AnonymBruker Skrevet 4. august 2014 Skrevet 4. august 2014 (Beklager om denne er feilpostet. Lurte på å ta den inn på åpent forum, men føler kanskje at det blir litt for mye problemfokus for det.) Jeg skal være nyutdannet om et år og har hatt en relevant sommerjobb denne sommeren. Det jeg har jobbet med er noe jeg har hatt interesse for under studiene og jeg har hatt mye glede over å lære mer om dette området og å arbeide med det på egenhånd. Dette er innenfor teknologi, slik at det hele tiden er nye ting å sette seg inn i og fordype seg i. I forkant av jobben var jeg spent og litt nervøs, siden det var min første slike jobberfaring og det var mye som var nytt. I løpet av sommeren følte jeg at det ble mer og mer feil for meg. Både i forhold til firmaet jeg var i, men også at gleden jeg tidligere har hatt med slikt arbeid forsvant. Den forsvant vel et sted i mellom alle møtene, den strenge tidsrammen (8-16), forventningene fra arbeidsgiver (uttrykt som "gjør så mye dere får til") og samarbeid med kollegaer hvor man til enhver tid er avhengig av hverandre. Det var som nevnt mye nytt å sette seg inn i, og jeg følte ofte at jeg brukte for lang tid på å lære meg ting og at jeg ikke passet så godt inn blant mine langt mer verbale og ambisiøse kollegaer. Dette har voldet meg stress og bekymringer, både på og utenfor arbeidet. Jeg prøver å tenke positivt, men det er ikke alltid så lett. På studiestedet mitt har jeg hatt noe gruppearbeid (dette har fungert bra), men da med medstudenter jeg på forhånd har hatt en god relasjon med. I forhold til jobben er jeg en erfaring rikere, men er også skuffet. Det finnes andre ting jeg kan jobbe med innenfor mitt felt, men jeg har i flere år trodd at det var dette jeg ville og at det var noe jeg egnet meg for. Jeg er uansett veldig glad for at jobben kun varte over sommeren. Det jeg lurer på er vel mer hvordan jeg kan legge denne opplevelsen bak meg på en god måte slik at jeg slutter å kverne på den og ha negative tanker om den. Skulle gjerne ha fått svar fra noen som var litt mer reflektert rundt slike ting enn meg Anonymous poster hash: e8363...b75 0 Siter
frosken Skrevet 4. august 2014 Skrevet 4. august 2014 Det vil ofte ta ganske mange måneder - man sier ofte seks måneder - før man finner seg ordentlig til rette i en ny jobb som er krevende. De fleste er kjempeslitne de første månedene. Kanskje var du for kort tid i sommerjobben til at du kom deg gjennom denne nybegynnerfasen og fikk oppleve mestring og trivsel? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 4. august 2014 Skrevet 4. august 2014 Jeg synes dette er en "snau" (les kort) erfaring og med det ikke bør legges til grunn for noe du foretar deg i fremtiden. Sommerjobb, ferdig med - neste utfordring takk.... Anonymous poster hash: 413f0...661 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 4. august 2014 Skrevet 4. august 2014 Takk for svarene, det hjalp med litt perspektiv Ja, det kan godt være at det hadde gått bedre/jeg hadde følt det gikk bedre dersom jeg hadde fått mer tid på meg. Litt frustrerende å føle at man ikke rekker å mestre det man holder på med, men jeg har jo ihvertfall lært en del denne sommeren. Anonymous poster hash: e8363...b75 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.