Gå til innhold

vond lukt. Dr. Anker


Gjest chantelle

Anbefalte innlegg

Gjest chantelle

Jeg spør om dette på dette forumet, da Moen er bortreist og ikke får svart på spørsmål:

Etter samleie får jeg ofte en ubehagelig lukt fra underlivet, det er bare når sæden kommer i meg at det skjer. Denne lukter varer 1-3 dager, selv om jeg er meget renslig og vasker ofte der nede. Det er også nødvendig å skifte underbukse et par ganger daglig i disse dagene. Det har vært slik med tildligere kærester også.

Kan man være 'allergisk' mot sæd, og er det noe man kan gjøre for å unngå den ubehagelige lukten. Kan det være en infeksjon jeg må til lege med? Jeg har ikke særlig utflod eller lukt annet enn etter samleie. Dette er plagsomt og tar vekk noe av gleden. Det er en sterk stram lukt som ikke går bort med vasking..

hilsen chantelle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Lege Nina Lindstad

Til chantelle vedr vond lukt. Dette høres ut som en typisk skjedekatarr, dvs. overvekt av en bakterie som heter gardnerella. Bakterien er ufarlig, og behøver ikke å behandles. Den gir økt utflod, og ubehagelig fiskeliknende lukt når miljøet i skjeden blir mindre surt, f.eks. etter samleier med sæd-innsprøyting. Katarren kan behandles med en ukes krem-kur i skjeden, Dalacin, som fåes på resept.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen Nina Lindstad, spes. allmennmedisin og idrettslege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...