Gå til innhold

slutte med abilify i morgen...

Blomsterfluen

Anbefalte innlegg

Blomsterfluen

Mamma kan da ikke bestemme at jeg må ta piller jeg ikke trenger? Jeg er jo snart 29 år. Jeg tar abilify mot noe jeg aldri har hatt. Hva syns dere? Hun vil også tvangsinnlegge meg for at jeg skal ta medisiner jeg ikke trenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes aldri man skal slutte med denne typen medisiner uten at det er avtalt med behandlende lege. Har du avtalt med psykiateren at du skal slutte nå?

Skjønner godt om moren din er lei av å skulle ta ansvar når ting skjærer seg for deg. Dersom du mener hun skal blande seg mindre inn, så må du også vise større grad av ansvarlighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterfluen

Jeg skal snakke med psykiateren om 3 uker men jeg er desperat og lei av å gå på noe jeg ikke trenger så jeg slutter i morgen. Om 3 uker når jeg er hos psykiateren kan jeg trappe ned på fluoxetinen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal snakke med psykiateren om 3 uker men jeg er desperat og lei av å gå på noe jeg ikke trenger så jeg slutter i morgen. Om 3 uker når jeg er hos psykiateren kan jeg trappe ned på fluoxetinen.

Jeg forstår godt at du ønsker å slutte.  Det er noe jeg har ønsket mange ganger selv.  Men jeg sier likevel at jeg heller vil være frisk med medisiner enn syk uten medisiner.

Men du mener du ikke trenger de. Hvorfor klarer du ikke å vente de 3 ukene og får diskutert det med behandler først.  Seponerer du raskt flere medisiner er det mye større for tilbakefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterfluen

Jeg forstår godt at du ønsker å slutte.  Det er noe jeg har ønsket mange ganger selv.  Men jeg sier likevel at jeg heller vil være frisk med medisiner enn syk uten medisiner.

Men du mener du ikke trenger de. Hvorfor klarer du ikke å vente de 3 ukene og får diskutert det med behandler først.  Seponerer du raskt flere medisiner er det mye større for tilbakefall.

Fordi jeg er lei av pillelivet og er desperat etter følelsene mine som jeg hadde før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi jeg er lei av pillelivet og er desperat etter følelsene mine som jeg hadde før.

Vil du heller ta sjansen på å bli syk igjen for å slippe medisiner?  Når jeg var syk så ønsket jeg ofte at jeg ikke hadde følelser i hele tatt, for det var for vondt.  Nå har jeg medisiner som holder meg sånn noenlunde frisk, og jeg har fremdeles mye følelser.  Kanskje ikke de intense jeg kunne ha før, men jeg vil ikke hatt de tilbake hvis jeg samtidig skal måtte få de vonde. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blomsterfluen

Jeg var aldri ordentlig syk før jeg ble satt på abilify. Så jeg vil heller bli halvsyk igjen enn å gå på antipsykotika.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var aldri ordentlig syk før jeg ble satt på abilify. Så jeg vil heller bli halvsyk igjen enn å gå på antipsykotika.

Jeg går ut fra at det har vært en grunn for at du ble satt på abilify.  Hadde du vært frisk, fungert godt og vært i full jobb, så tviler jeg på at de hadde satt deg på den medisinen uten videre.

Endret av eller
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DexterMorgan

Mamma kan da ikke bestemme at jeg må ta piller jeg ikke trenger? Jeg er jo snart 29 år. Jeg tar abilify mot noe jeg aldri har hatt. Hva syns dere? Hun vil også tvangsinnlegge meg for at jeg skal ta medisiner jeg ikke trenger.

Synes du skal anmelde de som skrev ut disse medisinene til deg de har tydeligvis gjort grove feil. Eventuelt har du ekstremt dårlig selvinnsikt og bør absolutt ikke slutte men ta en ny samtale med psykiater.

Jeg vet ikke om du har latterlig dårlig selvinnsikt eller beskriver faktiske forhold, men jeg antar det første er tilfellet og da bør du ikke slutte.

Uansett, lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Ta medisinen din,hør på mamma :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...