Gå til innhold

feil med urinveier?

Anbefalte innlegg

Den siste tiden har jeg vært plaget med urinveisinfeksjon. To ganger på kort tid. Først: Kraftige smerter fra underlivet og mot magen. Fikk en femdagers kur mot dette. Jeg tok kuren, hadde små blødninger under den - men antok at det ville gå over når kuren var over. Tre dager etter at kuren var over fikk jeg intense smerter igjen..

Har nå fått en ny kur - med et annet merke.

Men det hjelper ikke, det svir fremdeles skikkelig.

Er det noe jeg kan gjøre selv? For å unngå urinveisinfeksjon?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/40095-feil-med-urinveier/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sigurd Kulseng-Hanssen, gynekolog

Har din lege dyrket bakterier i urinen? Hvis du ikke blir kvitt symptomene etter 2 kurer er det viktig å finne ut hvilke bakerier som lager infeksjon hos deg og hvilke medikamnter bakteriene er følsomme for. Dersom du bare har hatt 2 infeksjoner ville jeg ikke ha foretatt meg noe spesielt, men får du hyppigere blærekatarr kan du forsøke å surgjøre urinen med C vitamin, tranebærekstrakt eller Hiprex. Tranebærekstrakt får du i helsekostforetning. Hiprex er reseptbelagt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/40095-feil-med-urinveier/#findComment-151329
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...