Gå til innhold

Mer fødselspenger

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har ett barn på 14 måneder, og er halvveis i 2. svangerskap nå. Jeg sluttet i min faste jobb under forrige permisjon for å bli dagmamma og hjemmeværende, noe som fungerte svært dårlig siden jeg har vært kjempekvalm de første tre månedene i svangerskapet. Heldigvis fikk dagbarnet barnehageplass, og jeg gikk til Aetat og meldte meg arbeidsledig. Jeg fikk innvilget dagpenger.

Jeg har søkt noen jobber, men siden jeg har valgt å fortelle om svangerskapet har jeg "overraskende" nok ikke fått noen jobb.

Jeg har imidlertid en deltidsjobb med veldig variable arbeidsmengde. Jeg jobber som visningsassistent for et meglerfirma, og jobber kun en time hver gang jeg har oppdrag. Dette er imidlertid en ganske godt betalt jobb, og det jeg lurer på er følgende:

Får jeg fødselspenger av både dagpengene og deltidsjobben? Hvordan regnes fødselspengene ut i og med at deltidsjobben er så "opp og ned" i arbeidsmengde (noen måneder 6 timers jobb, andre 12-20 timer), og får jeg i tilfelle fødselspenger ut fra BELØPET jeg tjener på deltidsjobben eller timeantallet?

Håper du har et svar til meg. Jeg håper på å ta ut 52 ukers permisjon med 80%lønn, men dette avhenger selvfølgelig litt av hva jeg vil få utbetalt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/40023-mer-f%C3%B8dselspenger/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...