Gå til innhold

fra ufør til aap?

missmas

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Mitt lokale NAV-kontor sa at det kan man ikke. Når du får uførepensjon så får du jo endel flere rettigheter, men du mister også noen, som tilbudet på endel av formene for attføring.

Men jeg tror det finnes andre tiltak altså, beregnet på uføre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke interessert i å jobbe i en VTA bedrift. jeg vil komme meg ut i en ordentlig jobb. PS:hotell f.eks der kan jeg få praksis som stuepike og så få jobb som ekte stuepike.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida. De finnes tilbud til de med uførepensjon også. De har det i nabokommunen her. Det foregår i ordinær virksomhet, gjerne bare 4 timer i uka i starten. Du får også hjelp til å få den og den stillingen. Her snakker vi lønn også. Men husker desverre ikke hva dette het... frosken kan sikkert hjelpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

fikk bare tilbud om vta bedrifter jeg

Hjelper nok å nevne noe konkret. Et konkret tiltak. Gjerne få legen din til å snakke med NAV om det. frosken kan gi deg info i morgen, tipper jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelper nok å nevne noe konkret. Et konkret tiltak. Gjerne få legen din til å snakke med NAV om det. frosken kan gi deg info i morgen, tipper jeg.

Jeg nevnte ps:hotell og det var ikke for uføretrygdede sa de

men kan jo hende jeg får jobb på ordinær måte gjennom min venninne. vi får se…..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men kan jo hende jeg får jobb på ordinær måte gjennom min venninne. vi får se…..

Det er bare tull at hotell ikke er for uføretrygdede. De skal jo oppfordre uføre til å jobbe - hvorfor er det (generelt sett) vanskeligere å jobbe på hotell eller på Rema eller i Posten eller på biblioteket?

Jeg vet det finnes tilbud for tilrettelegging for uføre i ordinær virksomhet, men mange av de som jobber på NAV har desverre ikke så god oversikt. En annen ting er hva som finnes av tilbud der du bor, men hvis du bor i en av de store byene burde ikke det være noe problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

går det an å få omgjort uførepensjon til AAP slik at man kan få hjelp til å komme ut i arbeid?

Nei, og NAV har ikke tid til å hjelpe de på uføre ut i arbeid. De har mer enn nok å gjøre med å sende syke på AAP på meningsløse "tiltak".

Men hvis du klarer å skaffe jobb selv kommer det til å bli lettere å kombinere uføre og jobb med den nye uføre-reformen fra 1. januar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

går det an å få omgjort uførepensjon til AAP slik at man kan få hjelp til å komme ut i arbeid?

Det går an, men det forutsetter at NAV har tro på at du vil ha mulighet til å komme i jobb.

En annen mulighet vil være Varig tilrettelagt arbeid i ordinær bedrift. Dvs. at du ikke mottar lønn, men fortsatt får uføretrygd, mens du jobber i en vanlig bedrift.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du bor i Oslo, så burde egentlig ps:hotell kunne vært en mulighet for deg. Jeg er imidlertid litt usikker på om nav oppfatter deg som stabil nok til at du vil kunne klare å gjennomføre arbeidstreningen, men samtidig bør din unge alder være et sterkt argument for nettopp et nytt forsøk.

Snakk med både lege og NAV og hold fast ved din motivasjon:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Milde makter hvorfor skal man jobbe uten lønn...

Mange opplever stor tilfredsstillelse ved å vite at de bidrar til fellesskapet. Mange liker også at hverdagene har struktur, at noen forventer noe av dem og kontakt med kollegaer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken begrunnelse fikk du? 

Jeg trodde det var umulig med uføretrygd, men jeg snakket med de og de sa det er mulig. Jeg har snakket med NAV som ikke visste hva det går ut på, men som sa det bare var å kjøre på. Skulle få en tilbakemelding fra de idag ang å få mer informasjon, men fikk ikke likevel den sms`n. Så da ringer jeg på nytt på mandag om jeg ikke hører noe. Tror dette vil være VELDIG BRA for meg. Jeg trives veldig godt med renhold og re senger skal jeg øve på til jeg blir blå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde det var umulig med uføretrygd, men jeg snakket med de og de sa det er mulig. Jeg har snakket med NAV som ikke visste hva det går ut på, men som sa det bare var å kjøre på. Skulle få en tilbakemelding fra de idag ang å få mer informasjon, men fikk ikke likevel den sms`n. Så da ringer jeg på nytt på mandag om jeg ikke hører noe. Tror dette vil være VELDIG BRA for meg. Jeg trives veldig godt med renhold og re senger skal jeg øve på til jeg blir blå.

Jeg tror at ps:hotell er et svært godt tiltak. Jeg kjenner ikke tallene for hvor mange som får ordinært arbeid i etterkant, men tror det er en god del:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at ps:hotell er et svært godt tiltak. Jeg kjenner ikke tallene for hvor mange som får ordinært arbeid i etterkant, men tror det er en god del:-)

Ja, jeg har jo allerede jobb som ekstrahjelp på et hotell ifølge min venninne, men de har nå ennå ikke sett den CV`n min, selv om referansene jeg har skaffet nok er bra. Jeg ville følt meg mye tryggere i et jobbintervju om jeg kunne hatt praksis en stund på ps:hotell i forkant og mestret dette. Da hadde jeg visst at jeg kunne gjort jobben også.

Endret av missmas
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har jo allerede jobb som ekstrahjelp på et hotell ifølge min venninne, men de har nå ennå ikke sett den CV`n min, selv om referansene jeg har skaffet nok er bra. Jeg ville følt meg mye tryggere i et jobbintervju om jeg kunne hatt praksis en stund på ps:hotell i forkant og mestret dette. Da hadde jeg visst at jeg kunne gjort jobben også.

Du vil ha mye bedre forutsetninger i vanlig jobb om du først hadde hatt et år på ps:hotell. Da vil du også ha erfaring fra ryddige arbeidsforhold, noe som kan være nødvendig for å klare seg i hotellbransjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...