Gå til innhold

2 år etter manisk psykose

missmas

Anbefalte innlegg

har jeg forandret meg

Jeg tror psykosen har drept noe i hjernen min som gjør meg mer sløv og prater mindre og er mindre engasjert og ikke klarer danse like bra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lurer på hvorfor ingen advarte meg om dette. De kunne nevnt det mens jeg var på sykehuset, at jeg aldri ville bli den samme igjen. Istedet har jeg bare måttet finne ut alt alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tilogmed venner sier jeg har forandret meg… så det er ikke bare noe jeg innbiller meg.

hvorfor responderer ingen. er jeg den eneste her som har opplevd manisk psykose?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke tull. Jeg prater mindre, er mindre engasjert, og greier ikke danse like bra. Venner sier jeg har forandret meg, men at jeg er litt bedre enn rett etter psykosen. Det er ikke tull nei. Det er beskrevet på dette forumet før hvordan maniske psykoser skader hjernen.

Dessverre er jeg en av de som kjenner det på kroppen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på hvordan du definerer skade. Varig forandring, det er noe annet. Samme er uopprettelig. Når du sier at noe i hjernen er drept tenker jeg vrangforestillinger jeg altså. Du vet det ikke om du har dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet jeg hvorfor jeg aldri fikk den MR`n jeg ba om. Fordi den _faktisk_ ville vise forandringer/skader. Og det er ikke noe å gjøre med det uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler ikke på at du har forandret deg, tviler bare på om det er hensiktsmessig å gi opp håpet... har lest bøker om alvorlig schizofrene som har blitt friske og nå skriver doktorgrad i psykologi...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg leste boka hennes for en del år siden. Kan ikke huske at hun beskrev noe om hvor sliten man blir etter psykose. Og hun hadde mest positive symptomer og det har visstnok best prognose. Men fantastisk det da.

Venninnen min har en schizofren mor som ikke kan jobbe og hun sier at hun ser mye av meg i henne. Skremmende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg leste boka hennes for en del år siden. Kan ikke huske at hun beskrev noe om hvor sliten man blir etter psykose. Og hun hadde mest positive symptomer og det har visstnok best prognose. Men fantastisk det da.

Venninnen min har en schizofren mor som ikke kan jobbe og hun sier at hun ser mye av meg i henne. Skremmende.

Jeg tror på deg, psykose kan forandre mye og ødelegge mye. Jeg er ikke meg selv etter i sommer, men om det er sykdommen eller medisinene vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er nok sant det du sier om positive symptomer, men tror ikke det er umulig, altså... Er nok lett å tenke at det er håpløst, når det er veldig vanskelig, ser den. Men det virker jo som du har ressurser under sykdommen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er visst ikke bare psykose som kan føre til hjernesvinn:

http://www.nrk.no/viten/darlig-sovn-kan-krympe-hjernen-1.11922409

Ellers så vil jeg understreke at jeg tror på det du sier, men om det er permanent, jeg ser ikke hvordan du bare kan "erfare" at det nødvendigvis er sånn...

Dette forklarer jo litt! Jeg sov jo ikke på to måneder da jeg var manisk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har også et hukommelsestap på 4 uker der alt er borte… det sier noe om hvor "skadet" hjernen ble. men man får håpe det ikke var permanent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 år senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...