Gå til innhold

RBD


Gondor

Anbefalte innlegg

Jeg lider av RBD, og lurer på hvorfor det plutselig dukker opp. Jeg har nå hatt 2 dager hvor jeg har tenkt på hvordan jeg skulle ta livet av meg. I dag er det helt borte.

 

Denne gangen tror jeg det kom av en hendelse, men det kan like gjerne komme som lyn fra klar himmel.

 

Det er selvfølgelig til å leve med når det ikke varer lenger enn to dager, men jeg frykter alltid for at det skal være begynnelsen på en langvarig depresjon. Det som også skjer er at jeg blir bedre til å skrive. Rart.

 

Det er vanskelig for barna for de merker at noe er galt selv om jeg klarer å klistre på meg et smil.

 

Er det noe jeg kan gjøre for å forhindre at dette skjer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

RBD (recurrent brief depression) er per definisjon uavhengig av ytre hendelser, og for kvinner uavhengig av menssyklus.

Behandling med Lamictal er anbefalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Jeg er beskyttet av Lamictal allerede. Neste gang det kommer over meg får jeg prøve og huske på at det går over om noen dager og bare holde ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...