Gå til innhold

stankelbein (insektet) er for smart for meg.

Anbefalte innlegg

Blomsterfluen

De vet når jeg kommer og flesteparten flyr bort og lurer meg når jeg minst venter det. Avogtil er de nemlig inni leiligheten og da må jeg prøve å få dem ut men så treffer de meg på venstre kroppsdel mens de flyr og de kommer seg bort før jeg får prøvd å fange dem for å slippe dem ut. Men noen av dem er søte og snille å lar seg lett fange. Men jeg er himla lettlurt, og jeg er dummere en et inntekt.

Fortsetter under...

Blomsterfluen
  Health Freak skrev (På 25.8.2014 den 13.51):

Flyr? Er det ikke edderkopper?

Jeg kaller de med vinger stankelbein og de som ser ut som en edderkopp og har lange bein og en litt rund ball til kropp kaller jeg for pekefot.

Health Freak skrev (På 25.8.2014 den 13.51):

Flyr? Er det ikke edderkopper?

Nei, stankelbein kan overflatisk se ut som edderkopper, men de har seks bein og er insekter. Edderkopper er ikke insekter og har åtte bein.

Annonse

Gargamel skrev (På 25.8.2014 den 18.02):

Stankelbein er riktig navn på de som flyr. 

Det er også riktig betegnelse på de som ikke flyr.

http://bygdekvinnelaget.no/kan-du-historier-om-langbein-stankelbein-og-innhausting

stankelbein

Der jeg kommer fra kaller vi de som flyr høyhest, eller langskankamygg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...