Gjest chantelle Skrevet 10. september 2000 Del Skrevet 10. september 2000 Jeg spør om dette på dette forumet, da Moen er bortreist og ikke får svart på spørsmål: Etter samleie får jeg ofte en ubehagelig lukt fra underlivet, det er bare når sæden kommer i meg at det skjer. Denne lukter varer 1-3 dager, selv om jeg er meget renslig og vasker ofte der nede. Det er også nødvendig å skifte underbukse et par ganger daglig i disse dagene. Det har vært slik med tildligere kærester også. Kan man være 'allergisk' mot sæd, og er det noe man kan gjøre for å unngå den ubehagelige lukten. Kan det være en infeksjon jeg må til lege med? Jeg har ikke særlig utflod eller lukt annet enn etter samleie. Dette er plagsomt og tar vekk noe av gleden. Det er en sterk stram lukt som ikke går bort med vasking.. hilsen chantelle 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/4008-vond-lukt-dr-anker/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lege Nina Lindstad Skrevet 11. september 2000 Del Skrevet 11. september 2000 Til chantelle vedr vond lukt. Dette høres ut som en typisk skjedekatarr, dvs. overvekt av en bakterie som heter gardnerella. Bakterien er ufarlig, og behøver ikke å behandles. Den gir økt utflod, og ubehagelig fiskeliknende lukt når miljøet i skjeden blir mindre surt, f.eks. etter samleier med sæd-innsprøyting. Katarren kan behandles med en ukes krem-kur i skjeden, Dalacin, som fåes på resept. Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen. Vennlig hilsen Nina Lindstad, spes. allmennmedisin og idrettslege. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/4008-vond-lukt-dr-anker/#findComment-24498 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.