Gå til innhold

Dette er psykiatri

Anbefalte innlegg

• Svar 85
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• stjernestøv

35

• AnonymBruker

11

• slabbedask

9

• *Edvarda*

8

Skrevet

http://www.nyhetsspeilet.no/2010/07/du-er-syk/

Blir bare skremt av dette!

Du kunne i funnet en litt mer seriøs side?

Nyhetsspeilet er fullt av svartsynte og udokumenterte konspirasjonsteorier, samt ganske ufyselig jødehat, inkluder bortforklaringer av Holocaust. Her fiskes det etter naive lettlurte sjeler. Har konspirasjonsteoriene blitt erstattning for religion?
Skrevet

Nyhetsspeilet er fullt av svartsynte og udokumenterte konspirasjonsteorier, samt ganske ufyselig jødehat, inkluder bortforklaringer av Holocaust. Her fiskes det etter naive lettlurte sjeler.

- og artikkelen er i tillegg svært dårlig skrevet. Umulig å ta slikt på alvor.

Skrevet

Hvem er forøvrig denne Reidun Carstens som har skrevet "artikkelen"? Hva slags bakgrunn har hun for å komme med disse friske påstandene? Eneste jeg kunne finne etter et Google-søk er at hun er en Frp-politiker fra Trondheim som støtter Märtha og engleskolen, og ellers hevder hun kan snakke med katter.

Skrevet

Haha... det blir mye søppel i verden når alle kan være redaktør...

Anonymous poster hash: 2b653...d64

Skrevet

Nyhetsspeilet er fullt av svartsynte og udokumenterte konspirasjonsteorier, samt ganske ufyselig jødehat, inkluder bortforklaringer av Holocaust. Her fiskes det etter naive lettlurte sjeler. Har konspirasjonsteoriene blitt erstattning for religion?

Å visste ikke at det var en sånn side, men var jo litt betryggende det da, uff :)

Skrevet

Leste artikkelen. Blir også litt skremt av slikt. Forgifter jeg hjernen min? Er diagnoser bare oppspinn?

Men skjønner ikke hvordan jeg skal greie meg uten medisiner heller.

Nei noen må jo ha medisiner, jeg ble mest redd av at jeg kan dø av det. Tror det er et liv etter dette men vil ikke dø enda :(

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det har du helt rett i. Dette er psykiatri. De som står bak denne nettsiden har alvorlige psykoselidelser.

Skrevet

Det har du helt rett i. Dette er psykiatri. De som står bak denne nettsiden har alvorlige psykoselidelser.

Godt det bare er oppspinn da, det er folk som tror på dette. Og har de psykoselidelser burde de jo fått smake sin egen medisin, eller det de skriver om her...medisiner.

Skrevet

Nei noen må jo ha medisiner, jeg ble mest redd av at jeg kan dø av det. Tror det er et liv etter dette men vil ikke dø enda :(

Jeg forstår om du ikke kan så mye for at du blir skremt av for oss andre helt uvirkelige ting. Men du kan vel i alle tilfeller gjøre deg selv den tjenesten at du forholder deg til profesjonelle og ikke oppsøker masse alternativt tull?

Skrevet

Jeg forstår om du ikke kan så mye for at du blir skremt av for oss andre helt uvirkelige ting. Men du kan vel i alle tilfeller gjøre deg selv den tjenesten at du forholder deg til profesjonelle og ikke oppsøker masse alternativt tull?

Trodde ikke denne siden var alternativ.

Skrevet

Det refereres til psykiatere og psykologer i artikkelen. De synes sikkert du har en alvorlig psykoselidelse.

Tror du for mange tar psykofarmaka i dag? Det sies at så mange tar det men personlig vet jeg av bare en 3-4 stykker i min familie/vennekrets.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Nei, jeg tror ikke for mange tar psykofarmaka. Heller for få. ( i Norge)

Men det finnes alltid enkelteksempler på folk som ikke skulle ha hatt den medisinen de tar. Dette gjelder både psykofarmaka, blodtrykksmedisiner, antibiotika - ja, alle type medisiner.

PS: Jeg skrev ikke om en bestemt artikkel. Jeg beskrev de som driver nettstedet.

Skrevet

Nei, jeg tror ikke for mange tar psykofarmaka. Heller for få. ( i Norge)

Men det finnes alltid enkelteksempler på folk som ikke skulle ha hatt den medisinen de tar. Dette gjelder både psykofarmaka, blodtrykksmedisiner, antibiotika - ja, alle type medisiner.

PS: Jeg skrev ikke om en bestemt artikkel. Jeg beskrev de som driver nettstedet.

Takk for svar!

Så da er det de som driver nettstedet som sikkert mener du er gal da ;)

Skrevet

Takk for svar!

Så da er det de som driver nettstedet som sikkert mener du er gal da ;)

Det er mange sannheter her i verden :) Hvem kan si hva som er den rette og den hele? Nobody!

Skrevet

Det er mange sannheter her i verden :) Hvem kan si hva som er den rette og den hele? Nobody!

Sikkert ingen som kan det nei. Men en må jo velge hvem en vil høre på. Velge seg en vei.

Skrevet

Du kan bruke sunn fornuft. 

Anonymous poster hash: 0d9a5...c1a

Skrevet

Du kan bruke sunn fornuft.  Anonymous poster hash: 0d9a5...c1a

Da må en jo først vite hva som er fornuftig

Skrevet

Da må en jo først vite hva som er fornuftig

Det fornuftige er å holde seg frisk.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...