Gå til innhold

Hva gleder du deg til i høst?


påskelilje

Anbefalte innlegg

Jeg liker folketomme strender, nakne trær, tåke, regn og menn med mørke parkaser.

Høres ut som teksten i en litt dyster sang... ;-)

 

Komp: akkustisk gitar, synth med dype klanger.

Litt Jakob Arvola-aktig: http://www.jakobarvola.com/ :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 42
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • påskelilje

    9

  • AnonymBruker

    4

  • Lillemus

    3

  • tonie

    3

Haha! Ja, det ble visst ganske arvolask. Lydsamler? Det likte jeg. Jeg vil også bli lydsamler! Jeg skal jammen begynne å samle lyder med det samme. Det kommer en interessant lyd fra lysrøret i taket her. Den er ikke grell og irriterende som slike lyder ofte er, den er mørkere og har noe litt urovekkende i seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gleder meg til å flytte til huset vi har kjøpt, om noen uker, og jeg gleder meg til å bli ferdig med nedpakking og salg av det gamle huset.

 

Jeg gleder meg til å bli kjent med nye mennesker og etterhvert få nye venner på det nye stedet.

 

Jeg gleder meg til å utforske alt det spennende som det nye stedet har å by på.



Anonymous poster hash: 737b5...e64
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterfluen

Bursdager er flott! Hvem skal du feire den sammen med?

Jeg skal feire med de der jeg bor og med mamma og pappa og brødre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha! Ja, det ble visst ganske arvolask. Lydsamler? Det likte jeg. Jeg vil også bli lydsamler! Jeg skal jammen begynne å samle lyder med det samme. Det kommer en interessant lyd fra lysrøret i taket her. Den er ikke grell og irriterende som slike lyder ofte er, den er mørkere og har noe litt urovekkende i seg.

Lydsamler er en fin tittel :-) Hvis du leter litt på bloggen hans, finner du mange fine lydklipp. Jeg leste ham ofte for et par år siden, nå er det sjelden.

 

Jeg liker godt storm- og regnlyder. Vi har fire digre trær utenfor stua og soverommet, to eiketrær og to lindetrær, og når det blåser godt, høres det godt :-)

 

Jeg liker også helt stille sommerdager ved sjøen, der en bare hører bølgeskvulp, terneskrik, humlesurr og lett bris i ospetrærne :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tviholder på sommeren så lenge jeg kan. Gruer meg fælt til vinteren. :(

I høst gleder jeg meg til turen som Datra og jeg skal ha sammen, og så er det en veldig fin produksjon med koret seinere  på høsten. 

 

Ellers er det ikke så innmari mye å se fram til, synes jeg. Boklesing og tedrikking i høstmørket er fint, men overskygges av for mye å gjøre på jobb, så jeg blir sittende med jobbing utover kveldene. 

 

Og så er det vinter. Æsj! :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nicklusheletida

Hverdagen er tilbake for de fleste, og kalenderen fylles av små og kanskje større ting som skal gjøres for barn og voksne i høst. Kan bli litt stressa av alle fotballkamper og foreldremøter og sånn som fyller opp - men stort sett er det jo gøy å følge med på hva ungene gjør og er opptatt av, og dessuten har jeg jo egne ting også som jeg ser frem til :-)

 

Dette gleder jeg meg til i høst:

 

  • Båttur med jobben neste fredag
  • Konserter med koret - men jeg har ikke øvd i sommer, så jeg må hive meg rundt slik at jeg virkelig kan glede meg over det, særlig den første konserten er temmelig vanskelig
  • En helgetur på ei hytte sammen med venner (uten barn), avhenger av at vi får plassert barna et sted...
  • Noen dager på fjellet i høstfarger sammen med familien
  • Fine seinsommerformiddager på tur i skogen med venninne
  • Stormfulle høstdager med stearinlys og vin sammen med mann eller venninne
  • Håper jeg kan glede meg over unger som tar med seg venner hjem i høst...
  • Å komme i gang igjen med trening - ute og inne!

 

Hva gleder du deg til?

1. Jeg håper å få til noen høstturer i skogen med yngstejenta. Det siste året har det vært vanskelig for meg å få henne med på noe som helst, men jeg skal prøve. Får prøve å lokke med noen gulerøtter :-)

 

2. Jeg gleder meg til å gjøre det samme med kjæresten. Høsten er den vakreste årstiden og han vil bli med i hvert fall :-)

 

3. Det samme igjen. Jeg gleder meg til turer alene også sammen med kameraet mitt. Da storkoser jeg meg :-)

 

4. Jeg gleder meg til 50 års dag i helga.

 

5. Jeg gleder meg til å bli bedre kjent med kjærestens venner som jeg synes virker å være en artig gjeng jeg vil trives sammen med.

 

6. Jeg gleder meg til vin og skravlekvelder ute på byen med venninner.

 

7. Jeg gleder meg til stearinlys og alt det der jeg også :-)

 

8. Jeg drømmer om ei helg eller aller helst ei langhelg på fjellet når høstfargene er på sist fineste. Hvis ikke jeg får til dette, så blir det Oslomarka i steden.

 

9. Så kommer det noe som burde stått helt øverst på lista, men siden det er så barnslig, fjortisaktig og utrolig teit å skrive, men som likevel er en sannhet som kommer rett i fra hjertet, får det en plass helt nederst i det minste :P . Jeg gleder meg aller mest til masse sengekos med kjæresten. Han er fantastisk :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9. Så kommer det noe som burde stått helt øverst på lista, men siden det er så barnslig, fjortisaktig og utrolig teit å skrive, men som likevel er en sannhet som kommer rett i fra hjertet, får det en plass helt nederst i det minste :P . Jeg gleder meg aller mest til masse sengekos med kjæresten. Han er fantastisk :D

;) Herlig! Og akkurat det gleder vel både du og jeg oss til hele året.  :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg til den klare lufta og de mange fine fotomotivene som dukker opp - håper bare at den varme og tørre sommeren ikke betyr at alle høstfargene forsvinner for fort. Gleder meg til sambos jobbtrykk dabber av (sesongarbeider) så vi får mer tid sammen, hele familien. Gleder meg til høstferien, som sannsynligvis går til England. Gleder meg til å få skikk på kjøkken og huset generelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

;) Herlig! Og akkurat det gleder vel både du og jeg oss til hele året.  :wub:

Ja, hadde ikke trodd at jeg skulle få oppleve dette i en alder nærmere 50 år :D Ikke hadde jeg trodd at at menn godt over 50 kunne være så spreke heller helt uten hjelpemidler. :o  Det må være joggeturene hans, tror jeg. Er imponert :wub:  Husker så godt hvordan du "tok av" da du var nyforelsket. Nå skjønner jeg hvorfor. Det er en alldeles herlig følelse og man har lyst å rope det ut til hele verden :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hadde ikke trodd at jeg skulle få oppleve dette i en alder nærmere 50 år :D Ikke hadde jeg trodd at at menn godt over 50 kunne være så spreke heller helt uten hjelpemidler. :o  Det må være joggeturene hans, tror jeg. Er imponert :wub:  Husker så godt hvordan du "tok av" da du var nyforelsket. Nå skjønner jeg hvorfor. Det er en alldeles herlig følelse og man har lyst å rope det ut til hele verden :lol:

Og nå, etter 9 år sammen, kan jeg bare si - det blir bare bedre og bedre! Alt sammen! ;):D Du har mye å se frem til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gleder meg til å muligens begynne på universitetet igjen, men om det ikke går, så blir det jobb. Har et jobbintervju i begynnelsen av september og det blir spennende. Ser fram til at minstejenta begynner på skole, gleder meg til samboer blir vant til den nye jobben sin og gleder meg til å begynne med frivillighetsarbeid igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå gleder jeg meg til å bli ferdig med noen oppgaver jeg har jobbet veldig mye med i sommer, nesten i mål:-)

 

Også gleder jeg meg til å være en snau uke i Tromsø. Har bare så vidt vært innom byen tidligere og innbiller meg at jeg skal rekke litt turgåing selv om det er fullt program på dagtid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Liker september og oktober men kunne tenkt meg å hoppe over de neste 4 månedene og gått rett til mars.

Anonymous poster hash: d755c...b83

 

 

Er så enig :)

Gleder meg til turer i skogen med kaffe i sekken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hadde ikke trodd at jeg skulle få oppleve dette i en alder nærmere 50 år :D Ikke hadde jeg trodd at at menn godt over 50 kunne være så spreke heller helt uten hjelpemidler. :o  Det må være joggeturene hans, tror jeg. Er imponert :wub:  Husker så godt hvordan du "tok av" da du var nyforelsket. Nå skjønner jeg hvorfor. Det er en alldeles herlig følelse og man har lyst å rope det ut til hele verden :lol:

Fysisk form spiller nok inn, men jeg tror det er forelskelsen som er hovedgrunnen. For både menn og kviner er en forelskelse mye mer effektiv enn alskens hjelpemidler. Den stimulerer hormonene på en måte ingen kunstige stimuli kan matche.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg til sambos jobbtrykk dabber av (sesongarbeider) så vi får mer tid sammen, hele familien. Gleder meg til høstferien, som sannsynligvis går til England.

Heisan birdie, det var en stund siden!  Går det bra med deg og gutta?  Kom du og Babette innom omtrent samtidig helt tilfeldig? ;)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, laban! :) Ja, det er nok tilfeldig, jeg husker godt Babette *vinker* men har ingen snøring på _hvem_ hun. 

Takk som spør, vi har det "så greit som mi hæ det", som det heter her sørpå. Eldstemann har hatt en tøff barndom med hjerteop og Crohnsdiagnose, men nå er i alle fall smertesymptomene stort sett under kontroll og det er jo et lyspunkt. Vi andre har ingen grunn til å klage; trives på jobb, skole og med fritidsaktivitetene våre. Ingen utskiftninger på privaten heller, har det helt topp med guttas pappa. Såh, det var vel 8 år oppsummert, sånn ca. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

Fysisk form spiller nok inn, men jeg tror det er forelskelsen som er hovedgrunnen. For både menn og kviner er en forelskelse mye mer effektiv enn alskens hjelpemidler. Den stimulerer hormonene på en måte ingen kunstige stimuli kan matche.

Takk, snille du  :) Det var hyggelig sagt og noe jeg likte å høre  :) Joda, det virker sånn for meg at dette er gjensidig og som han sa til meg : - "jeg er litt overrasket over meg selv også " 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gleder meg til å dra til Danmark på en konferanse sammen med en kompis som også har Asperger. Vi har leid feriehus og blir der en uke, og får dermed tid til både å slappe av og se oss rundt.  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...