Gå til innhold

Kan aldri slutte med Efexor?

cappella33

Anbefalte innlegg

Har brukt efexor depot i rundt 10 år, for depresjoner og angst.

Prøvde for 3 år siden å trappe ned og prøve en ny antidepressiva. Da jeg var kommet ned i laveste dose, så fikk jeg forferdelig angst, som varte hele tiden.

Det var forferdelig. Legen bad meg trappe opp igjen på efexor, og det gjorde jeg.

Går på 300 mg. Lurer på om det er umulig for meg å slutte og prøve en ny medisin? jeg trappet ned veldig langsomt og.

Orker ikke gå igjennom det angst helvete igjen, er fortsatt litt preget av den angsten i dag også.

Hvorfor er det slik?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

YoplaitDouble

Hva med å gradvis starte ny AD mens du trapper ned Efexor? Sånn at den nye tar over der Efexor slutter?

Jeg har switchet fra Cipralex til Efexor ganske brått med den metoden.

Endret av YoplaitDouble
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

1. Hva mener du å oppnå ved å skifte til en annen medisin? Du VET at Efexor fungerer. Det kan du ikke vite om en annen gjør.

2. Ja, det er noen som trenger medisinen livslangt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei fikk for meg at Efexor sikkert ikke hjelper meg så godt. Og ville da prøve en ny antidepressiva.

Men har slått meg til ro med at den hjelper. Men om jeg engang skulle skifte til en annen type, så må jeg sikkert gjøre som det YoplaitDouble skriver. Å begynne på en annen mens jeg trapper ned på efexor.

Kan jo hende det kommer enda bedre antidepressiva om noen år.

Men det får jeg ta når den tid kommer.

Ja er mulig jeg vil trenge medisiner livslangt også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

YoplaitDouble

Nei fikk for meg at Efexor sikkert ikke hjelper meg så godt. Og ville da prøve en ny antidepressiva.

Men har slått meg til ro med at den hjelper. Men om jeg engang skulle skifte til en annen type, så må jeg sikkert gjøre som det YoplaitDouble skriver. Å begynne på en annen mens jeg trapper ned på efexor.

Kan jo hende det kommer enda bedre antidepressiva om noen år.

Men det får jeg ta når den tid kommer.

Ja er mulig jeg vil trenge medisiner livslangt også.

Brintellix er rett rundt hjørnet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brintellix er rett rundt hjørnet :)

Er det noen grunn til å tro at denne fungerer bedre enn de som allerede er på markedet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

YoplaitDouble

Er det noen grunn til å tro at denne fungerer bedre enn de som allerede er på markedet?

Dobbeltvirkende effekt på serotonin og mindre bivirkninger. Uansett en ny mulighet for oss som ikke får så mye effekt av SSRI/SNRI. Ikke nødvendigvis bedre for alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dobbeltvirkende effekt på serotonin og mindre bivirkninger. Uansett en ny mulighet for oss som ikke får så mye effekt av SSRI/SNRI. Ikke nødvendigvis bedre for alle.

Tja får se etterhvert da. Kan jo hende den er bedre da. Men har den mer effekt på noradrenalin og?

For meg er angsten det verste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...