Gå til innhold

– Dyremishandling kan føre til menneskedrap


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Opptil 60 prosent av volds- og drapsdømte har startet sin kriminelle løpebane med å torturere og drepe dyr. Voldsforskere ber samfunnet ta dyremishandling på større alvor før det utvikler seg til menneskedrap.

 

http://www.nrk.no/fordypning/_-dyrevold-kan-bli-menneskevold-1.11261278

 

Noe å tenke på.



Anonymous poster hash: d5645...6de
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Dette vet jeg også, likevel har det lite prioritet ofte å finne ut av hvem som står bak dyremishandling.

Kim Morten Larsen som mishandlet sin stesønn til døde, startet mest sannsynlig med å torturere dyr.

Mønsteret er sånn.

Imidlertid har jeg med avsky oppdaget at spesielt religiøse mennesker, muslimer og kristne Etc...

Ofte lar barn "leke" med/ mishandle dyr uten å gripe inn.

Jeg har sett dette utallige ganger, jeg har måttet holde barn fast, og feks imuslimske land forstår ikke barna, da de kun er matet med at hunder kan man plage( kaste Stein etter, binde fast og brenne osv...) norske barn, slipper ofte unna med å miste marsvin i gulvet, trampe på hamster Etc...( eller klemme innvollene ut av frosk mens foreldrene bortforklarer. Jeg tror dette er et religionsproblem, men jeg har ikke begreper om hvor disrespekten for naturen starter??

Det er en grunn til at jeg distanserer meg fra de religiøse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Glemte. Jeg er egentlig religiøs selv, men jeg unngår ofte religiøse mennesker, pga den usmakelige disrespekten de utviser for livet,

Jeg finner langt mer tankefellesskap og forståelse hos humanister.

Paradoksalt nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men dette er da ikke ny informasjon?

 

Jeg mener å husk at noen her inne benektet sammeningen for en tid tilbake?

Anonymous poster hash: d5645...6de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Dette vet jeg også, likevel har det lite prioritet ofte å finne ut av hvem som står bak dyremishandling.

Kim Morten Larsen som mishandlet sin stesønn til døde, startet mest sannsynlig med å torturere dyr.

Mønsteret er sånn.

Imidlertid har jeg med avsky oppdaget at spesielt religiøse mennesker, muslimer og kristne Etc...

Ofte lar barn "leke" med/ mishandle dyr uten å gripe inn.

Jeg har sett dette utallige ganger, jeg har måttet holde barn fast, og feks imuslimske land forstår ikke barna, da de kun er matet med at hunder kan man plage( kaste Stein etter, binde fast og brenne osv...) norske barn, slipper ofte unna med å miste marsvin i gulvet, trampe på hamster Etc...( eller klemme innvollene ut av frosk mens foreldrene bortforklarer. Jeg tror dette er et religionsproblem, men jeg har ikke begreper om hvor disrespekten for naturen starter??

Det er en grunn til at jeg distanserer meg fra de religiøse.

Jeg har aldri opplevd at kristne lar barna mishandle dyr uten å gripe inn.  Og jeg har vokst opp i et kristent miljø. Alle har hatt respekt og omtanke for mennesker og dyr. Det må være noe spesielt med de du har sett.

Anonymous poster hash: 86219...5d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...