AnonymBruker Skrevet 44 minutter siden Skrevet 44 minutter siden AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Du har gjort det før? Sluttet på lithium uten nedtrapping? På hvilken måte verre følte du deg etter 2 uker? Anonymkode: 90d0a...440 Jeg har både autoseponert brått og trappet ned i samarbeid med lege. Ved autoseponering tar det 3 dager før angst og psykisk smerte rir meg. Jeg trapper ned over 6 måneder nå. Begynte for 2 måneder siden. Kjenner meg endel verre nå. Massivt tankekjør. Anonymkode: 40a86...854 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 38 minutter siden Skrevet 38 minutter siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg har både autoseponert brått og trappet ned i samarbeid med lege. Ved autoseponering tar det 3 dager før angst og psykisk smerte rir meg. Jeg trapper ned over 6 måneder nå. Begynte for 2 måneder siden. Kjenner meg endel verre nå. Massivt tankekjør. Anonymkode: 40a86...854 Er det på grunn av den underliggende sykdommen eller på grunn av lithium i seg selv har den effekt? Anonymkode: 90d0a...440 0 Siter
ISW Skrevet 33 minutter siden Skrevet 33 minutter siden En person som slutter med rusmidler vil kunne oppleve at livet blir flatt og kjedelig. I realiteten er livet deres (i flathet og kjedelighet) likt med alle andre eller normalen. Jeg forstår at dere med bipolar lidelse savner kreativiteten, følelsene og energien dere følte på, spesielt i hypomane perioder. Det er ikke sånn at Litium fjerner alle følelser, men den reduserer det til et normalt nivå. Sykdommen er "rusen" (og mange av de samme biokjemiske prosessene skjer under en hypomani/mani som ved inntak av rusmidler). Håper dere kan ta dette i betraktning før dere tar farlige beslutninger som autoseponering av stemningsstabiliserende medisin. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 27 minutter siden Skrevet 27 minutter siden ISW skrev (5 minutter siden): En person som slutter med rusmidler vil kunne oppleve at livet blir flatt og kjedelig. I realiteten er livet deres (i flathet og kjedelighet) likt med alle andre eller normalen. Jeg forstår at dere med bipolar lidelse savner kreativiteten, følelsene og energien dere følte på, spesielt i hypomane perioder. Det er ikke sånn at Litium fjerner alle følelser, men den reduserer det til et normalt nivå. Sykdommen er "rusen" (og mange av de samme biokjemiske prosessene skjer under en hypomani/mani som ved inntak av rusmidler). Håper dere kan ta dette i betraktning før dere tar farlige beslutninger som autoseponering av stemningsstabiliserende medisin. Lithium gjør andre enn bipolare flat. Anonymkode: 90d0a...440 0 Siter
ISW Skrevet 24 minutter siden Skrevet 24 minutter siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Lithium gjør andre enn bipolare flat. Anonymkode: 90d0a...440 Hvis du ikke trenger en medisin (altså ikke har svingninger i stemningsleiet), så får du selvfølgelig sånne bivirkninger av å ta den. 1 Siter
AnonymBruker Skrevet 11 minutter siden Skrevet 11 minutter siden AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Er det på grunn av den underliggende sykdommen eller på grunn av lithium i seg selv har den effekt? Anonymkode: 90d0a...440 Jeg har bp2. Har i all hovedsak brukt medisinen pga sucidalitet. Anonymkode: 40a86...854 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.