Gå til innhold

Slankeoperasjon


stjernestøv

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

De som tror at en slankeoperasjon er en enkel vei å gå for å bli slank, tar VELDIG feil. Det er en svært tung, risikofylt og krevende måte å bli slank på, og bør kun utføres i de tilfeller der overvekten er livsfarlig og alt annet har vært prøvd.

 

Det er VESENTLIG enklere for de aller fleste å slanke seg på vanlig måte (selv om det ikke er enkelt for mange - men likefullt vesentlig enklere enn en slankeoperasjon), og der sunt og rett kosthold kombinert med fysisk aktivitet er de eneste to faktorer som virkelig hjelper.

 

Bruk god tid, ha langsiktige mål - og du oppnår resultater som varer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som tror at en slankeoperasjon er en enkel vei å gå for å bli slank, tar VELDIG feil. Det er en svært tung, risikofylt og krevende måte å bli slank på, og bør kun utføres i de tilfeller der overvekten er livsfarlig og alt annet har vært prøvd.

 

Det er VESENTLIG enklere for de aller fleste å slanke seg på vanlig måte (selv om det ikke er enkelt for mange - men likefullt vesentlig enklere enn en slankeoperasjon), og der sunt og rett kosthold kombinert med fysisk aktivitet er de eneste to faktorer som virkelig hjelper.

 

Bruk god tid, ha langsiktige mål - og du oppnår resultater som varer.

Får heller bruke den vanlige måten da, virker som operasjon og etter operasjon er veldig krevende. Og folk får det ofte ille har jeg inntrykk av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare være fornøyd med meg selv, trenger ikke være syltynn heller. Sommer som tykk er ikke kjekt.

 

Overvekt er noe drass hele året, synes jeg  :(

 

Er jo det, har bare så dårlig selvkontroll og de andre i huset vil jo ha sjokolade osv. Men er jo bare å ta seg sammen.

 

Nå skal ikke jeg drive og fortelle deg hva du skal gjøre  :unsure:

 

Men sett deg gjerne et realistisk vektmål, ikke tidsbestemt, og lag noen nye rutiner som du ser er mulige å gjennomføre. Det trenger ikke være så mange, og du trenger ikke å følge planen til punkt og prikke, men du må følge den det meste av tiden. Det skal være gøy å slanke seg, derfor må du finne ut hva du liker. Hva du liker, vil også forandre seg etterhvert som du blir vant til nye ting.

 

Du har rett til å gjøre selvstendige valg, og stadig utsettelse for fristelser påvirker valgene våre. Det har ikke så mye med selvkontroll å gjøre, mye mer med vaner. Alles hjerner har deler som krever øyeblikkelig tilfredsstillelse. Gjør sånn at de langsiktige delene av hjernen får bedre spillerom. Lag en matplan som i sine grunnleggende trekk er noe du kunne tenke deg å følge resten av livet. Bestem deg for å følge den. Se for deg hvordan du skal handle i de situasjonene som du finner utfordrende. Hvis du blir trigget av andres spising, krev at de andre i huset ikke spiser sjokolade i nærheten av deg, inntil du merker at det ikke gjør deg noe å se reklameplakater ol. Når du føler at du kan spise litt godteri uten å ta helt av, kan du introdusere dette i matplanen din, feks fredag eller lørdag. Ikke legg opp til å aldri mer spise snop, det er verken nødvendig, realistisk eller hensiktsmessig å kutte det helt ut for resten av livet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overvekt er noe drass hele året, synes jeg  :(

 

 

Nå skal ikke jeg drive og fortelle deg hva du skal gjøre  :unsure:

 

Men sett deg gjerne et realistisk vektmål, ikke tidsbestemt, og lag noen nye rutiner som du ser er mulige å gjennomføre. Det trenger ikke være så mange, og du trenger ikke å følge planen til punkt og prikke, men du må følge den det meste av tiden. Det skal være gøy å slanke seg, derfor må du finne ut hva du liker. Hva du liker, vil også forandre seg etterhvert som du blir vant til nye ting.

 

Du har rett til å gjøre selvstendige valg, og stadig utsettelse for fristelser påvirker valgene våre. Det har ikke så mye med selvkontroll å gjøre, mye mer med vaner. Alles hjerner har deler som krever øyeblikkelig tilfredsstillelse. Gjør sånn at de langsiktige delene av hjernen får bedre spillerom. Lag en matplan som i sine grunnleggende trekk er noe du kunne tenke deg å følge resten av livet. Bestem deg for å følge den. Se for deg hvordan du skal handle i de situasjonene som du finner utfordrende. Hvis du blir trigget av andres spising, krev at de andre i huset ikke spiser sjokolade i nærheten av deg, inntil du merker at det ikke gjør deg noe å se reklameplakater ol. Når du føler at du kan spise litt godteri uten å ta helt av, kan du introdusere dette i matplanen din, feks fredag eller lørdag. Ikke legg opp til å aldri mer spise snop, det er verken nødvendig, realistisk eller hensiktsmessig å kutte det helt ut for resten av livet. 

Takk for mange gode råd :)

 

Får begynne i det små tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjenner ei som har tatt det, hun er stadig nesten like fet. Selv ville jeg aldri i livet tatt en slik operasjon. Men jeg har generelt aversjon for gastrokirurgi, gastroundersøkelser osv... Dessuten er det mange risikoer ved å ta en slik operasjon, og mange komplikasjoner av ganske alvorlig grad som kan komme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...