over noe lengre tid enn noen dager ( evt en uke eller to) Og at det ikke skiftet fra nedtrykket tre dager og oppstemt to for så og snu..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde bipolar lidelse artet seg slik at man hadde depressive/aktive perioder over noe lengre tid enn noen dager ( evt en uke eller to) Og at det ikke skiftet fra nedtrykket tre dager og oppstemt to for så og snu.. Anonymous poster hash: f616f...2ba

Hva med Rapid Cycling?

Får du noen oppfølgning fra lege eller psykiater med tanke på medisinering? Jeg tror jeg ville tatt det opp der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva med Rapid Cycling?

Får du noen oppfølgning fra lege eller psykiater med tanke på medisinering? Jeg tror jeg ville tatt det opp der :)

Nei har ingen kontakt innenfor psykiatrien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Du beskriver noe som er ganske typisk for BP.

Hva kan jeg gjøre for å ikke svinge slik og få et bedre liv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

jeg anbefaler litium. jeg bruker det og svinger ikke :)

Tåler ikke Litium har prøvd det tidligere. Bruker Lamictal og litt anti psyk. medisin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du beskriver noe som er ganske typisk for BP.

Hei, jeg trodde hyppige svingninger som TS beskriver var mer EUPF, og at de med BP hadde mer langvarige svingninger. Har jeg misforstått?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg trodde hyppige svingninger som TS beskriver var mer EUPF, og at de med BP hadde mer langvarige svingninger. Har jeg misforstått?

Jeg hadde selv veldig mye svingninger som forsvant med lithium.  Det er vel noe som heter atypisk også. Ikke alle er like.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nemlig det trodde jeg også. Trodde ikke det er "typisk" BP å ha slike forholdsvis raske svigninger..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er så "heldig" at jeg muligens har begge deler, ikke rart det svinger i topplokket

Anonymous poster hash: ba63b...8a0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nemlig det trodde jeg også. Trodde ikke det er "typisk" BP å ha slike forholdsvis raske svigninger..

Jeg kunne svinge i løpet av dagen.  Vet det er typisk for EUPF, men jeg har BP diagnosen og symtomene forsvant med lithium. Noe som støtter diagnosen har jeg forstått.  Men dette er noe jeg også lurer mye på, så jeg håper NHD svarer.

Endret av eller
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...