Gå til innhold

Hvorfor er folk imot OL men for uhjelp ?


DexterMorgan

Anbefalte innlegg

Jeg er uenig med dette, jeg mener ulandene trenger handelspartnere som ikke utnytter dem, ikke veldedighet som hovedsakelig går til korrupte folk, resten går til tiltak som kun er kortsiktige og ikke gir noen bedring på sikt.

Det har du rett i. Har vi ikke holdt på med "hjelp til selvhjelp" i mange tiår nå? Har det hjulpet? Nah... Da hadde ikke hjelpen vært nødvendig etter 30-40-50 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Problemet med uland er at for hver bistandskrone vi gir, krever vi fem tilbake for renter på lån vi ga til en diktator i det lndet for 40 år siden.

For sådan er kapitalismen (og imperialismen).

Sammenligne ol motstand med uhjelp er epler pg bananer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Riktig. Uhjelp fungerer ikke. Handel fungerer.

Anonymous poster hash: 4856b...e59

 

Enig i det lange løp. Ja, handel fungerer absolutt bedre. 

 

Problemet er at helt ekte mennesker dør i mellomtiden, derfor mener jeg vi fortsatt må gi en del u-hjelp. Det hjelper ikke de menneskene som dør akkurat nå i en sultkatastrofe at vi ikke synes det å hjelpe dem "fungerer". Noen MÅ ha hjelp NÅ, altså i dag, dette minuttet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i det lange løp. Ja, handel fungerer absolutt bedre. 

 

Problemet er at helt ekte mennesker dør i mellomtiden, derfor mener jeg vi fortsatt må gi en del u-hjelp. Det hjelper ikke de menneskene som dør akkurat nå i en sultkatastrofe at vi ikke synes det å hjelpe dem "fungerer". Noen MÅ ha hjelp NÅ, altså i dag, dette minuttet.

Det er nødhjelp, ikke uhjelp,

Anonymous poster hash: 931a3...fd9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo begynne med kaffen. Da tenker jeg ikke Fairtrade, for det er bare tull. Den koster jo ikke mer enn Friele. Skal det være rettferdig må en nok over 80 kr / posen.

 

Så står klær som neste på lista. Ja dere kan bare glemme å ha stor garderobe nå ass. Du kan ikke kjøpe 2-pack t-skjorte til 99,- på Dressmann da. Du kan få én, til 500... ellerno.

 

Så står iPhonen for tur. Haha om ikke Apple var dyrt fra før av, så blir det det i alle fall nå.

 

Summa summarum? Hadde vi oppført oss skikkelige hadde vi måttet nøye oss med mye mye mindre enn det vi har i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo begynne med kaffen. Da tenker jeg ikke Fairtrade, for det er bare tull. Den koster jo ikke mer enn Friele. Skal det være rettferdig må en nok over 80 kr / posen.

 

Så står klær som neste på lista. Ja dere kan bare glemme å ha stor garderobe nå ass. Du kan ikke kjøpe 2-pack t-skjorte til 99,- på Dressmann da. Du kan få én, til 500... ellerno.

 

Så står iPhonen for tur. Haha om ikke Apple var dyrt fra før av, så blir det det i alle fall nå.

 

Summa summarum? Hadde vi oppført oss skikkelige hadde vi måttet nøye oss med mye mye mindre enn det vi har i dag.

 

Ingen er interessert i hva det hadde kostet om verden var rettferdig, vi gir faen så lenge vi kan diktere hele land til å lage billig kaffe og sukker til oss.

 

Det er to typer mennesker i Norge. (kanskje tre da :) )

 

-de som skjønner at det er urettferdig dritt, og priser seg lykkelig over at vi tilhører eliten

-de som er steike dumme og ikke skjønner noe som helst

-(3, bonus: de som mener så innmari mye godt for alle og gir 100 kr til TV aksjonen fordi det gjør en forskjell)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingen er interessert i hva det hadde kostet om verden var rettferdig, vi gir faen så lenge vi kan diktere hele land til å lage billig kaffe og sukker til oss.

 

Det er to typer mennesker i Norge. (kanskje tre da :) )

 

-de som skjønner at det er urettferdig dritt, og priser seg lykkelig over at vi tilhører eliten

-de som er steike dumme og ikke skjønner noe som helst

-(3, bonus: de som mener så innmari mye godt for alle og gir 100 kr til TV aksjonen fordi det gjør en forskjell)

 

Jeg gir ingenting til noen, men øh man er vel dum om man ikke skjønner at vi svindler dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen er interessert i hva det hadde kostet om verden var rettferdig, vi gir faen så lenge vi kan diktere hele land til å lage billig kaffe og sukker til oss.

 

Det er to typer mennesker i Norge. (kanskje tre da :) )

 

-de som skjønner at det er urettferdig dritt, og priser seg lykkelig over at vi tilhører eliten

-de som er steike dumme og ikke skjønner noe som helst

-(3, bonus: de som mener så innmari mye godt for alle og gir 100 kr til TV aksjonen fordi det gjør en forskjell)

 

+1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt er så meningsløst. Hvorfor lever jeg egentlig? Når jeg dør blir jeg borte. Hva var hensikten med at jeg levde? Er bare et tannhjul. Blant mange. Men rustent og slarkete. Jeg kan glede meg over ting, men hva er hensikten med det? Det er ingen grunn til at jeg skal ha det bra, det spiller ingen rolle?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...