Gå til innhold

Å grue seg

Gjest

Anbefalte innlegg

Våkner flere ganger om natten. Fryser og kjenner m uvel. Jeg skal snart opp å virke i samfunnet. Det er så leit at det koster meg som mye, kjenner ingen glede - bare en anspenthet som nesten ikke er til å holde ut. Får lyst til å gi f og flykte.. Men vet jeg er låst av min pliktfølelse til å gjøre det jeg skal. Tror samfunnet hadde klart seg uten min deltagelse. Jeg er så sjenert og vil gjemme meg. Være alene og kjenne meg trygg. Synes de jeg jobber for fortjener bedre enn meg. Jeg rødmer og får lyst til å forsvinne . Får plutselige konsentrasjonsproblemer og, det går ikke med mitt ansvar og forringer kommunikasjon og samspill. Jeg vil slippe jobb. Men ser ikke hvordan jeg skal klare å unnslippe - har lyst til å fungere , så tok et iniativ. Skulle aldri gjort det i mitt lyse øyeblikk. Kunne vært trygg nå- er i stedet redd og trist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Våkner flere ganger om natten. Fryser og kjenner m uvel. Jeg skal snart opp å virke i samfunnet. Det er så leit at det koster meg som mye, kjenner ingen glede - bare en anspenthet som nesten ikke er til å holde ut. Får lyst til å gi f og flykte.. Men vet jeg er låst av min pliktfølelse til å gjøre det jeg skal. Tror samfunnet hadde klart seg uten min deltagelse. Jeg er så sjenert og vil gjemme meg. Være alene og kjenne meg trygg. Synes de jeg jobber for fortjener bedre enn meg. Jeg rødmer og får lyst til å forsvinne . Får plutselige konsentrasjonsproblemer og, det går ikke med mitt ansvar og forringer kommunikasjon og samspill. Jeg vil slippe jobb. Men ser ikke hvordan jeg skal klare å unnslippe - har lyst til å fungere , så tok et iniativ. Skulle aldri gjort det i mitt lyse øyeblikk. Kunne vært trygg nå- er i stedet redd og trist.

Høres jævlig ut. Vet akkurat hvordan du har det nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mistrives! Kjenner meg skrekkelig anspent. Tror jeg er så nervøs at jeg blir treg. Og da jeg skulle fortelle hvor jeg har jobbet tidligere i dag glemte jeg det siste stedet jeg var..:( Grur meg allerede til i morgen, tror jeg må si opp .. Tror jeg ikke er noe å satse på. Kanskje er livsverket mitt i denne institusjonen over.. Synes det er skremmende m folk:(((( verker i hele kroppen og var helt svimeslått når jeg kom hjem. Lurer på om jeg skal psykemeldes - ( oppsigelsestid)makter ikke dette:(((( jeg burde ikke hoppet ut i dette .. Nå blir det økonomisk krise og skuffelse fra alle kanter. Hater m selv

Endret av En namnlaus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ikke vite om du vil trives eller ei etter bare tre dager på jobb!

Gi deg selv litt tid og rom til å bli fortrolig med arbeidsplassen, rutinene og kollegaene.

Du har hatt altfor negative forventninger i forkant og derfor blir du negativ allerede før du erfarer hva jobben din innebærer.

Lykke til med videre satsing!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mistrives! Kjenner meg skrekkelig anspent. Tror jeg er så nervøs at jeg blir treg. Og da jeg skulle fortelle hvor jeg har jobbet tidligere i dag glemte jeg det siste stedet jeg var.. :( Grur meg allerede til i morgen, tror jeg må si opp .. Tror jeg ikke er noe å satse på. Kanskje er livsverket mitt i denne institusjonen over.. Synes det er skremmende m folk:(((( verker i hele kroppen og var helt svimeslått når jeg kom hjem. Lurer på om jeg skal psykemeldes - ( oppsigelsestid)makter ikke dette:(((( jeg burde ikke hoppet ut i dette .. Nå blir det økonomisk krise og skuffelse fra alle kanter. Hater m selv

Nå er det vel bare en dag til denne uken, er det ikke? Prøv å komme deg gjennom morgendagen også, og så kan du i neste uke snakke med fastlegen om hva som vil være fornuftig fremover.

Du må også huske på at selv folk som ikke sliter psykisk ofte finner jobboppstart veldig utfordrende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det vel bare en dag til denne uken, er det ikke? Prøv å komme deg gjennom morgendagen også, og så kan du i neste uke snakke med fastlegen om hva som vil være fornuftig fremover.

Du må også huske på at selv folk som ikke sliter psykisk ofte finner jobboppstart veldig utfordrende.

tvinger meg avgårde i morgen:( men så er det slutt. Grur meg til å svikte. Føler livet mitt er destruert
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tvinger meg avgårde i morgen:( men så er det slutt. Grur meg til å svikte. Føler livet mitt er destruert

Husk at du har lovet deg selv å ikke slutte uten å drøfte det med fastlegen først. Hold fast ved den beslutningen, ikke ta impulsive valg.

Livet ditt er ikke destruert, men det er vanskelig akkurat nå og har vært det ganske lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at du har lovet deg selv å ikke slutte uten å drøfte det med fastlegen først. Hold fast ved den beslutningen, ikke ta impulsive valg.

Livet ditt er ikke destruert, men det er vanskelig akkurat nå og har vært det ganske lenge.

ingen kan tvinge meg på jobb. Ikke fastlege heller. Jeg ødelegger ikke bare mitt liv, men andres og. Nå blir det økonomisk krise igjen . Nav har jo laaaang saksbehandlingstid samtidig som de hater meg ( og jeg dem). Hvis jeg er då full av diagnose som er uspiselige bør jeg jo heller ikke omgås sårbare mennesker. Vil ikke på dps igjen- da vil jeg heller dø
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ingen kan tvinge meg på jobb. Ikke fastlege heller. Jeg ødelegger ikke bare mitt liv, men andres og. Nå blir det økonomisk krise igjen . Nav har jo laaaang saksbehandlingstid samtidig som de hater meg ( og jeg dem). Hvis jeg er då full av diagnose som er uspiselige bør jeg jo heller ikke omgås sårbare mennesker. Vil ikke på dps igjen- da vil jeg heller dø

Ingen kan tvinge deg på jobb, du bestemmer dette selv. Men du sa i forrige uke at du hadde lovt deg selv å ikke slutte før du hadde snakket med fastlegen, og du har vel også en avtale med fastlegen om å ringe ham om det blir krise.

Din nye fastlege kan hjelpe deg i forhold til dette med nav. Dersom dere kommer frem til at det beste for deg ikke er å jobbe akkurat nå, så kan han hjelpe deg å søke AAP. Du må prøve å ikke leke stork akkurat nå, men samarbeide med fastlegen om å finne gode løsninger.

Du er ikke "full av uspiselige diagnoser", du er et menneske som gjennom lang tid har slitt med sammensatte problemer og som nå trenger å få adekvat behandling for disse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dps har destruert meg og np har jeg begynt å tro på dem. Er slem og fæl - utagerende og grusom ( helga)- spak, håpløs, trist , dum, ekkel , nervevrak også . Ja underdiagnostisert. Jeg som trodde jeg var faglig dyktig og hadde høg etisk standard og dedikert til yrket mitt. Kreftene er borte. Er heller ingen god mamma om dagen( viktigst av alt)- så hva er vitsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan ville du rådet en som kom til deg med en slik opplevelse av sin situasjon som du har kommet med i denne tråden?

Anonymous poster hash: 14d12...449
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan ville du rådet en som kom til deg med en slik opplevelse av sin situasjon som du har kommet med i denne tråden?

vet ikke. Jeg råder meg selv til å gi opp dette
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg råder deg til å bruke mer tid på avgjørelsen. Snakk med legen din før du tar endelig avgjørelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke legen kan finne opp kruttet her. Beroligende er jo bannlyst ..

Dersom du skal slutte i jobben, så gjør du det fryktelig mye enklere for både deg selv og fastlegen om du konfererer med ham før du gjør det. Han har mulighet til å sykemelde deg, og det vil gjøre alt mye greiere i forhold til nav, men da bør han jo få muligheten til å diskutere situasjonen med deg før du allerede har tatt avgjørelsen.

Jeg tror faktisk at du kan få det veldig annerledes dersom du har en samtalepartner du blir trygg på, og du fikk et godt førsteinntrykk av den nye fastlegen. Hold fast ved det:-)

Nå er det bare en dag igjen av denne arbeidsuken, og så er det en ny helg med muligheter til å få noen ok opplevelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hvis jeg hadde kommet til deg og fortalt deg at jeg hadde det slik du har beskrevet her, ville du da også rådet meg til å gi opp? Ville du godtatt mine beskrivelser av meg selv og mitt forhold til andre, og sagt at hvis det virkelig var slik, hadde jeg ingen andre alternativer enn å gi opp forsøket på å arbeide?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke legen kan finne opp kruttet her. Beroligende er jo bannlyst ..

Valget mellom beroligende og uføretrygd eller AAP burde være enkelt.

For øvrig synes jeg det er veldig mye "Styggen på ryggen" i det du skriver i denne tråden. Det er riktig som det ble nevnt her, også psykisk friske kan synes at første dag i ny jobb er jævlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å være slem , men du er din egen verste fiende. Disse tankene om deg selv som dårlig er det du som har, ingen andre i utgangspunktet. Men ved å tenke i de baner du gjør så bringer du deg selv ned.

Det virker nesten som om du har to personligheter, en der du er bedre enn de fleste , skryt av utdannelse, lege bror og sånn.Og en der du er livredd for hva andre skal tenke om deg, at du ikke holdre mål.

Tror du må jobbe litt med å finne en mellom ting mellom disse to selvbildene, så får du det kanskje bedre.

Det er min mening etter å ha lest det du skriver. Men kan jo ta feil.

Anonymous poster hash: a3c2d...cdd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...