Gå til innhold

VPN-brukere bør anses som mulige pirater


BrukerErHeltAnonym

Anbefalte innlegg

BrukerErHeltAnonym

VPN (virtual private network) innebærer i korte trekk å kjøre Internett-trafikken gjennom en virtuell «tunnel» via en ekstern server, og gjør det vesentlig vanskeligere for andre å spore trafikken tilbake til brukeren.

 

Som et ledd i kampen mot piratvirksomheten sendte BBC nylig et brev til australske myndigheter hvor de tar til orde for at Internett-leverandører må bli mer aktive når det gjelder å avsløre pirater. Dette mener BBC blant annet bør innebæe å holde et øye med VPN-bruken til kundene.

 

http://www.hardware.no/artikler/bbc-mener-vpn-brukere-bor-anses-som-mulige-pirater/163522

 

Noen som tør gjette på hvor lang tid det tar før VPN-bruk blir straffbart?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingen vpn brukere her?

Anonymous poster hash: 81958...95a

Jeg orker ikke bruke vpn en min fordi den gir meg ørliten økning i pingtid (lag) og for en hardcore gamer er hvert millisekund pingtid viktig.

 

Uansett å gjøre det straffbart blir for dumt -_-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare disconnecter jeg, er ikke fornøyd med leverandørene jeg har prøvd. Skal jeg først abbonnere på noe må jeg kunne stole 100% på det. :ph34r:

Lykke til med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med det.

 

Må prøve tor-browser en gang, etter hva jeg forstår vil den _alltid_ koble til via tor-nettverket. Men da kan det jo hende det blir forsinkelser i dol-postingen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må prøve tor-browser en gang, etter hva jeg forstår vil den _alltid_ koble til via tor-nettverket. Men da kan det jo hende det blir forsinkelser i dol-postingen min.

 

Ja jeg har også lyst til å prøve det. Jeg har lyst til å være litt rebelsk og søke på ting som er ulovlig å søke på kun for å være rebelsk, ikke fordi jeg skal lage en bombe eller no da selvsagt :P Liker ikke å bli overvåket -_-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må prøve tor-browser en gang, etter hva jeg forstår vil den _alltid_ koble til via tor-nettverket. Men da kan det jo hende det blir forsinkelser i dol-postingen min.

Det må vi unngå for enhver pris.

Anonymous poster hash: 81958...95a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken Liste? Redd...

Anonymous poster hash: 81958...95a

https://wikileaks.org/wiki/Norwegian_secret_internet_censorship_blacklist,_3518_domains,_18_Mar_2009

 

Trykk på noen av de lenkene du, hvis du tørr :ph34r:  Alle lenkene er jo blokkert så du får ikke "ulovlige ting" vist i ansiktet ditt, men du blir alikevel registrert i "listen" selv om du ikke har "gjort noe"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://wikileaks.org/wiki/Norwegian_secret_internet_censorship_blacklist,_3518_domains,_18_Mar_2009

 

Trykk på noen av de lenkene du, hvis du tørr :ph34r:  Alle lenkene er jo blokkert så du får ikke "ulovlige ting" vist i ansiktet ditt, men du blir alikevel registrert i "listen" selv om du ikke har "gjort noe"

Nå har jeg ingen interesse av lolita sider, de må gjerne blokkeres for min del. Men jeg syntes vi snart er farlig nær 1984-samfunnet nå...

Anonymous poster hash: 81958...95a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg ingen interesse av lolita sider, de må gjerne blokkeres for min del. Men jeg syntes vi snart er farlig nær 1984-samfunnet nå...

Anonymous poster hash: 81958...95a

 

Jaja, det er bare det som er LEKKET. Alle andre blokkerte ting eller ting som blir overvåket er på HEMMELIGE LISTER som vi ikke vet noe om. Det er problemet. Wikileaks, er ikke en norsk myndighet som du vet, norske myndigheter holder dette hemmelig og kun lekkasjer kan gi oss info om hva som egentlig foregår

 

Jeg henger heller ikke på lolitasider var ikke poenget altså :P Bare at lister og ting finnes og folk blir automatisk registrert. Men hva som er gyldig grunn til å registrere folk er ... hemmelig... så vi vet ikke hva man må søke på for å bli registrert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De har sånn deep packet inspection som går gjennom hver minste lille bits du sender og mottar... også har de kompliserte algoritmer for å avgjøre om det er verdt å få mennesker til å se på saken. Uansett blir alt lagret.

 

Heldigvis for meg går nok jeg under kategorien "uforutsigbart psykiatrisk tilfelle".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...