AnonymBruker Skrevet 19. august 2014 Skrevet 19. august 2014 Hvor høy MADRS score trenger man for å få kunne få diagnosen dystymi? i ICD-10 boka står det som krav at man må ha "depressed mood" men sier ikke noe mer om nøyaktig hva det betyr Anonymous poster hash: b5143...8c0 0 Siter
ISW Skrevet 19. august 2014 Skrevet 19. august 2014 Jeg har lest litt forskjellige ting om det. Noen kilder sier "langvarig mild depresjon" (MADRS 12-19) mens andre kilder sier "oppfyller ikke kriteriene for depressiv episode" (MADRS <12). Har også lurt litt på dette. Håper NHD har et svar 0 Siter
Health Freak Skrevet 19. august 2014 Skrevet 19. august 2014 Jeg tror ikke test-score er _krav_ for noen som helst diagnose. Dvs; bruk av testverktøy i diagnostikk. Tester blir likevel brukt, men bare til underbyggelse av forskjellig. Det er hva jeg tror...! 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 19. august 2014 Skrevet 19. august 2014 MADRS er ingen test, men en rating scale. Diagnosen dystymi er på ingen måte knyttet til MADRS eller noen annen depresjonsskala. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.