Gå til innhold

Hjelper cider på psyken?

stjernestøv

Anbefalte innlegg

stjernestøv

I natt sov jeg godt, tok 200 mg seroquel men hadde også drukket tre cider. Drikker cider i dag og, føler det gjør godt for psyken og forstår at folk bruker det som medisin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

stjernestøv

Lurer på hvor lang tid ventetiden hos dps er?

Er jo frisk jeg før jeg får svar derfra. Forstår ikke hvorfor de hater meg sånn, må da finnes folk som har oppført seg verre enn meg. ? Har ikke akkurat kastet ting på dem og slått dem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

I natt sov jeg godt, tok 200 mg seroquel men hadde også drukket tre cider. Drikker cider i dag og, føler det gjør godt for psyken og forstår at folk bruker det som medisin.

Det er vel som med annen alkohol at det hjelper på psyken der og da, men ikke på lenger sikt. Heller tvert i mot. Du beskriver deg selv som en flodhest et annet sted (noe du sikkert ikke er), men tenk på hvor mye kalorier du får i deg ved å drikke så mye cider hver dag. Du raser sikkert ned i vekt bare ved å kutte ut dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Det er vel som med annen alkohol at det hjelper på psyken der og da, men ikke på lenger sikt. Heller tvert i mot. Du beskriver deg selv som en flodhest et annet sted (noe du sikkert ikke er), men tenk på hvor mye kalorier du får i deg ved å drikke så mye cider hver dag. Du raser sikkert ned i vekt bare ved å kutte ut dette.

Det er cider uten sukker, men har bare fire igjen så da går jeg over til likør. Forstår min døde bror så uendelig godt, alkohol hjelper og han liker at jeg drikker nå. Da kan vi få litt kontakt, tror han drikker fremdeles. Min mann liker ikke at jeg drikker, han blir sur rett og slett. Men det er min psyke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nicklusheletida

Det er cider uten sukker, men har bare fire igjen så da går jeg over til likør. Forstår min døde bror så uendelig godt, alkohol hjelper og han liker at jeg drikker nå. Da kan vi få litt kontakt, tror han drikker fremdeles. Min mann liker ikke at jeg drikker, han blir sur rett og slett. Men det er min psyke.

Ok, jeg skal ikke ta noen videre diskusjon med deg her nå. Er ikke den rette til det. Håper du får hjelp snart. Ønsker deg alt godt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Ok, jeg skal ikke ta noen videre diskusjon med deg her nå. Er ikke den rette til det. Håper du får hjelp snart. Ønsker deg alt godt :-)

Takk for det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alkohol i seg selv er en kaloribombe.

http://www.klikk.no/helse/kosthold/article382697.ece

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også at alkohol hjelper, men det er ingen god løsning på problemene, vil bare føre til ekstraproblemer etterhvert..Jeg har brukt cider for å få sove innimellom, men det er "lenge siden"...ett par uker eller noe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Jeg synes også at alkohol hjelper, men det er ingen god løsning på problemene, vil bare føre til ekstraproblemer etterhvert..Jeg har brukt cider for å få sove innimellom, men det er "lenge siden"...ett par uker eller noe

Syns det roer meg ned om dagene, vil spare på vivalene. Men jeg føler meg så fotapt på en måte, er dette livet som ruller forbi liksom? Orker ingenting for tiden.

Men jeg får ikke sove av alkohol, tvert imot. Vet at det drar meg ned på et lavt plan av skremsel, still i drink.

Endret av stjernestøv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det er behagelig, men det er som sagt ingen langvarig god løsning.

Etterhvert vil du kanskje også se det, skape tilleggsproblemer i tillegg til de du har fra før er ingen god idè.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Ja, det er behagelig, men det er som sagt ingen langvarig god løsning.

Etterhvert vil du kanskje også se det, skape tilleggsproblemer i tillegg til de du har fra før er ingen god idè.

Ser at det er destruktivt å drikke hver dag. Du har selvfølgelig rett i det du skriver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du drikker for mye alkohol for tiden til at det er bra for deg. 3-4 halvlitere med cider er for mye. Ikke kjøp mer når du har drukket opp de du har i huset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Du drikker for mye alkohol for tiden til at det er bra for deg. 3-4 halvlitere med cider er for mye. Ikke kjøp mer når du har drukket opp de du har i huset.

Skal ikke kjøpe mer. Er så bekymret for min sønn på 17 år, han ser lys om nettene han og, lyskuler over meg i natt. Han er generelt sliten og føler seg ikke bra. Har til og med forstoppelse som meg, og det er mye telepati på gang mellom oss. Er det pga meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Hjelper jo ikke ta han med til den dustelegen, men seriøst jeg tror han har problemer. Kanskje vi er "one of a kind".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelper jo ikke ta han med til den dustelegen, men seriøst jeg tror han har problemer. Kanskje vi er "one of a kind".

Snakk med den erfarne fastlegen når han er tilbake om din sønn. Kanskje kan han prøve å snakke litt med gutten også og finne ut om han selv opplever å ha det vanskelig. Jeg synes det er lettere å vurdere hvordan ungdom har det når de er tilbake på skolen, da blir det tydeligere hva som er resultat av en litt sløv - og kanskje litt for tett - sommer og hva som er mer vedvarende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...