Gå til innhold

Nå er det nok! Pusser aldri tennene igjen!


missmas

Anbefalte innlegg

Jeg vet ikke om det det skjer om jeg kun pusser de fremste tenner, jeg kan teste ut etterhvert...

 

hatt problemer et års tid. men blitt verre og verre siste månedene.

Jeg kaster vel opp lett, men tvinger det aldri frem. Det orker jeg ikke.

 

Gjorde du noen spesielle endringer for ett års tid siden? 

 

Jeg synes det er rart at at legen bare avviste deg når det slik jeg forstår deg kanskje også kan ha med noe annet enn tennene å gjøre. For min del er for eksempel ikke klaffen mellom spiserøret og magesekken helt som den skal, slik at dersom jeg får noe dypt inn i munnen (for eksempel bak til jekslene) brekker jeg meg ofte. Hvis du brekker deg lett, og også når du ikke pusser tennene, høres det kanskje ut som om det kan være et problem som legen burde ta tak i.

 

Kanskje du kunne skrive opp i hvilke tilfeller du brekker deg og kaster opp og fortelle dette til legen din? Ellers er det kanskje greit å teste ut om du kan pusse tennene fremme i munnen, og bruke munnskyll på de bakre tennene, i alle fall for en periode? Du skader nok tennene mer ved å pusse dem og kaste opp, enn ved ikke å pusse tennene. Jeg ville også anbefalt deg å kjøpe en svært myk tannkost, ikke de harde sortene.

 

Jeg uttaler meg uten å ha særlig fagkunnskap om temaet, og mener at dersom du finner råd til det burde du også følge legens råd om å ta dette opp med tannlegen.

Anonymous poster hash: 4e531...974

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

Gjorde du noen spesielle endringer for ett års tid siden? 

 

Anonymous poster hash: 4e531...974

 

Jeg la på meg, fikk større mage (presser?), begynte på Abilify...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sjekket ut hva det vil koste for deg med tannbehandling?

Nei, men sist jeg måtte ha kroner på alle tennene i øver del av munnen kostet det 66.000 og jeg måtte legge ut over 20.000 selv

 

Nå virker det til at tennene i nedre del av munnen står for tur. Eller kanskje det går an å gjøre noe mindre omfattende...

 

Får vel ta meg en tur til tannlegen og spørre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...