Gå til innhold

Trygd...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Ut fra hva som står på navs nettsider så er du enten født syk eller fått en alvorlig diagnoser tidlig i livet som gjør at du ikke kan forsørge deg selv. Dette stemmer vel med deg? Hvis du ikke er enig at du skal få disse pengene og kan forsørge deg selv på andre måter som å gå med avisen, vaske eller sitte i kassa i butikken så kan du jo bare si ifra til nav?

Anonymous poster hash: 5c7a9...593

 

Jeg er verken enig eller uenig. Det er mitt dilemma. De har noe som heter "Vilje Viser Vei" - ja, vilje.

Anonymous poster hash: 7fd3e...01c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

 

Jeg er verken enig eller uenig. Det er mitt dilemma. De har noe som heter "Vilje Viser Vei" - ja, vilje.

Anonymous poster hash: 7fd3e...01c

 

 

Hva slags diagnose har du?

Anonymous poster hash: 25277...5f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

 

Det som står på NAVs sider stemmer ikke alltid med praksis.-

Anonymous poster hash: 25277...5f2

 

Men ut fra artikler i media om folk som har gått på attføring i 10 år og som får avslag på søknad om uføretrygd virker det jo som om reglene er strenge? Trådstarter har prøvd utprøvning og ikke greid det. Da er hun vel for syk da? Bare hun selv vet om hun er kjeltring eller ikke.

Anonymous poster hash: 5c7a9...593

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Men ut fra artikler i media om folk som har gått på attføring i 10 år og som får avslag på søknad om uføretrygd virker det jo som om reglene er strenge? Trådstarter har prøvd utprøvning og ikke greid det. Da er hun vel for syk da? Bare hun selv vet om hun er kjeltring eller ikke.

Anonymous poster hash: 5c7a9...593

 

 

Rare greier. Jeg har blitt rådet til å søke uføre (av selveste navlegen + veileder) og ikke vært på noe utprøving...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva slags diagnose har du?

Anonymous poster hash: 25277...5f2

 

Mange motstridende psykiatriske + noen somatiske. Men det var psykiatri som gav meg trygd, diagnostisk sett i alle fall.

Anonymous poster hash: 7fd3e...01c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg er ung ufør med uførepensjon... får utbetalt cirka 16.000 per måned... uten å ha hatt noe arbeid i hele mitt liv...

 

De som jobber i f.eks. dagligvare får cirka det samme. 100% jobb.

 

Det er en stor skam... føler at jeg burde jo ta meg selv med bak låven en tur...

 

Det er det som er å si om den saken. Jeg har ikke fortjent det der. Hadde fortjent å få tilslengt en tier i skålen innimellom de hånlige blikkene fra de jeg tigget av...

 

Føler meg som en kjeltring! Jeg _er_ en kjeltring.

Anonymous poster hash: 7fd3e...01c

 

 

Jeg er en enda større kjeltring som får utbetal 20 000 i mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg er en enda større kjeltring som får utbetal 20 000 i mnd.

 

Da har du jo hatt jobb tidligere. Tviler ikke på at det er riktig at andre som har det får det, heller, tenker sånn at det vet jeg ingenting om. Egentlig syns jeg alle burde tenke sånn, at de ikke vet noe om det. Mitt problem her er jo hva jeg selv tenker om det, andre har ikke noe med det å gjøre. Det er min sak, men jeg er ikke sikker på hva som er riktig fordetom.

Anonymous poster hash: 7fd3e...01c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er en enda større kjeltring som får utbetal 20 000 i mnd.

Og hva er din diagnose om jeg får spørre?

Anonymous poster hash: 5c7a9...593

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Da har du jo hatt jobb tidligere. 

 

Det har jeg, men som jeg skrev i går: har gått 60% ned i inntekt. Likevel tror enkelte knotskaller at man frivillig velger å gå på trygd fordi det er så fett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal man bli straffet økonomisk fordi man er for syk til å jobbe?

Å være syk er ille nok, men å slite økonomisk i tillegg gjør ikke situasjonen bedre.

Mener uføre skal ha en inntekt som er til å leve av, og ikke bare eksistere.

Om trådstarter mener hun ikke trenger å ha ung uføre, så kan hun vel jobbe ved siden av uføren?

Føler man seg bra nok til å klare å jobbe litt når man er uføre, så er jo det glimrende.

Men for de som ikke er i stand til å jobbe, kan man ikke straffe hardere.

Er mange som skulle ønske de kunne jobbe, men som ikke kan pga sykdom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Hvorfor skal man ta inn over seg skyldfølelse for konsekvenser av sånne regler?

 

* Det er arbeidslivet som utestenger folk med restarbeidsevne, fordi de heller vil ha folk med større arbeidskapasitet. De aller fleste nye jobber går i følge avisene til utlendinger, friske folk som kan stå på mer enn de fleste.

 

* Det kan de gjøre fordi vi har EØS-avtalen, et politikerpåfunn. Det er politikerne som har vedtatt reglene og satsene.

 

* Det er media som har skapt denne ukulturen med mistenkeliggjøring av uføre og stått i første rekke for å hetse dem. Det er ikke slik at alle som mottar trygd, er snyltere.

 

Politikerne burde stått opp om morgenen selv og vedtar regler med fornuft i: Si opp den delen av EØS-avtalen som gir ubegrenset arbeidsinnvandring. Fjern arbeidsgivers plikt til å betale sykepenger den første tiden av sykefravær. Da trenger ikke arbeidsgivere vegre seg for å ansette folk med dårlig helse.

 

Svært mange uføre kunne ønsket seg en deltidsjobb. Det er omtrent umulig nå, fordi politkerne var mer opptatt av å innskjerpe vilkårene overfor uføre. De må vente til helt nyttår er passert før retten til arbeid, en menneskerett, ikke skal torpederes av tullete regler.



Anonymous poster hash: a18cd...1c6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...