Gå til innhold

Må jeg velge mellom uro og depressive symtomer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ble fri begge deler når jeg startet med lithium.  Senere kom uroen gradvis tilbake og andre symtomer.  Men jeg kunne ganske lenge si at de depressive symtomene holdt seg borte.  På grunn av uroen prøvde jeg å seponere fluoksetin, og jeg synes det ble bedre.  Men nå øker de depressive symtomene, og jeg er veldig usikker på om jeg har gjort det rette. Samtidig vet jeg ikke om jeg orker å starte opp igjen med fluoksetin.  Så da står jeg der, og vet ikke helt hva jeg skal gjøre. 

Jeg vil ikke si jeg er deprimert, men ustabil/skiftene. 

Og en ting jeg ofte lurer på er hvorfor lithium holdt meg mest stabil den første tiden. 

Skrevet

Jeg ble fri begge deler når jeg startet med lithium.  Senere kom uroen gradvis tilbake og andre symtomer.  Men jeg kunne ganske lenge si at de depressive symtomene holdt seg borte.  På grunn av uroen prøvde jeg å seponere fluoksetin, og jeg synes det ble bedre.  Men nå øker de depressive symtomene, og jeg er veldig usikker på om jeg har gjort det rette. Samtidig vet jeg ikke om jeg orker å starte opp igjen med fluoksetin.  Så da står jeg der, og vet ikke helt hva jeg skal gjøre. 

Og en ting jeg ofte lurer på er hvorfor lithium holdt meg mest stabil den første tiden. 

Du trenger å drøfte dette med din psykiater og ikke holde på å rote rundt med det alene i hodet ditt.

Du svinger for øvrig såpass mye, at det kan være vanskelig på egenhånd å ta stilling til hva som skyldes medisinendringer og ikke.

Skrevet

Du trenger å drøfte dette med din psykiater og ikke holde på å rote rundt med det alene i hodet ditt.

Du svinger for øvrig såpass mye, at det kan være vanskelig på egenhånd å ta stilling til hva som skyldes medisinendringer og ikke.

Jeg skal drøfte det når jeg har neste time.

Skrevet

Mener du at jeg ikke skal kunne drøfte slike ting på dol mellom timene.  Jeg har time hver 3.mnd.

Skrevet

så rart at litium ikke er nok til å ta det depressive. det gjør det hos meg.

Skrevet

så rart at litium ikke er nok til å ta det depressive. det gjør det hos meg.

Det holdt meg helt symtomfri i et halvt år. Jeg var vel fri depressive symtomer i over 1 år. Men nå har det økt på, og jeg forstår ikke hvorfor. Men jeg har forstått det slik at bipolare kan få tilbakefall selv om de står på SS.

Skrevet

Det holdt meg helt symtomfri i et halvt år. Jeg var vel fri depressive symtomer i over 1 år. Men nå har det økt på, og jeg forstår ikke hvorfor. Men jeg har forstått det slik at bipolare kan få tilbakefall selv om de står på SS.

Jeg har holdt depresjonen unna siden 2005 :D Jeg får tilbakefall når jeg slurver med medisinen, ikke ellers, så jeg er vel heldig.

Skrevet

Jeg har holdt depresjonen unna siden 2005 :D Jeg får tilbakefall når jeg slurver med medisinen, ikke ellers, så jeg er vel heldig.

Hvorfor slurver du med medisinen da?

Skrevet

Hvorfor slurver du med medisinen da?

Mange grunner til at man kan slurve med medisinen, er ikke noe jeg har gjort med vilje. En gang fikk jeg ikke ny resept fordi jeg skiftet lege, en annen gang hadde jeg vært på fylla og glemt kveldsdosen en periode etc.

Skrevet

Lenge siden du sluttet med fluoksetin? Du må regne med en periode hvor det svinger før ting stabiliserer seg. Min erfaring er at jeg svinger litt, medisiner, eller ei. Det spørs bare hva man kan greie å leve med av symptomer.

Skrevet

Lenge siden du sluttet med fluoksetin? Du må regne med en periode hvor det svinger før ting stabiliserer seg. Min erfaring er at jeg svinger litt, medisiner, eller ei. Det spørs bare hva man kan greie å leve med av symptomer.

Det er noen uker siden jeg sluttet.  Kan regne med at det blir bedre igjen da.

Skrevet

Hvilke symtomer er det du greier å leve med.  Jeg orker ikke mer.

Skrevet

Det har kanskje ikke noe hensikt å ta noen medisiner når de ikke virker lenger.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...