Gå til innhold

Respekt for trådstarter. Skikk og bruk.

Anbefalte innlegg

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Av respekt for trådstarter og dennes problemer synes jeg vi skal holde oss til temaet når vi kommenterer i andres tråder.

Noen har en lei tendens til uansett å skrive om seg og sine problemer uansett hva tråden opprinnelig handlet om.

Har en slike behov for å skrive om seg selv, er en velkommen til å starte en ny tråd.

• Svar 60
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Madelenemie

6

• AnonymBruker

6

• Nils Håvard Dahl, psykiater

4

• frosken

4

Skrevet

Alle tenker på seg, det er bare jeg som tenker på meg!!

Skrevet

Av respekt for trådstarter og dennes problemer synes jeg vi skal holde oss til temaet når vi kommenterer i andres tråder.

Noen har en lei tendens til uansett å skrive om seg og sine problemer uansett hva tråden opprinnelig handlet om.

Har en slike behov for å skrive om seg selv, er en velkommen til å starte en ny tråd.

Hei!

Siden du vil lære om autisme:-)

Det handler ved denne tilstand om assosiasjoner

Så takk for korrigering hva skulle vi autister gjort uten dere psykiater som ikke vet noe om autisme?

Skrevet

Alle tenker på seg, det er bare jeg som tenker på meg!!

:) Nettopp

Skrevet (endret)

Hei!

Bedre hadde det vel vært å skrevet før registrering:

Vi ønsker ikke autister  :D

For autisme er og blir assosiasjoner og assosiasjoner og assosiasjoner.

og enda verre :o  vi er ærlige og innsmigrer oss ikke,, vi er oss selv., vi trenger ikke andres oppmuntring, vi fortsetter der vår egen tanke syns det er rimelig.

Gud så bra det er å ha autisme.

Man passer bare ikke helt inn på dol, i klostre i autoritetstro sekter etc...

fordi man er grunnleggende ærlig og ikke med på ekkel løgn og smigger og tull!

Endret av Madelenemie
Skrevet

Skjønner! Jeg prøver å holde meg til trådstarter, men kan hende jeg sklir ut av og til med ting jeg kjenner meg igjen i.

Skrevet

Skjønner! Jeg prøver å holde meg til trådstarter, men kan hende jeg sklir ut av og til med ting jeg kjenner meg igjen i.

Hei!

Er du autist? :lol:

DexterMorgan
Skrevet

Samler man mange galinger på et sted, så blir det jo litt kaos, skal prøve å forbedre meg ^_^

Skrevet

Hei!

Er du autist? :lol:

Nei, ikke såvidt jeg vet :).... trenger ikke være autist for å snakke om seg selv ( hehe)

Skrevet

Samler man mange galinger på et sted, så blir det jo litt kaos, skal prøve å forbedre meg ^_^

Hehehe

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Dette handler ikke om ærlighet, løgn, smiger eller tull.

Dette handler om vanlig folkeskikk. Det er noe vi ønsker at alle utviser uavhengig av diagnose.

Skrevet

Dette handler ikke om ærlighet, løgn, smiger eller tull.

Dette handler om vanlig folkeskikk. Det er noe vi ønsker at alle utviser uavhengig av diagnose.

Hei!

Nr 3 lære om autisme:

Ærlighet er folkeskikk!

Skrevet

Hei!

Nr 3 lære om autisme:

Ærlighet er folkeskikk!

Snikksnakk. Jeg er litt usikker på om det er diagnosen din, om du forsøker å være morsom eller om du er så sliten at du blir fullstendig hyper, men jeg sier som jeg sa til Datra for halvannen time sida: Nå burde du roe deg ned ti hakk.

Skrevet

Ok. Går ut fra at jeg er en av dem. Har ikke tenkt på det på den måten.  Har aldri sett på det slik når jeg selv starter en tråd heller.  Har alltid tenkt at jeg er trådstarter, men eier ikke tråden.  Men alt blir kanskje mer oversiktlig når det ikke sklir ut.

Skrevet

Snikksnakk. Jeg er litt usikker på om det er diagnosen din, om du forsøker å være morsom eller om du er så sliten at du blir fullstendig hyper, men jeg sier som jeg sa til Datra for halvannen time sida: Nå burde du roe deg ned ti hakk.

Hei!

Jeg har lært x-ant ord og begreper for hersketeknikk :-) snikksnakk er ett av dem :lol:

du skulle valgt noe mindre skoleboktro.

NHD vil lære om autisme , det er fra en annen tråd som sikkert har gått deg tråder forbi:-)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har lært x-ant ord og begreper for hersketeknikk :-) snikksnakk er ett av dem :lol:

Å beskylde andre for å bruke hersketeknikk er også en hersketeknikk ;)

Men å beskylde andre for å beskylde andre for å bruke hersketeknikker er også en hersketeknikk

Men å beskylde andre for å beskylde andre for å beskylde andre for å bruke hersketeknikker er også en hersketeknikk

Også har man det gående :D

Anonymous poster hash: b2a5a...b78

Skrevet

Hei!

du skulle valgt noe mindre skoleboktro.

NHD vil lære om autisme , det er fra en annen tråd som sikkert har gått deg tråder forbi:-)

Alt med måte. Det er unødvendig å schoole folk på alle fronter.

Jeg stusser litt over måten du kommuniserer på for tida. Få, om noen, har blitt vist så mye tålmodighet og fått så mange velmenende råd her inne som deg. Jeg våger å påstå at du gjennom dol har fått bedre forståelse av samhandling og sosiale koder. Den siste tida synes jeg du har blitt ganske cocky og lite ydmyk, og det kler deg ikke.

Skrevet

At tråder av og til sporer av er vi vant med her inne, men nå synes jeg det begynner å bli plagsomt mye av det. Det hadde vært så kjekt om noen flere tråder faktisk kunne få handle om noe i nærheten av det de var ment å handle om. Dere som elsker å snakke om asperger og andre diagnoser må da kunne lage egne tråder? Hvis dere ønsker å spre kunnskap blir det dessuten mye lettere å finne innleggene deres da. Umulig å finne igjen en interessant aspergerkommentar man husker vagt hvis den ligger midt i en tråd om persillesmør.

Skrevet

Jeg er ikke interessert i å lese om asperger og autisme, og ferdig med det. Hvis dol skal fortsette slik kommer jeg ikke inn her mer. Når noen spør om matlaging er det ikke interessent å lese om smør eller olje ut fra autismespekter.

Skrevet

Hei!

Bedre hadde det vel vært å skrevet før registrering:

Vi ønsker ikke autister  :D

For autisme er og blir assosiasjoner og assosiasjoner og assosiasjoner.

og enda verre :o  vi er ærlige og innsmigrer oss ikke,, vi er oss selv., vi trenger ikke andres oppmuntring, vi fortsetter der vår egen tanke syns det er rimelig.

Gud så bra det er å ha autisme.

Ærlighet er en sentral verdi også for meg. Men jeg synes kanskje du forveksler ærlighet og det å "gjøre som man vil" litt i noen tråder nå. Jeg skjønner at du assosierer raskt og ikke alltid ser at det ikke er passende å komme med alle dine assosiasjoner i alle tråder. Men jeg synes du er litt lite hensynsfull når noen påpeker at det du skriver kanskje blir veldig feil for trådstarter men du insisterer på å fortsette. Til barn sier man ofte at det er ikke nødvendig å si alt du tenker i alle situasjoner, man tilpasser sine utsagn også til hva som passer for de man omgis av. Det virker for tiden som det jeg kaller hensynsfullhet eller taktfullhet, anser du som uærlighet og falskhet. Det er jeg dypt uenig med deg i.

Det er litt tankevekkende at her på dol er det mange mennesker som har forsøkt å sette seg inn i hvordan du har det, hvordan du tenker og hvordan du reagerer, og som så har gitt deg respons tilpasset denne innsikten. Du har fått friere spillerom enn de fleste og har blitt møtt med mer godhet enn de fleste, fordi folk forstår at noe av det som kan virke upassende eller sårende henger sammen med din autisme. Men jeg forventer at du gjør noe av det samme med andre, at du forsøker å vise hensyn, at du forsøker å huske at du ikke alltid kan snakke ubegrenset om noe som bare handler om deg selv og som handler lite om det temaet som en trådstarter har tatt opp. Nå om dagen virker det som om du overhodet ikke er villig til det. Du bare skriver gang på gang at NT mennesker er falske og uærlige, smisker og er falske. Kanskje er du ekstra sliten for tiden og kanskje ha noen skuffet deg. Jeg vet ikke hvorfor du reagerer som du gjør, men jeg synes du skal tenke deg om.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...