DoleMari Skrevet 8. oktober 2014 Skrevet 8. oktober 2014 Når jeg ser på tv alvorlig syke folk som går gjennom behandling som kan medføre døden fordi de ikke har noe annet valg, og allikvel fremstår ganske rolige, er det da man ser hvem som er psykisk sterke? Jeg blir engstelig bare jeg ser det på tv. Og om jeg selv hadde hatt kreft hadde jeg ikke taklet det. Jeg bare vet det. Kan det være at jeg opplevde traume fordi jeg slettet to år av minnet da moren min var avlorlig syk og døde. Jeg har egentlig aldri prattet om det. Har hatt angst for å være syk etter det og orker ikke sykehus. Jeg er sikkert på at jeg skal dø hvis det er noe galt med blodprøvene mine f.eks. Det er egentlig helt grusomt å ha det sånn. Allikevel ser jeg alt som handler om sykdom og død og leser alt mulig om det. Jeg blir jo bare deprimert av det. Pokker ta:( 0 Siter
DoleMari Skrevet 8. oktober 2014 Forfatter Skrevet 8. oktober 2014 Godt spørsmål Ja:) Kanskje har det masse god støtte av familie/kjærest og ressurssterke foredre. Det kan virke sånn på det programmet jeg så. Men noe trygghet på ligge i bunn i dem. Lurer på hvordan jeg hadde vært om jeg ikke hadde opplevd det jeg har. Er det egentlig normalt etter forholdene mine, eller hadde det være annerldes... hmmm... Har jo lest at flere har fått slikte "sykehustraumer" etter å ha mistet foreldre i ung alder. Kanskje det "bare" er det.. hmmmm 0 Siter
dedalo Skrevet 9. oktober 2014 Skrevet 9. oktober 2014 Tror sånne ting er lettere å takle hvis man har et godt nettverk rundt seg. Kjærlighet og omsorg fra og til en partner, en god venn, familie. Kan ikke tenke meg noe tristere enn å ligge alene på dødsleiet, men hvem vet, kanskje finner man en styrke man ikke ante at man hadde, hmm... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.