Gå til innhold

Hvorfor blir noen massemordere ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dokumentaren viser at disse ungdommene som har utført disse skolemassakrene har vært vært gjenstand for mye mobbing, følt seg utestengt, følt seg usynlig,eller som et null, vært selvmords kandidater. Fagfolk har ment at noen av disse ungdommene føler at det er bedre å bli husket som en forbryter en ingen ting. siden har de i fengselet forstått konsekvensen av det de har gjort, fordi de var som et vær som var i ferd med å bygge seg til en orkan.

Skrevet

Ser på fotball nå, men hva var det man kunne skylde på hvis det ikke er de to ?

Magi...

Skrevet

Kjenner en løslatt drapsmann som fantaserte om å bli seriemorder.

Det syke er at han er verdens snilleste!!!

Skrevet

Det lurer jeg på også.

Skrevet

Noe kunne være dårlig stress mestring, men det er ikke alle som blir mordere for det.
Gjest Gargamel
Skrevet

Det er 7 milliarder mennesker i verden . Det er nesten en forklaring i seg selv. Med så mange mennesker må det være noen rare unntak. Det er veldig mange mobbeoffer og ensomme i forhold til seriemordere.

Skrevet

Det er 7 milliarder mennesker i verden . Det er nesten en forklaring i seg selv. Med så mange mennesker må det være noen rare unntak. Det er veldig mange mobbeoffer og ensomme i forhold til seriemordere.

En kan nesten undre seg over at det ikke skjer oftere, faktisk.

Skrevet

Hei!

Ja det er nok noen rare unntak.

Selv om mobbing og ensomhet ofte viser seg å være en frustrasjonsutløser i feks skolemassakrer, viser det seg at de som utfører slike handlinger har underliggende sykdom, forbausende mange av de som utførte skolemasekrane hadde autistiske trekk.

Det betyr ikke at autisme utgjør en fare i seg selv, men at ekstrem ensomhet, mobbing, autisme, (av og til høy IQ" og det og ikke få hjelp, mangle kommunikasjonsevner, kan bli en faktor.

De sadistiske massemorderne har psykopatiske trekk og er en helt annen kategori.

Men empati og sympatimangler er nok felles for massemordere, selv om hat i seg selv kan forandre de fleste av oss til nettopp massemordere, det er altså også miljø, og evner som gruppepsykologi som også er viktig. Det er således også en beskyttende faktor i autisme, da feks ikke jeg ville gjort som noen fortalte meg, jeg følger mine egne prinsipper og ville ikke gitt etter for sånt som vanlige mennesker gir etter for, feks at hele menneskegrupper er å regne for rotter og kan drepes. det har jo skjedd ganske mange ganger i historien.

Så i sum: Alle mennesker kan under gitte omstendigheter bli drapsmennesker.

Det fins noen jeg ikke tror blir det, de utviklingshemmede, det er deres styrke.

Skrevet

Uansett så er det noe som bygger seg opp hos disse ungdommene som ikke de forstår konsekvensen av for de handler som de gjør. de hadde treng hjelp på et tidligere stadig, noen som hadde sett dem og tatt tak i dem.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...