Gå til innhold

Tannverk og konstant verk i hele kroppen

Anbefalte innlegg

Jeg tror ikke tannverken kommer av problemer med tennene, for alle smertene begynte for ca en uke siden og er både oppe og nede i munnen.  Tror det har sammenheng med resten av smertene jeg har fått i kroppen.  Jeg tar smertestillende når jeg skal sove, men prøver å klare meg uten på dagtid.  Jeg håpet det skulle gå over, men nå er jeg lei.  Er det noen som har noen tips hva jeg kan gjøre?  Hva kan det komme av?  Er det muskler/nerver/blodårer når det er over alt og flytter på seg? 

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/400407-tannverk-og-konstant-verk-i-hele-kroppen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det har ihvertfall vært det i dag.  

Det _kan_ være tannverk. Ved såkalt "referred pain" kan du f.eks. ha problem med en tann i underkjeven, mens smerten virker som den kommer fra en tann i overkjeven. 

Anonymous poster hash: be322...64d

Det _kan_ være tannverk. Ved såkalt "referred pain" kan du f.eks. ha problem med en tann i underkjeven, mens smerten virker som den kommer fra en tann i overkjeven.  Anonymous poster hash: be322...64d

Men de andre smertene da? Tilfeldig at alt kom samtidig?

Annonse

Kan være en betennelse i kroppen. Er nok best å ta en tur til legen og få tatt noen blodprover. Anonymous poster hash: be322...64d

Jeg får prøve å holde ut litt til for å se om det går over av seg selv. Hvis det ikke vil gi seg så får jeg ta turen til legen.

Betennelse i roten av en tann, kan gi slike symptomer.

Legen vil kanskje be deg gå til tannlegen.

Da må du be om rtg bilder, gjerne et OPG-bilde, som viser alle tenner i hele munnhulen.

Koster Ca 500kr.

En tannlege ser ned en gang på bildene om det er tannrelaterte smerter du har.

Om det er betennelse får du antibiotika, eller tannl kan tømme tanken for puss.

Altså begynne på en rotfylling.

Er det betennelse i roten må du uansett rotfylling innen kort tid, det går ikke over av antibiotika, men demper smertene litt en liten stund.

Lykke til!

Kan jo være det bare er litt betente bihuler ? ;-)

Dersom disse smertene kom umiddelbart etter oppstart med liothyronin, så synes jeg du enten burde kontakte din psykiater eller fastlege og spørre om råd. Kanskje har du startet med en litt for høy dose?

Smertene kom ganske raskt etter oppstart med liothyronin.  På boksen står det en tablett 2-3 ganger daglig.  Jeg tok bare en de første dagene.  Nå tar jeg 2 i morgendosen. De er på 20 mg.  Jeg lurer litt på om liothyroninen kan trigge en sykdom som ligger latent. Eller om alt er tilfeldig. Jeg har hatt disse smertene flere ganger før, men det er mange år siden.

Betennelse i roten av en tann, kan gi slike symptomer.

Legen vil kanskje be deg gå til tannlegen.

Da må du be om rtg bilder, gjerne et OPG-bilde, som viser alle tenner i hele munnhulen.

Koster Ca 500kr.

En tannlege ser ned en gang på bildene om det er tannrelaterte smerter du har.

Om det er betennelse får du antibiotika, eller tannl kan tømme tanken for puss.

Altså begynne på en rotfylling.

Er det betennelse i roten må du uansett rotfylling innen kort tid, det går ikke over av antibiotika, men demper smertene litt en liten stund.

Lykke til!

Kan jo være det bare er litt betente bihuler ? ;-)

Jeg har hatt betent rot før, og da var smertene så intense at det ikke nyttet å kombinere parlagin forte og paraset. Jeg klarte nesten ikke å vente til morgenen så jeg kunne ringe tannlegen.  Den eneste gangen jeg ikke har kommet meg fort nok til tannlegen :) Kanskje best å komme seg av gårde så jeg ikke risikerer det igjen. 

Annonse

Jeg har hatt betent rot før, og da var smertene så intense at det ikke nyttet å kombinere parlagin forte og paraset. Jeg klarte nesten ikke å vente til morgenen så jeg kunne ringe tannlegen.  Den eneste gangen jeg ikke har kommet meg fort nok til tannlegen :) Kanskje best å komme seg av gårde så jeg ikke risikerer det igjen. 

Smerter ved tannrotbetennelse er noe av det værste jeg har opplevd. 11 på en skala fra 0 - 10.

Anonymous poster hash: be322...64d

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...