Gå til innhold

Kun 47 av 51 innvandrerbutikker i Oslo selger svart


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Gargamel

Nei, beklager. Hva mener du man skal gjøre? Ha et annet lovverk for norskpakistanere? Kaste ut norske statsborgere? Jeg bare lurer.

Jeg vet ikke hva man bør gjøre, men velferdsstaten krever at folk er lojale mot storsamfunnet. De sakene det står om her tyder på at pakistanere og somaliere har lav skattemoral. De er sannsynligvis mer lojale mot familien enn mot staten. Ikke så rart egentlig. De kommer fra land hvor staten er fraværende eller nærmest en overgriper.

Jeg vet ikke hva man skal gjøre, men det er en god start å innrømme at problemet finnes. Jeg håper den kulturforskjellen viskes ut etter hvert.

I Minnesota er det bare 3% ledighet blant somaliere og 70% sysselsetting. Det er altså ikke håpløse mennesker. Det er mange som mener at suksessen i USA er en myte, men jeg har ikke sett at de har noen fakta eller argumenter, bortsett fra generell svartmaling av USA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet ikke hva man bør gjøre, men velferdsstaten krever at folk er lojale mot storsamfunnet. De sakene det står om her tyder på at pakistanere og somaliere har lav skattemoral. De er sannsynligvis mer lojale mot familien enn mot staten. Ikke så rart egentlig. De kommer fra land hvor staten er fraværende eller nærmest en overgriper.

Jeg vet ikke hva man skal gjøre, men det er en god start å innrømme at problemet finnes. Jeg håper den kulturforskjellen viskes ut etter hvert.

I Minnesota er det bare 3% ledighet blant somaliere og 70% sysselsetting. Det er altså ikke håpløse mennesker. Det er mange som mener at suksessen i USA er en myte, men jeg har ikke sett at de har noen fakta eller argumenter, bortsett fra generell svartmaling av USA.

 

En del av problemet med denne saken handler om begrensninger i statistikk. Hvor mange somaliere bor det egentlig i Minnesota? Det kan bli som disse målingene de har før valg - det har ikke noen hensikt å spørre kun 1000 personer om hva de vil stemme, da er for stor % sjanse til at resultatet i målingen ikke sier noe om det generelle.

 

Ja, hva skal man gjøre. Nei jeg er sikkert enig i at det er mye svindel blant visse grupper, jeg, men i ingen av disse innleggene har jeg sett forslag til konkrete tiltak som ikke f.eks. er å sende dem "hjem" (ja, norske statsborgere og 2. og 3. generasjons innvandrere.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel

En del av problemet med denne saken handler om begrensninger i statistikk. Hvor mange somaliere bor det egentlig i Minnesota? Det kan bli som disse målingene de har før valg - det har ikke noen hensikt å spørre kun 1000 personer om hva de vil stemme, da er for stor % sjanse til at resultatet i målingen ikke sier noe om det generelle.

Ja, hva skal man gjøre. Nei jeg er sikkert enig i at det er mye svindel blant visse grupper, jeg, men i ingen av disse innleggene har jeg sett forslag til konkrete tiltak som ikke f.eks. er å sende dem "hjem" (ja, norske statsborgere og 2. og 3. generasjons innvandrere.)

Det er mange flere somaliere i Minnesota enn i Norge, så det burde være et godt statistisk grunnlag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hva skal man gjøre. Nei jeg er sikkert enig i at det er mye svindel blant visse grupper, jeg, men i ingen av disse innleggene har jeg sett forslag til konkrete tiltak som ikke f.eks. er å sende dem "hjem" (ja, norske statsborgere og 2. og 3. generasjons innvandrere.)

 

Lol, vet ikke om du troller men skal la tvilen komme tiltalte til gode, det finnes en mellomting, mellom å slutte å importere 100'000 personer per år, og å starte å deportere norske statsborgere. Jeg regner med at du er oppegående nok til å skjønne det, men hvis du ikke var klar over det så er du det nå ihvertfall

 

Klemz Dexter :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange flere somaliere i Minnesota enn i Norge, så det burde være et godt statistisk grunnlag.

 

Ja der ser vi jo hva jeg vet.

 

Lol, vet ikke om du troller men skal la tvilen komme tiltalte til gode, det finnes en mellomting, mellom å slutte å importere 100'000 personer per år, og å starte å deportere norske statsborgere. Jeg regner med at du er oppegående nok til å skjønne det, men hvis du ikke var klar over det så er du det nå ihvertfall

 

Klemz Dexter :wub:

 

Men, altså, traumatiserte asylsøker-barn som kanskje har vært her i 4 år sendes jo ut over lav sko?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En del av problemet med denne saken handler om begrensninger i statistikk. Hvor mange somaliere bor det egentlig i Minnesota? Det kan bli som disse målingene de har før valg - det har ikke noen hensikt å spørre kun 1000 personer om hva de vil stemme, da er for stor % sjanse til at resultatet i målingen ikke sier noe om det generelle.

 

Ja, hva skal man gjøre. Nei jeg er sikkert enig i at det er mye svindel blant visse grupper, jeg, men i ingen av disse innleggene har jeg sett forslag til konkrete tiltak som ikke f.eks. er å sende dem "hjem" (ja, norske statsborgere og 2. og 3. generasjons innvandrere.)

Da trenger du briller. Ingen skal sendes "hjem", men man bør slutte å importere så nanfe fra disse landene.

Anonymous poster hash: e1fc6...ea5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Syns det kommer flest østeuropeere jeg.

 

Og det er et problem hvis de driver med snusk.

Anonymous poster hash: e1fc6...ea5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det er et problem hvis de driver med snusk.

Anonymous poster hash: e1fc6...ea5

 

De sender i alle fall norske håndverkere til NAV... hvilket jeg antar medfører en utgift, totalt sett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De sender i alle fall norske håndverkere til NAV... hvilket jeg antar medfører en utgift, totalt sett?

 

Blir billigere for de som kjøper svarte håndverkere, men samfunnet går glipp av skatt og avgifter, og må "lønne" de norske håndverkerne. I lengen er ikke dette lønnsomt.

Anonymous poster hash: e1fc6...ea5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...