Gå til innhold

Kroppen svikter

florista

Anbefalte innlegg

Sliten. Utmattet. Det er mange netter siden jeg sov flere timer sammenhengende. De siste par nettene er det nesten ingenting. Idag sliter jeg med synet. Jeg ser dårlig. Og jeg forsvinner mer og mer for meg selv og andre rundt meg. Hodet sprenger og kroppen protesterer. I natt lå min mann på eget rom fordi jeg lå så urolig at det var umulig for han å sove. 

Redd for å "klikke". Redd for å miste helt kontroll. 

Får ikke vekk det vonde. Det slipper ikke taket, Vet ikke hva jeg skal gjøre lenger. Annet enn å lage meg min egen koma. Skaffe meg koma. Sånn at jeg kan hvile. På et trygt sted. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sliten. Utmattet. Det er mange netter siden jeg sov flere timer sammenhengende. De siste par nettene er det nesten ingenting. Idag sliter jeg med synet. Jeg ser dårlig. Og jeg forsvinner mer og mer for meg selv og andre rundt meg. Hodet sprenger og kroppen protesterer. I natt lå min mann på eget rom fordi jeg lå så urolig at det var umulig for han å sove. 

Redd for å "klikke". Redd for å miste helt kontroll. 

Får ikke vekk det vonde. Det slipper ikke taket, Vet ikke hva jeg skal gjøre lenger. Annet enn å lage meg min egen koma. Skaffe meg koma. Sånn at jeg kan hvile. På et trygt sted. 

Du får ikke lov til å lage deg din egen koma. Din selvskading er altfor farlig til at du kan begynne med det igjen.

Har du en fastlegen du kan be om hjelp hos?

Akkurat nå så lurer jeg på om du har prøvd xbellax råd om det med å gå barbent ute for å kjenne at du er tilstede?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en fastlege jeg kanskje kan spørre om hjelp hos. Men hva kan han gjøre?

Jeg hadde en plan om å prøve å gå barbeint idag men siden i natt/morges har kroppen rett og slett streiket helt. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre lenger Frosken.

En del av meg ønsker/trenger innleggelse men ikke før behandler er tilbake:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du noen mulighet til å ringe avdelingen du pleier å være innlagt ved og høre om noen av de du er trygg på har tid til å prate litt med deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal dit senere i uken og hente medisiner. Henter der fast en gang i uken. I sommer har det ikke vært noen kjente trygge på jobb mens jeg har hentet de. Men nå begynner kanskje de fleste å komme tilbake. Kanskje jeg kan få pratet med en av de om de er på jobb. Jeg håper det. Spesielt hun ene er flink til å dra meg litt opp og realitetsorientere meg. 

Ellers har de jo et akutteam som fastlegen kan kontakte, men jeg som er så redd mennesker kommer nok ingen vei med det tror jeg. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal dit senere i uken og hente medisiner. Henter der fast en gang i uken. I sommer har det ikke vært noen kjente trygge på jobb mens jeg har hentet de. Men nå begynner kanskje de fleste å komme tilbake. Kanskje jeg kan få pratet med en av de om de er på jobb. Jeg håper det. Spesielt hun ene er flink til å dra meg litt opp og realitetsorientere meg. 

Ellers har de jo et akutteam som fastlegen kan kontakte, men jeg som er så redd mennesker kommer nok ingen vei med det tror jeg. :(

Jeg synes du skal ringe dem på forhånd slik at de kan prøve å sette av ekstra tid til å prate med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Normalt så pleier de å ta det litt på sparket om de har tid. Som oftest har de kjente det. Og jeg tør ikke ringe i forkant siden jeg nå ikke er innlagt. Er så redd for å være til bry:(

Har lagt meg på soverommet litt. Tårene triller. Så sliten og redd. Unnskyld for alt sammen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Normalt så pleier de å ta det litt på sparket om de har tid. Som oftest har de kjente det. Og jeg tør ikke ringe i forkant siden jeg nå ikke er innlagt. Er så redd for å være til bry:(

Har lagt meg på soverommet litt. Tårene triller. Så sliten og redd. Unnskyld for alt sammen...

Kan du sende dem et kort brev eller mail om hvordan du har det? Det virker som den enkleste måten du kan få litt ekstra hjelp på er ved at de som kjenner deg gir litt ekstra støtte frem til din behandler kommer fra ferie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar.

Jeg skal prøve å skrive et brev som jeg kan gi til de når jeg henter medisinene. I alle fall om det er noen kjente på jobb. Har ikke noe mailadresse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar.

Jeg skal prøve å skrive et brev som jeg kan gi til de når jeg henter medisinene. I alle fall om det er noen kjente på jobb. Har ikke noe mailadresse.

Du er ikke til bry, det er langt vanskeligere når du ikke våger ta kontakt. Dette er jobben deres, la dem gjøre den. Du trenger all den hjelp du kan få akkurat nå, og du kan godt trene deg på å ta litt plass. Jeg drømmer om den dagen du kommer og krever :-) 

Hold ut. Husk å puste med magen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...